جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

قرن‌هاست که از فواید درمانی انواع چای و دمنوش در سراسر جهان استفاده می‌شود و علم مدرن نیز همواره در حال تحقیق درباره فواید چای‌ها بوده است. تحقیقات نشان می‌دهند که چای‌های گیاهی ممکن است برخی از بیماری‌ها، از جمله کلسترول بالا را درمان کنند. در این نوشتار به تاثیر دمنوش برای چربی خون پرداخته‌ایم. با خبرنامه همراه باشید.

چای سنتی در مقابل دمنوش گیاهی

دمنوش بابونه - چای سنتی در مقابل دمنوش گیاهی

چای‌های سنتی مانند سیاه، سبز، سفید یا اولانگ از برگ‌ها و جوانه‌های گیاه کاملیا سیننسیس به دست می‌آیند. هر چای بر اساس نحوه رشد و فرآوری آن منحصر به فرد و متفاوت می‌شود. چای سفید کمترین میزان فرآوری را دارد و از جوان ترین برگ‌های گیاه چای تهیه می‌شود. برگ‌های چای سبز را خشک کرده و حرارت می‌دهند تا تخمیر به حداقل برسد. چای سیاه تحت تخمیر گسترده ای قرار می‌گیرد. همه چای‌ها حاوی کافئین هستند، اگرچه کافئین را می‌توان حذف کرد.

دمنوش‌های گیاهی دقیقاً چای نیستند زیرا از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه نشده اند. آنها از قسمت‌هایی از گیاهان خوراکی و دارویی تهیه می‌شوند، قسمت‌هایی چون:

  • ریشه
  • برگ
  • جوانه
  • گل
  • میوه

برخی از طعم‌های معروف چای گیاهی عبارتند از:

  • بابونه
  • نعناع فلفلی
  • علف لیمو
  • انواع توت (از جمله زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و شاه توت)
  • پوست پرتقال یا پرتقال
  • اسطوخودوس
  • زنجبیل

دمنوش‌های گیاهی حاوی کافئین نیستند مگر اینکه خود گیاه کافئین طبیعی داشته باشد. اما دمنوش‌های گیاهی که با یک چای سنتی ترکیب می‌شوند معمولا حاوی کافئین هستند.

دمنوش و چربی خون: چه ارتباطی وجود دارد؟

چای نعناع فلفلی - دمنوش و چربی خون: چه ارتباطی وجود دارد؟

آنتی اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد آسیب رسان سلولی در بدن کمک می‌کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از:

  • فلفل
  • انواع توت‌ها
  • پرتقال
  • هویج

دمنوش‌های سنتی و برخی دمنوش‌های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هستند. قدرت آنتی اکسیدانی بستگی به نوع چای و روش فرآوری آن دارد. هیبیسکوس دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ثبت شده در بین تمام چای‌های گیاهی است. چای تهیه شده با انواع توت‌ها، پوست پرتقال و نعناع فلفلی به طور مشابه دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که آنتی اکسیدان‌های موجود در چای ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. یک متاآنالیز از مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که چای سبز به طور قابل توجهی کلسترول کل، از جمله LDL یا کلسترول “بد” را در خون به 2.19 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می‌دهد. با این حال، در این مطالعه چای سبز بر HDL یا کلسترول «خوب» تأثیری نداشت.

رویبوس یا چای قرمز ممکن است به بهبود پروفایل لیپید یا سطح چربی خون کمک کند. در مطالعه ای از مجله Ethnopharmacology، شرکت کنندگانی که به مدت شش هفته هر روز شش فنجان دمنوش رویبوس تخمیر شده برای چربی خون مصرف می‌کردند، کاهش LDL حدود 0.7 میلی مول در لیتر و افزایش HDL حدود 0.3 میلی مول در لیتر را نشان دادند.

چای زنجبیل معمولا به عنوان تسکین دهنده معده در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است به کاهش کلسترول نیز کمک کند. در یک مطالعه بالینی دوسوکور، پودر زنجبیل به طور قابل توجهی سطوح چربی را در مقایسه با دارونما کاهش داد. بنابراین می‌توان چای زنجبیل را از انواع دمنوش برای چربی خون دانست.

بر اساس مطالعات حیوانی، دمنوش قاصدک ممکن است چربی و کلسترول را کاهش دهد. چای خربزه تلخ ممکن است چربی خون را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با کلسترول را کاهش دهد. همچنین این دمنوش می‌تواند مجموعه‌ای از اثرات مثبت مرتبط با سلامتی داشته باشد. ثابت شده است که خربزه تلخ به دیابت نوع 2، هموروئید و حتی برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهند که دمنوش نعناع برای چربی خون مفید است و می‌تواند کلسترول را با کمک به تولید صفرا در بدن کاهش دهد.

طبیعی است که فوراً تأثیر چای گیاهی بر کلسترول خود را نخواهید دید. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که برای بهبودی کلسترول باید هفته‌ها دمنوش‌ گیاهی بنوشید. برخی از مطالعات ادعا می‌کنند که با استفاده از دمنوش‌هایی چون چای ترش و دمنوش خربزه تلخ، در کمتر از یک ساعت متوجه کاهش قند خون خواهید شد. مطالعات دیگر نشان می‌دهند که بهبود ممکن است بیش از دو ماه رخ ندهد.

سلامت شخصی و متابولیسم بدن نیز می‌تواند بر سرعت بهبود کلسترول و چربی خون تأثیر بگذارد. با پزشک‌تان در مورد سلامت کلی بدن‌تان صحبت کنید تا ببینید چای چگونه ممکن است بر سطح کلسترول شما تأثیر بگذارد.

رژیم غذایی و سبک زندگی مهم است

رژیم غذایی و سبک زندگی مهم است - دمنوش برای چربی خون بالا

تحقیقات نشان می‌دهند که دمنوش برای چربی خون مفید است و باعث کاهش کلسترول می‌شود. این تحقیقات امیدوار کننده هستند اما داده‌های بیشتری مورد نیاز است. نوشیدن چای نباید جایگزین ورزش در باشگاه یا رژیم غذایی سالم شود.

برخی از علل کلسترول بالا وابسته به سبک زندگی نیستند. علل دیگر، مانند عادات غذایی ناسالم و ورزش نکردن، هستند. خوشبختانه، چای بدون شیرینی مطمئناً می‌تواند یک افزودنی سالم برای برنامه غذایی شما باشد.

دمنوش‌های گیاهی و تداخلات دارویی

دمنوش‌های گیاهی می‌توانند با داروهای تجویزی و بدون نسخه تداخل داشته باشند. ممکن است بر اساس ترکیبات چای گیاهی، واکنش‌های دارویی را تجربه کنید. اگر وارفارین یا رقیق کننده خون دیگری مصرف می‌کنید، دمنوش گیاهی کرن بری ممکن است باعث خونریزی شود. نوشیدن چای جینسنگ یا زنجبیل می‌تواند مشکلات مشابهی با آسپرین یا رقیق کننده‌های خون ایجاد کند. چای جینسنگ همچنین می‌تواند با داروهای فشار خون یا درمان‌های دیابت مانند انسولین تداخل منفی داشته باشد. جینکو بیلوبا بر طیف وسیعی از داروها تأثیر می‌گذارد، از جمله:

  • داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve)
  • داروهای ضد تشنج
  • آسپرین
  • رقیق کننده‌های خون
  • داروهایی که فشار خون را کاهش می‌دهند

دوز مصرف، به نحوه تهیه چای و خلوص گیاه بستگی دارد. اگر از دمنوش‌های گیاهی که با چای‌های کافئین دار ترکیب شده می‌نوشید مراقب باشید. کافئین بیش از حد می‌تواند شما را عصبانی یا مضطرب کند.

کلام آخر

قبل از مصرف دمنوش برای چربی خون یا درمان کلسترول بالا با پزشک مشورت کنید. اگر در حال حاضر از داروهای کلسترول استفاده نمی کنید یا از رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ندارید، از نوشیدن چای گیاهی بیشترین سود را خواهید برد. گیاهانی که برای چای استفاده می‌شوند می‌توانند فعل و انفعالات پیچیده ای با بدن شما داشته باشند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که برای بدن ناآشنا هستند. گیاهان و چای گیاهی همچنین ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان