جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تاثیر کمبود ویتامین دی بر رابطه جنسی: ویتامین‌ها یک عنصر کلیدی برای رشد و تکامل سالم برای هر فرد هستند. هر ویتامین تاثیر خاص خود را بر تعیین سلامت فرد دارد. در حالی که ممکن است بدانید که کمبود ویتامین دی می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان، ریزش مو و خستگی شود، احتمالا تا به حال نشنیده بودید که سلامت جنسی شما نیز ممکن است تحت تاثیر کمبود این ویتامین قرار گیرد. از میل جنسی در زنان تا کاهش تستوسترون در مردان – کمبود ویتامین دی می‌تواند زندگی جنسی یک زوج را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

ارتباط ویتامین دی و زندگی جنسی

نور خورشید یکی از بهترین منابع ویتامین دی است. اما برخی از غذاها مانند قارچ، زرده تخم مرغ و ماهی‌های چرب نیز می‌توانند برای دریافت میزان کافی از این ویتامین مفید باشند. همچنین، چنانچه برخی غذاها و مواد مغذی می‌توانند میل جنسی شما را تقویت کنند، کمبود برخی از مواد نیز می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند. ویتامین دی یکی از این مواد مغذی است. جذب ویتامین دی نیز ضرورت دارد زیرا می‌تواند سطح کلسیم و فسفات را در بدن انسان تنظیم کند. شاید بد نباشد فهرست بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین دی را بدانید. بیایید، در مورد عوارض جانبی کمبود ویتامین دی و تأثیر آن بر سلامت جنسی بیشتر اطلاع کسب کنیم.

میل جنسی شما ممکن است تحت تأثیر کمبود ویتامین دی قرار گیرد

ویتامین دی شما کم است؟ مطالعه ای در سال 2016 که در مجله اروپایی زنان و زایمان و زیست شناسی تولید مثل منتشر شد، نشان می‌دهد که کمبود ویتامین دی می‌تواند منجر به عملکرد جنسی غیرطبیعی در زنان شود (علاوه بر افسردگی). در این مطالعه سطوح پایین ارگاسم نیز مشاهده شد.

کمبود ویتامین دی ممکن است منجر به عدم رضایت جنسی شود

در همان مطالعه، که شامل 14 زن مبتلا به سطح پایینی از کمبود ویتامین دی، تعداد مساوی از زنان مبتلا به کمبود شدید ویتامین دی، و همچنین 14 زن سالم بود، زنان با کمبود ویتامین دی سطوح پایین تری از رضایت جنسی را نشان دادند.

بر میل جنسی در مردان نیز تأثیر می‌گذارد

کمبود ویتامین دی نه تنها بر عملکرد جنسی زنان بلکه بر مردان نیز تأثیر می‌گذارد. مجله International Journal of Impotence Research به مطالعه ای در سال 2018 در مورد تأثیر وضعیت کم ویتامین دی بر عملکرد جنسی و علائم افسردگی در مردان ظاهراً سالم اشاره می‌کند. طبق نتایج آن مطالعه، سطوح پایین ویتامین دی می‌تواند بر عملکرد جنسی مردان تأثیر بگذارد، از جمله جنبه‌هایی مانند عملکرد نعوظ، عملکرد ارگاسم و میل جنسی. توصیه می‌شود غذاهای مضر برای اختلال نعوظ را نیز بشناسید.

کمبود ویتامین دی می‌تواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود

تحقیقات دیگری که در مجله جهانی سلامت مردان منتشر شده است، تأیید می‌کند که کمبود ویتامین دی باعث اختلال نعوظ می‌شود. این تحقیقات اشاره می‌کنند که این ویتامین برای رشد آناتومیک آلت تناسلی ضروری است.

کمبود ویتامین دی سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد

یک تحقیق دانمارکی که توسط رسانه‌ها نقل شده است نشان می‌دهد که بین تولید ویتامین دی و تستوسترون ارتباط وجود دارد. کمبود این هورمون جنسی برای میل جنسی خوب ضروری است. طبق مطالعات مختلف، تولید پایین تستوسترون می‌تواند منجر به کاهش انرژی، توده عضلانی کمتر، کمبود میل جنسی و خطر بیشتر پوکی استخوان در مردان شود. راهکارهای طبیعی برای افزایش میزان تستوسترون می‌تواند به بهبود سطح این هورمون در بدن مردان کمک کند.

کمبود ویتامین دی و سندرم متابولیک

زنان در مرحله پس از یائسگی و با کمبود ویتامین دی می‌توانند بیشتر مستعد ابتلا به سندرم متابولیک باشند. شیوع مشکلات متابولیک می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی و فشار خون شود که می‌تواند بر زندگی جنسی تأثیر بگذارد. اگر زنان به PCOS مبتلا باشند، ممکن است پزشک برای آنها مکمل ویتامین دی برای افزایش سطح هورمون تجویز شود.

چگونه سطح ویتامین دی را کنترل کنیم؟

واقعیت این است که قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید را نمی توان در مصرف ویتامین دی دست کم گرفت. علاوه بر این، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین دی و مصرف مکمل در صورت تجویز پزشک اهمیت زیادی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان