جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.7
(3)

شاید از خواندن فواید کدو تنبل سفید شگفت زده شوید اما این نوع کدو نیز نسبت به کدو تنبل نارنجی خوشمزه و مغذی هستند. مطمئنا با کدو حلوایی زرد آشنا هستید، اما آیا تا به حال با انواع کدو تنبل سفید نیز برخورد کرده اید؟ آیا نمی ‌دانید که کدو تنبل‌های سفید مانند نوع زرد آن برای شما مفید هستند؟ یا آیا آن ها به همان اندازه مغذی هستند یا میان آن ها تفاوت هایی وجود دارد؟ آیا می توان به جای کدو تنبل زرد و نارنجی آن ها را با کدو تنبل سفید جایگزین کرد؟

برای دانستن فواید این نوع کدو با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید کدو تنبل سفید برای سلامتی

علاوه بر جذابیت تزئیناتی، کدو تنبل سفید می تواند بخشی از بسیاری از غذاها را تشکیل دهد. زیرا بسیار مغذی بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد. کم کالری و سرشار از ویتامین های A، B6، C و E است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، آهن، فولات، نیاسین و تیامین و همچنین کاروتن، لوتئین و زآگزانتین می باشد. فواید آن برای سلامتی بدن به شرح زیر است:

کاهش کلسترول

کدو تنبل سفید حاوی مقادیر زیادی فیتواسترول است. این ترکیبات می توانند سبب کاهش کلسترول در بدن شوند. بنابراین از بروز برخی سرطان ها جلوگیری می کند.

فواید کدو تنبل سفید؛ ضد افسردگی

کمبود تریپتوفان عامل ایجاد افسردگی است. کدو تنبل سفید سرشار از ال-تریپتوفان است، یک آمینو اسید ضروری که بدن نمی تواند آن را تولید کند. این ترکیب شیمیایی در کاهش خلق و خوی افسرده، ایجاد احساس شادی و تندرستی تاثیر زیادی دارد.

مفید برای سلامت چشم

کدو تنبل سفید دارای مقادیر فراوانی لوتئین و زیگزانتین است که برای محافظت از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد و جلوگیری از تشکیل آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و آستیگماتیسم حیاتی هستند. مصرف منظم این نوع کدو تنبل به سلامت چشم کمک می کند زیرا سرشار از ویتامین A می باشد.

فواید کدو تنبل سفید؛ ضد التهاب

دانه های سبز کدو دارای خواص ضد التهابی بوده که در برابر آرتروز و التهاب مفاصل مبارزه می کند. از جوشانده گیاهی تهیه شده از تفاله کدو تنبل می توان در درمان التهاب روده استفاده کرد.

مفید در بیماری آسم

آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل سفید از سیستم تنفسی در برابر عفونت ها و حملات رادیکال های آزاد محافظت می کند. از این رو حملات آسم را کاهش داده و التیام می بخشد.

درمان زخم معده

خواص دارویی موجود در کدو تنبل سفید به تسکین دستگاه گوارش و التیام بیماری های گوارشی و زخم معده کمک می کند.

محافظت در برابر سرطان پروستات

کدو تنبل و دانه های آن دارای مقدار زیادی کاروتنوئید و روی(زینک) هستند که شما را از سرطان پروستات دور نگه می دارد. این ترکیبات به جلوگیری از بزرگ شدن پروستات و همچنین مشکلات مثانه تحریک پذیر نیز کمک می کند. از تخمه کدو تنبل در درمان هیپرآزی خوش خیم پروستات (BPH) استفاده می شود.

سیستم ایمنی بهتر

تنوع غنی از مواد مغذی موجود در کدو تنبل سفید و آب کدو سفید در تقویت سیستم ایمنی با افزایش تولید و عملکرد گلبول‌های سفید معجزه می ‌کند. از این رو در برابر انواع مختلف عفونت ها از خود مقاومت نشان می دهد.

فواید کدو تنبل سفید برای پوست

کدو تنبل سفید حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان به شکل ویتامین های A، C و E می باشد. همچنین حاوی روی است که برای سلامت پوست اهمیت زیادی دارد. برخی از فواید آن به شرح زیر است:

جلوگیری از آسیب پوستی

اگر پوست شما در اثر شرایط محیطی مانند قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید آسیب دیده باشد، کدو تنبل سفید یک گزینه عالی درمانی است. ویتامین A پوست شما را تسکین می دهد و نرم می کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند به رفع آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. ماسک های صورت کدو تنبل، مرطوب کننده ها و لایه بردارهای آن با افزایش جذب مواد مغذی، پوست شما را تا حد زیادی تغذیه می کنند.

مزایای ضد پیری

کدو تنبل سفید سرشار از ویتامین های A، C و E و همچنین روی است که در ترکیب هم، پوستی سالم و درخشان به شما هدیه می دهد. سبب افزایش تولید کلاژن برای جلوگیری از علائم پیری می شود. خوردن روزانه یک فنجان دانه کدو تنبل پوست شما را آبرسانی و تغذیه می کند و در نتیجه مانع از بروز چین و چروک می شود. همچنین حاوی آنزیم های میوه و آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) است که عملکرد گردش سلولی را بهتر می کند تا پوست شما روشن و صاف شود.

فواید کدو تنبل سفید؛ ضد آکنه

کدو تنبل سفید حاوی ویتامین های E و T برای مبارزه با آکنه است که بیشتر به نام تورولیتین شناخته می شود. از آن در ترکیب محصول ضد آکنه استفاده می شود که سبب تسکین آکنه، لک یا جوش های مکرر خواهد شد. مالیدن مستقیم قسمت گوشتی کدو تنبل تازه به صورت دو بار در روز به عنوان یک تونر طبیعی برای مبارزه با لک ها عمل می کند

مفید برای پوست های چرب و خشک

تخم کدو حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که سبب تنظیم سبوم می شود. کدو تنبل سفید به عنوان یک ماده فعال در تونرهای پوست، لایه بردارها و ماسک های ضد آکنه برای کاهش اندازه منافذ، کنترل چربی اضافی و جلوگیری از ظهور جوش های سرسیاه استفاده می شود.

کدو تنبل سفید حاوی آنزیم های طبیعی است که به حل کردن سلول های خشک پوست کمک می کند. از آن جایی که سرشار از آنزیم است، در محصولات مراقبت از پوست برای تسکین، نرم و مرطوب کردن و دست ها و پاهای خشک و ترک خورده استفاده می شود. برای درمان خشکی پاشنه پا می توانید دو قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل را با دو قاشق غذاخوری وازلین ترکیب کنید. شب ها آن را روی پاهای خود بمالید و جوراب های نخی را برای رطوبت رسانی عمیق روی آن بپوشید تا خشکی پاشنه پا از بین برود.

لایه بردار طبیعی

کدو تنبل سفید اغلب در لایه بردارها و مرطوب کننده ها استفاده می شود زیرا به از بین بردن سلول های سطحی قدیمی پوست کمک کرده و در تولید سلول های جدید نقش مهمی دارد. به دلیل ساختار مولکولی کوچکی که دارد، می تواند به عمق پوست نفوذ کند و کدر شدن چهره، پیری پوست و رنگدانه ها را نیز درمان می کند.

فواید کدو تنبل سفید برای مو

علاوه بر پوست، مواد مغذی موجود در کدو تنبل سفید برای موهای شما نیز بسیار مفید است. برخی از فواید آن به شرح زیر است:

تقویت رشد مو

کدو تنبل سفید سرشار از ویتامین A است که برای پوست سر شما مزایای فراوانی دارد. همچنین حاوی پتاسیم است که به رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

مناسب برای موهای خشک یا آسیب دیده

درست مانند درمان پوست خشک، این نوع کدو تنبل برای موهای خشک یا آسیب دیده بسیار مفید است. بنابراین، می تواند بخشی از رژیم مراقبت از موی شما را تشکیل دهد که آن را می توان به همراه سایر مواد مانند نارگیل، عسل و ماست به صورت خارجی روی موها استفاده کرد.

باید گفت

کدو تنبل سفید سرشار از ویتامین های A، B6، C، E و سایر مواد معدنی مهم است. این نوع کدو کلسترول را کاهش می دهند، به عنوان داروی ضد افسردگی عمل می کنند، سلامت چشم را تقویت کرده و برای افراد مبتلا به آسم مفید باشند. علاوه بر این به درمان زخم معده نیز کمک می کنند، با التهاب مبارزه کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. استفاده از آن ها در تقویت رشد مو نیز معمول است. سعی کنید کدو تنبل سفید را در رژیم غذایی خود و رژیم های مراقبت از مو و پوست بگنجانید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

عوارض جانبی تخمه کدو تنبل؛ ۹ عوارض مهم تخمه کدو که نباید نادیده گرفت

طرز تهیه سوپ کدو تنبل به روش کلاسیک

۲۳ فایده شگفت انگیز کدو حلوایی برای پوست، مو و سلامتی

از بهبود باروری تا تقویت سلامت جنسی؛ ۵ برترین خواص تخمه کدو برای مردان!

نان کدو حلوایی با لعاب تار عنکبوتی، عصرانه ای فوق العاده برای روزهای پاییزی

۱۸ مهم ترین خواص تخمه کدو برای سلامتی + عوارض جانبی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان