جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
1.5
(2)

برای بسیاری از افراد، رابطه جنسی یک عمل بسیار احساسی است. حتما گاهی تجربه اوج لذت و شادی را هنگام رابطه جنسی داشته اید. حتی ممکن است برخی افراد آن قدر تحت تاثیر احساسات قرار بگیرند که شروع به گریه کنند. آیا شما هم تجربه گریه حین رابطه جنسی یا بعد از آن را داشته اید؟ اگر بله حتما به خواندن ادامه دهید.

اگر تا به حال چنین تجربه ای داشته اید، اولین چیزی که باید بدانید این است که در اکثر موارد این واکنش کاملا طبیعی است. در حالی که ممکن است نسبتا خجالت آور به نظر برسد، معمولا جای نگرانی نیست. چنین واکنشی به شما کمک می کند تا بفهمید چرا این اتفاق افتاد و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا از تکرار آن جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

در این مقاله می توانید بخوانید که چرا ممکن است در حین رابطه جنسی گریه کنید و بعد از وقوع آن چه باید کرد.

دلایل گریه حین رابطه جنسی یا بعد از آن 

چرا ممکن است در طول رابطه جنسی گریه کنید

اگر تا به حال در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، سوال فوری از خودتان این است “چرا؟” به خصوص که اشک شما بند نمی آید. در حالی که گریه معمولا با غم و اندوه همراه است، اما بسیاری از احساسات دیگر نیز می توانند باعث گریه شما شوند. از خوشحالی گرفته تا ناامیدی.

مطلب مرتبط: ۷ راهبرد روانشناختی برای تقویت روابط عاشقانه

درد ناگهانی هنگام رابطه جنسی

رابطه جنسی هرگز نباید ناخواسته و با ناراحت کننده انجام داد. اگر در حین رابطه جنسی درد و ناراحتی ناخواسته ای را تجربه کنید، ممکن است شروع به گریه کنید. برای رفع این مشکل، فورا به همسر خود اطلاع دهید که درد دارید و به طور کامل رابطه را متوقف کنید. یا به طور قابل توجهی سرعت خود را کاهش دهید، شما باید با رضایت و مراقبت رابطه برقرار کنید.

درد حین رابطه جنسی، که به نام دیسپارونی نیز شناخته می شود، ممکن است در نتیجه عفونت، آسیب، یا هر دلیل دیگری باشد. زنان مبتلا به بیماری به نام واژینیسموس اغلب در حین رابطه جنسی احساس درد می کنند. واژینیسموس وضعیتی است که رابطه جنسی دخول را برای زنان دشوار می کند. معمولا باید با ترکیبی از دارو درمان شود.

شما غمگین یا افسرده هستید

اگر با احساس غم و اندوه یا افسردگی دست و پنجه نرم کرده اید، این احساسات در طول رابطه جنسی از بین نمی روند. حتی اگر رابطه جنسی لذت بخشی نیز داشته باشید. اگر غمگین یا افسرده هستید، ممکن بی دلیل و علت در جریان روز گریه کنید. که این گریه های بی دلیل شامل رابطه جنسی نیز می شود.

مطلب مرتبط: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید

افسردگی یک وضعیت چالش برانگیز است که باید با دارو، درمان یا ترکیبی از هر دو بهبود یابد.

خوشحالی بیش از حد شما

باور کنید یا نه، ممکن است در حین رابطه جنسی فقط به این دلیل که بسیار خوشحال هستید گریه کنید. به این دلیل که شما در حال داشتن رابطه جنسی با شریکی هستید که عمیقا دوستش دارید. یا واقعا از رابطه جنسی با شریک زندگی خود لذت می برید. بنابراین، اگر متوجه شدید که دارید گریه می کنید، جلوی خود را نگیرید و اجازه دهید اشک تان جاری شود، زیرا به سرحال شدن شما کمک می کند.

دلیل چنین گریه هایی می تواند لحظه پیوند عمیق بین شما و همسرتان باشد. حتما به همسر خود بگویید گریه می کنید چون خوشحال هستید تا از نگرانی او جلوگیری کنید.

شما از داشتن رابطه جنسی خجالت می کشید

اگر شما هنوز ازدواج نکرده اید یا در دوران نامزدی خود هستید شاید از داشتن رابطه جنسی خجالت بکشید. چنین واکنشی عمدتا زمانی اتفاق می افتد که شرایط را مساعد رابطه نمی دانید. حتی برخی افراد رابطه جنسی را یک عمل کثیف می دانند.

مطلب مرتبط: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

اگر فردی هستید که به رابطه جنسی به عنوان یک عمل شرم آور فکر می کنید. مهم است که این احساسات را برای داشتن و لذت بردن راحت از رابطه جنسی فراموش نکنید. فرض کنید در مورد داشتن رابطه جنسی در دوران قبل از ازدواج زیاد مطمئن نیستد. در این صورت، رابطه جنسی را تا زمانی که این احساسات برطرف نشده و احساس امنیت نکرده اید، به تعویق بی اندازید.

به ارگاسم رسیده اید

برخی از افراد متوجه شده اند که هر بار پس از رسیدن به ارگاسم، کمی گریه می کنند. ارگاسم یک واکنش شدید بدن به لذت هنگام داشتن رابطه جنسی است. یک مطالعه سال 2017 نشان داد که محققان دریافتند افراد طیف گسترده ای از احساسات را هنگام ارگاسم تجربه می کنند. از گریه گرفته تا عطسه و حملات پانیک پس از ارگاسم. این پدیده به عنوان “پدیده دور ارگاسم” شناخته می شود و نادر است.

احساس غرق شدن می کنید

اگر کار، زندگی یا هر مشکل شخصی دیگری بر شما غلبه کند، ممکن است در طول رابطه جنسی روی شما تأثیر بگذارد. هنگام داشتن رابطه جنسی، بدن شما به طور پیوسته ترکیبی از هورمون ها را آزاد می کند. اگر افزایش هورمون ها را با استرس یا اضطراب ترکیب کنید، ممکن است گریه کنید.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

برخی از افراد همچنین دارای وضعیتی به نام اضطراب عملکرد جنسی هستند که می تواند باعث گریه آن ها در حین رابطه جنسی شود. تحقیقات نشان می دهد که این اختلال 9 تا 25 درصد مردان و 6 تا 16 درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

با یک ترومای حل ناشده رو به رو هستید؛ گریه حین رابطه جنسی 

اگر در گذشته مورد آزار جنسی یا عاطفی قرار گرفته اید، می تواند باعث آسیب شما در رابطه جنسی شود. آسیب های جنسی زندگی شما می تواند داشتن و لذت بردن از رابطه جنسی پس از حادثه را پیچیده کند. به خصوص اگر هنوز ترومای حل نشده را با خود حمل می کنید.

توصیه می شود با شرکت در گروه‌های درمانی یا حمایتی به ترومای حل‌نشده‌ خود توجه کنید. در رابطه عاطفی نیز کسی را انتخاب کنید که می‌تواند با ارتباط عاطفی و جنسی دلسوزانه، درک و محترمانه از بهبودی شما حمایت کند.

مطلب مرتبط: نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

شما مبتلا به نارسایی پس از ازدواج هستید

دیسفوری پس از مقاربت عارضه‌ای است که بعد از رابطه جنسی باعث احساس غم و اندوه شدید در زنان می‌شود.

در مطالعه‌ای 2015، محققان دریافتند که حدود 46 درصد از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار در زندگی خود نارسایی پس از مقاربت را تجربه کرده‌اند. اگر این بیماری را دارید، ممکن است حتی با احساس لذت، ناگهان بعد از رابطه جنسی یا در حین رابطه جنسی گریه کنید. در برخی موارد، حتی ممکن است در حین رابطه جنسی بدون هیچ دلیلی با شریک زندگی خود دعوا کنید.

شما از شریک زندگی خود ناراضی هستید

گریه کردن می تواند نشانه مشکلاتی در رابطه شما باشد. اگر با شریک زندگی خود با مشکلات عاطفی روبرو هستید. یا در فکر جدایی، همه این ها می تواند در طول رابطه جنسی مشکل ساز شود. اگر این طور است، مهم است که این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا بتوانید هر دو روی ترمیم رابطه کار کنید. یا برای جدایی موافقت کنید.

اگر در رابطه ای ناراضی هستید چه باید کرد؟

شما در حال تجربه تغییرات هورمونی هستید. هورمون هایی که در طول رابطه جنسی ترشح می شوند، مانند اکسی توسین و دوپامین، احساس آرامش و شادی را ایجاد می کنند. اگر شرایط دیگری مانند سندرم پیش از قاعدگی، بارداری، یائسگی، یا اگر تحت درمان باروری دارید، در بدن شما تغییرات هورمونی را تجربه می‌کند. که ممکن است باعث گریه شما در حین رابطه جنسی شود.

مطلب مرتبط: ۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

تمرکز بر زمان حال؛ گریه حین رابطه جنسی 

ممکن است زمانی که تمام احساس شما متمرکز بر رابطه است، ممکن است گریه کنید. گاهی اوقات، حضور در لحظه، فضایی را برای بروز احساسات دیگر ایجاد می‌کند. به‌ ویژه احساساتی که ممکن است از آن ها اجتناب کرده باشیم یا سرکوب شده باشد. رابطه جنسی می تواند باعث آزاد شدن انواع احساسات شود.

نسبت به گریه در زمان رابطه چه حسی دارید؟

اگر فقط در حین رابطه جنسی گریه کرده اید، ممکن است حالا حس خجالت داشته باشید. شاید دانستن این این واکنش کاملا طبیعی است و شما تنها نیستید، به حس رفع خجالت تان کمک کند.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه شیفتگی (هوس) که اغلب آنها را با عشق اشتباه می گیریم

بعضی از راه کارها وجود دارد که می تواند بعد از گریه کردن که می توانند دلیلی بر آن باشد، انجام دهید. به عنوان مثال، اگر درد دارید، باید بلافاصله رابطه جنسی را متوقف کنید و منبع درد خود را کشف کنید. اگر نمی توانید تشخیص دهید که چه چیزی باعث درد شما شده است، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید.

اگر به هر دلیل دیگری گریه می کنید، با شریک زندگی در میان بگذارید تا بتوانید با هم ریشه را پیدا کنید.

مطلب مرتبط: ۶ مهمترین نشانه‌ های عشق واقعی و دروغین مردان در یک رابطه عاطفی

چگونه به گریه شریک جنسی در طول رابطه جنسی پاسخ دهیم؟

گریه ناگهانی شریک جنسی در حین یا بعد از رابطه جنسی می تواند تعجب آور باشد. همچنین می تواند باعث شود که ایجاد احساس گناه، نگرانی یا اضطراب برای شریک عاطفی خود به ارمغان آورید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد آن گفتگو کنید. طوری از کنارش رد نشوید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. گاهی اوقات، گریه شریک زندگی شما در حین رابطه جنسی می تواند از تردید او سرچشمه بگیرد.

همدردی با شریک عاطفی

بگویید که احساسات او را درک و با او همدردی می کنید. از شریک عاطفی خود بپرسید که چگونه می توانید به رفع آن کمک کنید. تا زمانی که مشکل و دلیل گریه را رفع نکنید، مهم است که رابطه جنسی را به تعویق بی اندازید. علاوه بر گفتگو در مورد علت وقوع گریه، به جای فکر کردن های منطقی، از این موارد استفاده کنید:

مطلب مرتبط: شناخت زبان عشق برای تقویت رابطه: ۵ نشانه که همسرتان به شما عشق می ورزد

  • از همسر خود بپرسید که آیا مایل به توقف است (پاسخ هر چه باشد، بهتر از اذیت شدن او است.)
  • سرعت خود را کم کنید و به نشانه های غیرکلامی شریک زندگی خود توجه کنید.
  • فعالیت جنسی را متوقف کنید و همسر خود را تا زمانی که آماده صحبت کردن یا برقراری ارتباط باشد، تنها نگذارید.

مطلب مرتبط: ازدواج و سوالات مهم قبل از آن که باید از شریک زندگی خود بپرسید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در حین یا بعد از رابطه جنسی گریه کنید. باید بدانید که جای نگرانی نیست و در برخی موارد حتی می تواند نشان دهنده این باشد که شما با شریک زندگی خود رابطه ای سالم و محبت آمیز دارید. با این حال، اگر اغلب در طول رابطه جنسی گریه می کنید و دلیل آن را نمی فهمید، ممکن است لازم باشد با یک روان درمانگر یا درمانگر جنسی در مورد آن صحبت کنید. شما می توانید این کار را با شریک زندگی خود یا به تنهایی نیز انجام دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان