جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(25)

رابطه جنسی و ورزش: وقتی صحبت از حفظ یک سبک زندگی سالم می‌شود، ورزش بدنی حرف اول را می‌زند. از رفتن به باشگاه گرفته تا انجام فعالیت‌های روزانه در خانه یا بیرون از منزل، همه و همه راهی برای حفظ تناسب اندام هستند. همچنین ورزش می‌تواند به کسب انرژی و تقویت آن کمک کند. با کمال تعجب، یکی از فعالیت های لذت بخش که اغلب به عنوان یک تمرین ورزشی بالقوه نادیده گرفته می‌شود، رابطه جنسی است. خوب خانم‌ها و آقایان، فواید رابطه جنسی فقط به لذت آن محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند سطح تناسب اندام شما را نیز بهبود بخشد.

رابطه جنسی یک ورزش است

در حالی که رفتن به باشگاه یا ورزش در خانه هیچ جایگزینی ندارد، اما متخصصان سلامت بر این باوراند که عواملی وجود دارند که نشان می‌دهند رابطه جنسی می‌تواند یک تمرین ورزشی باشد.

اما این عوامل چیست؟ اگر به رابطه جنسی فکر کنید و باید به استقامت و انعطاف پذیری هم فکر کنید. اگر به به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید، می‌توانید به آن به عنوان یک تمرین ورزشی نگاه کنید. می‌گویید چطور؟ پس بهتر است این 5 عامل را مطالعه کنید.

افزایش ضربان قلب با رابطه جنسی

افزایش ضربان قلب با رابطه جنسی

ضربان قلب شما در طول فعالیت جنسی افزایش پیدا می‌کند. درست مانند سایر اشکال ورزش قلبی عروقی یا هوازی ماهیچه های قلب شما در نتیجه افزایش ضربان قلب قوی‌تر می‌شوند که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

علاوه بر این، افزایش جریان خون در طول رابطه می‌تواند اکسیژن رسانی به قسمت‌های مختلف بدن را بهبود بخشده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

رابطه جنسی و ورزش؛ افزایش کالری سوزی

رابطه جنسی می‌تواند یک فعالیت عالی برای کالری سوزی باشد. به همین دلیل است که رابطه جنسی بهترین گزینه برای سوزاندن کالری و کنترل وزن به حساب می‌آید. با این حال، تعداد دقیق کالری سوزانده شده بسته به عواملی مانند مدت زمان، شدت و وزن بدن متفاوت است.

یک مطالعه کوچک منتشر شده در PLOS One، یک مجله علمی، روی بیست و یک زوج که در سنین 20 سالگی قرار داشتند، نشان داد که در طول جلسات جنسی 24 دقیقه‌ای (از جمله معاشقه)، مردان به طور متوسط 101 کالری (4.2 کالری در هر دقیقه) سوزانده اند و زنان هم 69 کالری (3.1 کالری در دقیقه) سوزاندند. اگرچه تعداد کالری سوزانده شده کم است، اما نشان می‌دهد که این فعالیت می‌تواند به کالری سوزی کلی بدن شما کمک کند.

درگیر کردن عضلات بیشتر

رابطه جنسی ماهیچه‌های مختلف در سراسر بدن را درگیر می‌کند. بسته به قرار گرفتن بدن در حالات و پوزیشن‌های مختلف، می‌توانید عضلات مرکزی بدن، پاها، باسن و حتی عضلات قسمت بالای بدن‌تان را هم فعال نگهدارید. رابطه جنسی منظم می‌تواند به تقویت این گروه‌های عضلانی کمک کند.

رابطه جنسی و ورزش؛ کاهش استرس و بهبود خلق و خو

همانطور که می‌دانید رابطه جنسی به ترشح اندورفین، هورمون طبیعی بدن برای احساس شادی کمک می‌کند. ترشح این هورمون در آرام کردن شما و ایجاد احساس آرامش و سبکی ذهنی که می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کنند، موثر است. بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی اول صبح است.

رابطه جنسی صبحگاهی می‌تواند باعث آرامش، تمرکز و شادی بیشتر در طول روز شود. در مجموع، داشتن رابطه جنسی می‌تواند راهی برای آرام شدن و بهبود سلامت کلی شما باشد.

بهبود و افزایش انعطاف پذیری و تعادل

رابطه جنسی

برخی از پوزیشن‌های جنسی اغلب به انعطاف پذیری و دامنه حرکتی وسیع نیاز دارند. استفاده از در پوزیشن‌های مختلف جنسی می‌تواند به بهبود دامنه حرکتی، انعطاف پذیری و ثبات بدن شما کمک کنند. علاوه بر این، ممکن است تاثیر فوق العاده خوبی بر کشش و شل شدن عضلات داشته باشد. از این رو، فعالیت جنسی منظم باعث افزایش عملکرد فیزیکی بدن شما شود.

کلام پایانی

رابطه جنسی و ورزش: با این که رابطه جنسی می‌تواند به عنوان یک ورزش به سلامت بدن شما کمک کند، اما نباید جایگزینی برای یک برنامه ورزشی منظم در نظر گرفته شود. ترکیب سایر اشکال فعالیت بدنی مانند تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی، برای حفظ تناسب اندام و سلامت کلی بدن مهم است. جدای از این، صمیمیت در رابطه و استفاده از روش‌های حفاظتی مناسب را در اولویت قرار دهید تا سلامت بدنتان را تضمین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 25

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان