جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

هیپرلیپیدمی افزایش چربی در خون است. این اتفاق می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد زیرا خون نمی‌تواند به راحتی در شریان‌های شما جریان بیابد. انجام تمرینات ورزشی و استفاده از غذاهای سالم می‌تواند چربی خون را کاهش دهد. برخی از افراد هم به دارو نیز نیاز دارند. مدیریت کلسترول یا چربی خون یک تلاش طولانی مدت است. در این نوشتار به نشانه های چربی خون بالا پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید.

هیپرلیپیدمی چیست؟

هیپرلیپیدمی چیست؟

هیپرلیپیدمی، همچنین به عنوان دیس لیپیدمی یا کلسترول بالا شناخته می‌شود، به این معنی است که چربی بیش از حد در خون‌تان دارید. کبد شما کلسترول تولید می‌کند تا به هضم غذا و ساختن چیزهایی مانند هورمون کمک کند. اما شما کلسترول را از طریق گوشت و لبنیات هم دریافت می کنید. از آنجایی که کبد می‌تواند به اندازه نیازتان کلسترول تولید کند، کلسترول موجود در غذاهایی که می‌خورید اضافی است. چربی خون بالا می‌تواند موانعی را در عروق ایجاد کند. این امر به اندام‌هایی که خون کافی از شریان‌های شما دریافت نمی‌کنند آسیب می‌زند و حتی می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد.

چربی خون بالا چه تاثیری بر بدن دارد؟

هیپرلیپیدمی (کلسترول بالا) که درمان نشود می‌تواند باعث جمع شدن پلاک در داخل رگ‌های خونی شود (آترواسکلروز). این احتمال وجود دارد که موارد زیر را در اثر چربی خون بالا تجربه کنید:

  • حمله قلبی
  • سکته
  • بیماری عروق کرونر قلب
  • بیماری شریان کاروتید
  • ایست قلبی ناگهانی
  • بیماری شریان محیطی
  • بیماری میکروواسکولار

نشانه های چربی خون بالا

نشانه های چربی خون بالا

اوایل که دچار چربی خون بالا می‌شوید، علائم خاصی ندارید. با این حال، پس از مدتی، تجمع پلاک (ساخته شده از کلسترول و چربی) می‌تواند جریان خون به قلب یا مغز را کند یا متوقف کند. علائم بیماری عروق کرونر می‌تواند شامل درد قفسه سینه همراه با فعالیت، درد فک و تنگی نفس باشد.

وقتی پلاکی از کلسترول پاره می‌شود و لخته ای روی آن را می‌پوشاند، کل یک شریان را می‌بندد. در این صورت حمله قلبی رخ می‌دهد و علائم آن شامل درد شدید قفسه سینه، گرگرفتگی، حالت تهوع و مشکل در تنفس است.

آیا علائم هشدار دهنده چربی خون بالا وجود دارد؟

اکثر افراد وقتی چربی خون بالا دارند علائم خاصی نشان نمی‌دهند. افرادی که مشکل ژنتیکی در پاکسازی کلسترول دارند که باعث سطوح بسیار بالای کلسترول می‌شود، ممکن است به گزانتوم (پلاک‌های مومی و چربی روی پوست) یا قوس قرنیه (حلقه‌های کلسترول در اطراف عنبیه چشم) مبتلا شوند. شرایطی مانند چاقی با کلسترول بالا ارتباط دارد و ممکن است پزشک را وادار کند که سطح کلسترول شما را ارزیابی کند. به طور کلی می‌توان گفت که این مشکل با نشانه های متعددی همراه نیست و برای کنترل چربی خون بهترین راه انجام آزمایش های دوره ای است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان