جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

بزرگترین آزمون هر رابطه‌ای این نیست که چقدر با هم سازگار هستید یا چقدر یکدیگر را دوست دارید. آزمون واقعی این است که چگونه مشکلات را با هم حل کنید؟! اگر شما یا شریک زندگیتان با غفلت عاطفی دوران کودکی بزرگ شده باشید. توانایی شما در برقراری ارتباط به عنوان یک زوج در مورد مسائل عاطفی به شدت ضعیف می‌شود. به خصوص در موقعیت‌هایی که احساسات منفی همراه است. این مطلب به 8 مهمترین اشتباه زوج ها در روابط زناشویی می پردازد. اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی.

غفلت عاطفی دوران کودکی چیست؟

بزرگ شدن در خانواده‌ای که در مورد مسائل معنادار یا عاطفی کمتر بحث شده است، می‌تواند دو تاثیر مهم داشته باشد. که ده ها سال بعد، ازدواج شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اول، شما در واقع یاد می‌گیرید که چگونه در مورد چیزهای دشوار و سخت صحبت نکنید، اجتناب از تعارض. دوم، شما نمی‌توانید یاد بگیرید که چگونه احساسات دشوار خود را شناسایی کنید. درک کنید، ابراز کنید و برای حل آن راه‌حل پیدا کنید. شما با کمبود مهارت های عاطفی کلیدی که برای یک ازدواج پر رونق و صمیمی نیاز دارید، وارد زندگی بزرگسالی می‌شوید. در حالی که این دو تاثیر، چالش برانگیز هستند، اما همیشگی نیستند. برای فهم بهتر آن، اجازه دهید ابتدا در مورد احساسات صحبت کنیم.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ رفتار سمی که نابودگر زندگی مسترک تان هستند

از اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی کودکی؛ احساسات در روابط است.

احساسات همه ساده یا حتی منحصر به فرد هستند. آن‌ها اغلب پیچیده، قابل تغییر و چند لایه هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را شناخت. هنگامی که احساسات بروز می‌کند، باید آن‌ها را در نظر گرفت و در روابط به آن‌ها توجه کرد. این امر زمانی صدق می‌کند که شما حس خشم یا صدمه دیدن دارید. زیرا هر دوی این احساسات مانند زنگ خطر برای بدن شما است. اگر به حس خشم توجه نشود و آن را مدیریت نکنید، می‌تواند بسیار مخرب باشد. سختی بزرگ شدن در غفلت عاطفی زمانی است که بدانید چه حسی دارید و کاری نکنید. آگاهی از آنچه احساس می‌کنید، مدیریت آن و شریک شدن آن‌ با شریک زندگی مجموعه از مهارت‌ها است. این یعنی می‌توان توجه به حس عاطفی نادیده گرفته شده را در هر زمانی از زندگی یاد گرفت.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: احساس تنهایی بعد ازدواج: ۶ علت مهم احساس تنهایی در زندگی مشترک

از مشکل جلوگیری کنید.

شریک عاطفی شما ممکن است حتی متوجه نشود که ناراحت است. یا ممکن است متوجه شود که بسیار ناراحت است، اما فکر کند ارزش صحبت کردن را ندارد. بنابراین، او آگاهانه تصمیم می گیرد که “آن را رها کند.”

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ویژگی های شوهر ایده آل: ۱۲ خصیصه که زنان در همسرشان می پسندند

اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی کودکی؛ فرض کنید احساسات یا تجربیات او اشتباه است یا مهم نیست.

والدین شریک عاطفی شما با نادیده گرفتن احساسات او در بزرگ شدن، به او یاد دادند که احساساتش بی فایده یا بی معنی هستند. بنابراین، او خیلی سریع احساسات خود را نادیده می گیرد. و به خود بگوید که این مسئله مهمی نیست یا حتی بیش از حد واکنش نشان دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: اشتباهات مردان در رابطه زناشویی: ۵ اشتباه که سبب سردی روابط زناشویی می شود

در مورد حقایق حرف بزنید، به جای آن چه اتفاق افتاده است.

بعید است که به شما بگوید: «از این که به دوستت در مورد زندگی خصوصی او گفتی احساس بی احترامی.» بلکه به احتمال زیاد تمایل دارد در مورد این که چه کسی چه زمانی گفته است بیشتر بحث کند. که در نتیجه هیچ کدام بحث مثمر ثمری نخواهد بود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ مرد که زنان نباید با آن ها وارد رابطه شوند

از اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی کودکی؛ سکوت در اوضاع سخت است

چشمان همسرتان به شما خیره می‌شود و زمانی که احساس می‌کند عرصه برایش تنگ شده. یا زمانی که بحثش با شما از مهارت‌های عاطفی‌اش فراتر می رود. همه حرف ها را رها می‌کند و از لحاظ ذهنی اتاق را ترک می‌کند.

خیلی زود تسلیم شوید

وقتی همسر شما، در بحث خود با شما، با محدودیت مهارت‌های عاطفی‌اش روبرو می‌شود، ممکن است از آنجا بیرون برود. و شما را تنها با مشکلات حل نشده رها کند. یا هم بدون کنایه بگوید: «شما برنده هستید. من بیرونم.”

پیشنهاد می‌شود بخوانید: در هر رابطه ای که هستید، این ۷ فکر را برای خودتان نگه دارید!

از اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی کودکی؛ استفاده از کلمات مفرط

ممکن است یکی از شما با استفاده از کلمات مفرط مانند همیشه، هرگز، همه یا هیچ، اظهارات افراطی کنید. ممکن هر کدام شما چیزی مانند “شما همیشه به همه در مورد کارهایمان می‌گویید” یا “من دیگر هرگز نمی توانم به شما اعتماد کنم” استفاده کنید یا هم بشنوید.

معرفی نادرست احساسات به طور تصادفی

حتی اگر هر کدام از شما ترکیب پیچیده‌ای از احساسات را احساس می‌کند. مثلا مورد تجاوز، بی‌احترامی، آسیب‌دیدگی یا خیانت قرار گرفته‌‌اید. ممکن است ادعا کند که ناراحت نیست یا به احساسات خود برچسب “آزار” ندهید. حتی اصلا از کلمات احساسی استفاده نکنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی کودکی؛ درک یا تفسیر اشتباه احساس شریک زندگی

به عنوان مثال، اگر شریک شما بگوید: “من شوکه شده‌ام که گفتن این موضوع به دوستم این قدر شما را آزار داده است.”، ممکن است این جمله را این گونه تعبیر کند: “برایم مهم نیست چه احساسی دارید.” یا “این نباید شما را آزار دهد.” “، حتی اگر او اصلاً این منظور را نداشت. طرف مقابل ممکن است بشنود: «همیشه تو را تحقیر می‌کنم» و به آن واکنش نشان دهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

سخن آخر

اگر خودتان یا شریک زندگیتان را در وصف این موارد می بینید، خبر خوب این که رابطه شما می تواند به شکلی مثبت و دائمی تغییر کند. هنگامی که متوجه مشکل شدید، یعنی یادگیری برخی از مهارت ها را از دست داده اید. پس می توانید شروع به تمرین آن مهارت ها کرده و آنها را توسعه دهید. می‌توانید بیشتر بر احساسات خود و شریک زندگی‌تان تمرکز کنید. تلاش ویژه‌ای برای انتقال دقیق احساسات خود انجام دهید. و این را تمرین کنید که بپذیرید احساسات شما اهمیت دارند و شایسته بیان هستند. یک راه ساده محبت به شریک عاطفی شما است تا آن محبت را حس کند. هرچه بیشتر روی این موضوع کار کنید، بهتر خواهید شد. و غفلت عاطفی که با آن بزرگ شده اید می تواند به تدریج به گذشته تبدیل شود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ عبارت ویرانگر که هرگز نباید موقع عصبانیت به همسرتان بگویید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان