جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.2
(17)

هنگامی که باردار هستید، شاید فکر کنید همه زندگی‌تان حتی زندگی جنسی‌تان تحت شعاع قرار گرفته است. در این دوران برخی از زنان باردار متوجه می‌شوند که ارگاسم‌شان شدیدتر و لذت بخش‌تر است، در حالی که برخی دیگر برای رسیدن به ارگاسم باید خیلی تلاش کنند. حتی برای برخی، داشتن رابطه جنسی آخرین چیزی است که در این دوران به آن فکر می‌کنند. در واقع آن‌ها به لطف علائم بارداری مانند حالت تهوع و خستگی هیچ میلی به رابطه جنسی ندارند. با این حال باید بگوییم که همه این تغییرات از میل جنسی گرفته تا ارگاسم در دوران بارداری کاملا طبیعی است.

بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم

کارهای خطرناک در بارداری تعبیر خواب بارداری
بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم

اما سوال این است آیا داشتن رابطه جنسی و ارگاسم در دوران بارداری بی‌خطر است؟

صرف نظر از این که میل جنسی شما در دوران بارداری بیشتر یا کمتر از حد معمول است، باید یادآور شویم که رابطه جنسی در این دوره کاملا بی‌خطر است. تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی و ارگاسم باعث افزایش خطر سقط جنین یا زایمان زودرس نمی‌شود.

بنابراین هیچ نیازی به نگرانی در مورد آسیب رساندن به کودک در حین رابطه جنسی، خودارضایی یا هنگام ارگاسم نیست. کودک شما در کیسه آمنیوتیک ایمن است و با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد شد. حتی بر عکس، بر اساس تحقیقات انجام شده، فعالیت جنسی یک زن باردار ممکن است برای جنین مفید باشد. افزایش گردش خون در طول رابطه جنسی و ارگاسم می‌تواند اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را از طریق جفت به کودک شما منتقل کند.

چگونه بارداری بر ارگاسم تاثیر می گذارد؟

تغییرات فیزیولوژیکی در دوران بارداری می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر میل جنسی و ارگاسم شما داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که مانند بسیاری از علائم متغیر بارداری در زنان، این تغییرات نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نوسانات سطوح هورمونی در طول بارداری می‌تواند حس شما را نسبت به رابطه جنسی و ارگاسم تغییر دهد.

ارگاسم های مکرر و لذت بیشتر

بهترین زمان برای رابطه جنسی
بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم

افزایش جریان خون در ناحیه لگن شما در دوران بارداری باعث افزایش حساسیت دستگاه تناسلی شده و در نتیجه لذت بیشتری را برای زن به همراه دارد. این حساسیت افزایش یافته می‌تواند منجر به ارگاسم قوی‌تر و بهتر برای برخی از زنان باردار شود.

حتی گاهی ممکن است در طول رابطه جنسی زن چندین بار ارگاسم را تجربه کند. از طرفی، افزایش چشمگیر هورمون‌های جنسی، مانند استروژن و پروژسترون هم باعث شدت میل جنسی و ارگاسم در زنان می‌شوند.

ارگاسم‌های کمتر و با لذت کمتر

اکثر زنان باردار متوجه کاهش قابل توجه میل جنسی‌شان در دوران بارداری می‌شوند. علائم اولیه بارداری در سه ماهه اول، مانند حالت تهوع، خستگی، و حساس شدن سینه‌ها، می‌تواند بر خلق و خو و حتی میل جنسی آن‌ها تاثیر بگذارند.  در سه ماهه دوم، بیشتر حس خستگی و بیماری که در سه ماهه اول تجربه کردید، از بین خواهد رفت، آن وقت میل جنسی شما به حالت معمول خود برخواهد گشت. با این حال باز هم ممکن است مثل گذشته به ارگاسم نرسید، زیرا افزایش اندازه رحم شما نیز در تغییرات شدت ارگاسم نقش دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش میل جنسی و نرسیدن به ارگاسم یک مسئله کاملا طبیعی است که ممکن است در طول بارداری اتفاق بیفتد. در سه ماهه سوم، اکثر زنان باردار ارگاسم شدید و اما کوتاه مدتی را تجربه خواهند کرد، زیرا کمردرد، افزایش وزن، نوسانات هورمونی و سطح انرژی پایین‌تر می‌توانند رابطه جنسی و ارگاسم را برای خیلی از زنان در مراحل پایانی بارداری دشوارتر کنند.

چگونه ارگاسم بر رحم در دوران بارداری تأثیر می گذارد؟

زمانی که به ارگاسم می‌رسید، عضلات کف لگن و رحم منقبض می‌شوند. این انقباضات رحمی بخشی طبیعی از ارگاسم است و می‌تواند تا 30 دقیقه پس از اوج لذت جنسی طول بکشد. انقباضات پس از ارگاسم ممکن است باعث سفت شدن شکم شما شود، اما این انقباضات باید خیلی سریع از بین بروند.

آیا ارگاسم می‌تواند باعث زایمان شود؟

اولین رابطه جنسی عوارض نداشتن رابطه جنسی فواید ارگاسم
بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم

برخی از زنان باردار نگران این هستند که ارگاسم ممکن است باعث زایمان زودرس شود. حتی برخی دیگر به امید زایمان رابطه جنسی را انتخاب می‌کنند تا با به ارگاسم رسیدن، فرزندشان به دنیا بیاید. اما خوب این حرف از دوران قدیم، تنها یک افسانه است. زیرا برخلاف تصور رایج، تحقیقات نشان می‌دهد که ارگاسم نمی‌تواند باعث زایمان شود.

هنگام زایمان، جفت، تولید اکسی توسین را برای شروع انقباضات و آماده سازی بدن برای زایمان تحریک می‌کند. اکسی توسین در طول رابطه جنسی و ارگاسم ترشح می‌شود، اما باعث زایمان نمی‌شود، مگر این که بدن از قبل آماده به دنیا آمدن کودک باشد یا بهتر است بگوییم، وقت زایمانتان رسیده باشد.

با این حال یک استثنا هم وجود دارد، و آن این که اگر بارداری پرخطری مانند حاملگی چند قلو، زایمان زودرس، ناتوانی دهانه رحم و غیره… دارید، ممکن است رابطه جنسی و ارگاسم باعث زایمان شود که در این صورت پزشک‌تان حتما در مورد داشتن رابطه جنسی با شما صحبت خواهد کرد. حتی برای اطمینان، قبل از هر اقدامی می‌توانید با متخصص زنان و زایمان در این مورد صحبت کنید.

با پزشک‌تان صحبت کنید

برای اکثر زنان، رابطه جنسی و ارگاسم در هر مرحله از بارداری کاملاً ایمن و سالم است. هنگامی که استرس دارید، داشتن رابطه جنسی یا خودارضایی راهی عالی برای کاهش استرس و تقویت احساس خوب است که می‌توانید به کمک آن اضطراب را از خودتان دور کنید.

چه در دوران بارداری بهترین ارگاسم زندگی‌تان را تجربه کرده باشید یا تلاش کنید که به ارگاسم برسید، هر دو کاملا طبیعی است، اما اگر سوالی دارید یا در مورد داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری نگران هستید، حتما با پزشک‌تان صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 17

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان