جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(2091)

اعتماد به نفس یکی از معدود چیزهایی است که نمی‌توان خرید. بنابراین، هرگاه کسی به معنای واقعی کلمه این ویژگی را نشان می‌دهد، زیبایی و وقار خاصی از او حس می‌شود. واقعیت این است که اعتماد به نفس آدم‌ها را جذاب، آرام و زیبا می‌کند. اگر می‌ خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با اعتماد به نفس بیشتری به دنیا و فرصت‌هایش نزدیک شوید و به عنوان فردی که همه چیز را با هم دارد جلوه کنید، چند عادت روزانه وجود دارد که می‌بایست داشته باشید.

۹ عادت آدم‌های با اعتماد به نفس

آدم‌هایی که اعتماد به نفس زیادی دارند معمولا در زندگی روزمره از این عادات برخوردارند:

فراموش نکنید اگر این ۷ رفتار را از خود نشان می‌دهید، اعتماد به نفس تان صفر است!

اول مراقب خود و بعد مراقب دیگرانند

اول مراقب خود و بعد مراقب دیگرانند

افراد با اعتماد به نفس می‌‌دانند که مراقبت از خود پیش از بقیه خودخواهی نیست. در واقع، بدون مراقبت از خود، آنها چیز زیادی برای دادن به دیگران نخواهند داشت! اگر می‌‌خواهید بدن و ذهن خود را با قدرت کافی تغذیه کنید و همچنان پرتویی از آفتاب باشید که می‌تواند دیگران را تغذیه کند، مراقبت از خود بسیار مهم است.

لباسی می‌پوشند که در تن‌شان راحت باشد

وقتی لباس راحت به تن‌مان است، احساس خوبی داریم.  این برای هر کس و در هر موقعیتی متفاوت به نظر می‌‌رسد. افراد با اعتماد به نفس کاری به مد و فشن ندارند و آنچه را که دوست دارند، می‌‌پوشند. آدم‌های با اعتماد به نفس برای تعیین استایل خود زمان می‌گذارند و در عین راحتی متفاوت و جذاب به نظر می‌رسند.

روز خود را با هدف شروع می‌‌کنند

افراد با اعتماد به نفس به سادگی از رختخواب بیرون نمی آیند  آنها با هدف بیدار می‌ شوند. آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه است که انگار برخی از افراد حرکت بعدی خود را می‌‌دانند؟ وقتی هر روز را با هدفی شروع می‌‌کنید، این اتفاق می‌‌افتد. یک فرد با اعتماد به نفس همیشه آنچه را که قصد دارد در 24 ساعت آینده انجام دهد برنامه ریزی می‌‌کند. این بدان معنا نیست که آنها هرگز انعطاف پذیر نیستند. در واقع آنها روزشان هدفمند است. خواه این یک هدف کوچک مانند تکمیل یک کار باشد و خواه یک کار بزرگتر در محل کار.

زمان را به طور موثر اولویت بندی و مدیریت می‌ کنند

مدیریت زمان مهارتی است که افراد کمی به آن تسلط دارند. اما افراد با اعتماد به نفس؟ خب، به نظر می‌‌رسد که آنها ساعات بیشتری در طول یک روز نسبت به بقیه ما دارند. این افراد انگار که اصلا عجله ندارند. و دلیل این امر بسیار ساده است: آنها واقعا عجله ندارند و همه چیز را در زمان مشخص شده انجام داده‌اند! پیشهاد می کنیم این ۷ عادت منفی را کنار بگذارید و با اعتماد به نفس جلوه کنید

آنها خودگویی مثبت دارند

آنها خودگویی مثبت دارند

داشتن هدف برای روز یک چیز است، اما حفظ آن؟ خب این سخت‌تر است! افراد با اعتماد به نفس می‌ دانند که حفظ یک برنامه منظم می‌تواند سخت باشد. به همین دلیل است که کار کوچکی به نام خودگویی مثبت انجام می‌‌دهند.

گفتن اینکه “من توانمندم” یا “من فلان چیز را دارم”، ذهن آنها را تشویق می‌ کند که در مسیر حرکت کنند و پیش بروند. خودگویی مثبت تمجدید و تعریف کاذب نیست – بلکه در واقع به معنای شناخت توانایی‌ها و ارزش‌های خود است. افراد با اعتماد به نفس هر روز از خودگویی استفاده می‌کنند، حتی اگر دنیا علیه آنها باشد.

شادی آنها وابسته به هیچ عامل بیرونی نیست

اتکا به افراد دیگر برای داشتن احساس خوب همیشه فقط یک افزایش موقت سروتونین به شما می‌‌دهد. شما باید شادی را در درون خود پیدا کنید. این دقیقاً همان کاری است که آدم‌های با اعتماد به نفس انجام می‌ دهند: آنها خودشان را به عنوان منبع شادی انتخاب می‌‌کنند. احساس شما نسبت به خودتان تنها چیزی است که اهمیت دارد.

وقتی کسی برای احساس خوبی که در مورد خودش دارد به شرایط خارجی وابسته نیست، مردم متوجه می‌‌شوند. به همین دلیل است که آنها با اعتماد به نفس دیده می‌‌شوند.

روی نقاط قوت خود تمرکز دارند

روی نقاط قوت خود تمرکز دارند

افراد با اعتماد به نفس نقاط قوت خود را در زندگی روزمره‌شان می‌گنجانند. آنها به جای تمرکز روی نقاط ضعف‌شان، تمام انرژی خود را صرف نشان دادن مهارت‌های خود می‌‌کنند. ممکن است از نظر شما اینطور به نظر برسد که آنها در همه چیز عالی هستند. اما این فقط به این دلیل است که شما فقط آنچه آنها نشان می‌ دهند را می‌‌بینید.

تمرکز بر نقاط قوت نیز به معنای نادیده گرفتن زمینه‌های بهبود نیست. افراد با اعتماد به نفس برای مقابله با نقاط ضعف خود به انرژی و اعتماد به نفس خوبی که از نقاط قوت خود به دست می‌ آورند تکیه می‌‌کنند. 

اعتماد به نفس را نشان می‌ دهند

اکثر افراد با اعتماد به نفس از قدرت باورنکردنی تجسم استفاده می‌‌کنند: آنها نشان می‌ دهند که اعتماد به نفس زیادی دارند.  خواه به تلقین اعتقاد داشته باشید و خواه نه، تحقیقات نشان می‌ دهد که خودگویی مثبت می‌ تواند عزت نفس پایین را بهبود بخشد. هنگامی که حس عمیقی از اعتماد به نفس را در درون خود القا کنید، بر احساس واقعی درونی‌تان تأثیر می‌‌گذارید.

آنها خوش بین هستند

افراد با اعتماد به نفس از تأثیری که اعمالشان بر ذهنیت آنها می‌ گذارد و دیگران آنها را چگونه می‌ بینند آگاه هستند. به همین دلیل یکی از عادات روزمره آنها خوش بین بودن است. افرادی که اعتماد به نفس دارند در واقع کارهای مثبتی برای خود و دیگران انجام می‌ دهند. آنها از آدم‌ها تعریف و تمجید می‌ کنند و از مردم برای انجام ساده ترین کارها تشکر می‌ کنند. آنها از کلام مثبت استفاده می‌ کنند، لبخند می‌ زنند و دوستانه برخورد می‌ کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 2091

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. Saeed نیم‌رخ
    Saeed

    بسیار مفید و ارزنده بود. واقعا ازتون جزیلا متشکریم.
    بازم پست بزارین.

    1.  نیم‌رخ
      ناشناس

      عالی بود.واقعا همینطوره.بازم ادامه بدهید.

  2. سلطان نیم‌رخ
    سلطان

    عالی بود اتفاقا بحث کلاسم اعتماد به نفسه تفاوتش باعزت نفس رو بگید لطفا متسکرم

    1. N نیم‌رخ
      N

      عالی ولی چیکار کنم اعتماد به نفسم بیشتر بشه

  3. وحید کرجی نیم‌رخ
    وحید کرجی

    عالی بود again

    1. ربات نیم‌رخ
      ربات

      ممنونم از دید گاه شما

  4. بصیره نیم‌رخ
    بصیره

    بسیار مفید بود ممنونم 🙏🙏 خداوند خیرتان

  5.  نیم‌رخ
    ناشناس

    عالی بود

  6.  نیم‌رخ
    ناشناس

    سلام
    اگه جزئی تر مسائل را توضیح میدادید بهتر بود

  7. عام صفر نیم‌رخ
    عام صفر

    عالی بود معمولا آدمهای با اعتماد به نفس بالا شادترند خوش بین هستند

    1. مریم نیم‌رخ
      مریم

      اینجور مطالب بسیار عالی و مفید هستن برای خودشناسی آدمها، مرسی از اطلاعات مفیدتون…..

  8. جلال نیم‌رخ
    جلال

    نظر به ظاهر احدالناسی در هر زمینه که انگیزه و هدفی دارند اعتماد به نفس کاملی ندارند چون کل بشر نیازمند خالق خود هستند اگ ما احساس می‌کنیم کسی در یک زمینه ای ظاهرا موفقیتی دارد و با اعتماد به نفس به نظر می رسد علتش فقط این است که شرایط زندگیش طوری تنظیم شده و فوت فن کارش را هزاران بار تمرین ممارست کرده و در اعماق روحش نهفته شده پس چون در کارش آگاه و مسلط هست و مهارت کافی دارد ترسی ندارد ، فقط همین ،. باز همه اینها هم بر میگرده به لطف و محبت خالق توانگر و پروردگار مهربان بخشنده ….و گرنه به خودمان باشد به والله … از هر دو جهان هفت دولت مرخصیم. در پناه حق باشید . ممنون از شما

    1. مریم نیم‌رخ
      مریم

      اینجور مطالب بسیار عالی و مفید هستن برای خودشناسی آدمها، مرسی از اطلاعات مفیدتون…..

  9. ربات نیم‌رخ
    ربات

    چی اصلا نفهمیدم چی شد

  10. m نیم‌رخ
    m

    عزت نفس یا کرامت انسانی یعنی خود ارزشمندی درونی ,پس انسان خودش رو ارزشمند بدونه وملاک این ارزشمندی ,مدرک تحصیلی وزیبایی وثروت و..نباشه که با از دست دادن هر کدام از اینها احساس بی ارزسی کنه.
    خودش رو بخاطر انسان بودن ارزشمند میدونه وهمین مانع از آسیب های روانی واجتماعی میشه

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان