جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.1
(136)

در سال های اخیر گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. خانواده های زیادی یک یا چند گیاه را در گوشه و کنار خانه شان قرار می دهند. گیاهان امروزه بخش مهمی از دکوراسیون هم هستند و در واقع یک المان دکوراتیو فوق العاده تلقی می شوند. گیاهان زیبایی و جو بی نظیری را در فضا خلق می‌کنند. تصور کنید که این حضور زیبا با فایده بزرگی چون تصفیه هوا همراه باشد! بله برخی گیاهان این قابلیت را دارند که هوا را تصفیه کنند. با علم به این موضوع بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که یکی دو گلدان تصفیه کننده هوا داخل خانه تان بگذارید و از فایده بی نظیر آن بهره مند شوید. در این نوشتار ۱۰ گیاه می بینید که هوای خانه را تصفیه می کنند.

در مورد گیاهان خانگی که هوا را تمیز می کنند به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که به دنبال بهترین گیاهان آپارتمانی هستید که هوا را تمیز می کنند، بهتر است سراغ گیاهانی بروید که برگ های زیادی دارند. این گیاهان آلاینده‌های هوای بیشتری را نسبت به گیاهانی که شاخ و برگ‌های کمی دارند جذب می‌کنند. هر چه برگ‌ها بزرگ‌تر باشند، توانایی بیشتری برای جمع‌آوری سموم از هوا و آزاد کردن اکسیژن دارند. در مرحله بعد، رطوبت و نور فضای خود را در نظر بگیرید. این نکته برای تمیز نگه داشتن هوا و طراوت گیاهان کلیدی است. همچنین مراقب نزدیکی گیاه به شومینه، دریچه ها یا درها باشید که ممکن است بر دمای محیط تأثیر بگذارد. در نهایت، به یاد داشته باشید که همه گیاهان برای رشد واقعی نیاز به نور آفتاب طبیعی دارند، بهترین مکان برای اکثر گیاهان نزدیک به یک پنجره است.

برای تصفیه کردن یک اتاق به چند گیاه نیاز دارید؟

اگر می‌پرسید تعداد مناسب گیاهان برای زنده‌کردن هوای یک اتاق چقدر است، باید بگوییم هر چه بیشتر باشد، بهتر است! البته می بایست اندازه اتاق و نحوه قرار دادن گیاهان را به صورت استراتژیک در نظر بگیرید. فراموش نکنید گیاهانی که مراقبت کمی نیاز دارند (۱۴ گیاه آپارتمانی که نیازی به مراقبت زیاد ندارند!) را انتخاب کنید.

گیاهان آپارتمانی که هوا را تمیز می کنند

فهرست بهترین گیاهان آپارتمانی که هوا را تصفیه می کنند به شرح زیر است:

۱. سانسوریا

گیاه شمشیری یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است زیرا نگهداری کمی نیاز دارد و می تواند در داخل و خارج از خانه زنده بماند. نکته مثبت اینکه بیشتر گیاهان سموم را در یک چرخه 12 ساعته فیلتر می‌کنند، اما گیاهان خانواده Sansevieria اضافه‌کاری کار می‌کنند و 24 ساعت شبانه‌روز هوا را تمیز می‌کنند. همین باعث می‌شود که گیاه سانسوریا یا شمشیری مخصوصاً برای اتاق‌خواب‌ها از جمله اتاق‌های کودک و مهد کودک‌ها که در آن ۷ تا ۱۰ ساعت در یک زمان صرف می‌شود، مناسب باشند.

۲. دیفن باخیا

این گیاه دارای برگ های بزرگی است و به حداقل نگهداری نیاز دارد. شاخه های بزرگ دیفن باخیا به عنوان یک تصفیه کننده هوای موثر عمل می کنند.

۳. فیکوس

فیکوس در حالی که به خاطر برگ های ضخیم، تیره و براقش معروف است، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که می تواند به فیلتر کردن هوا کمک کند. پرورش این گیاه در داخل خانه دارای چندین مزیت است، از جمله افزایش سطح رطوبت به دلیل تعرق بالا، بهبود خلق و خو و کاهش استرس و اضطراب و تصفیه هوا.

۴. برگ انجیری یا مونسترا

مونسترا ویژگی‌های بهینه تصفیه هوا را به دلیل برگ‌های بزرگ و فراوانش ارائه می‌دهد. برگ‌های این گیاه را به‌عنوان یک تله غول‌پیکر برای سموم و آلاینده‌های هوا در نظر بگیرید. گیاهان آپارتمانی تصفیه‌کننده هوا از جمله مانسترا به‌طور وحشی رشد می‌کنند و همیشه انتخابی تاثیرگذار در هنگام جستجوی گیاه هستند.

۵. انجیر ربابی

گیاهان برگ انجیری از جمله انجیر ربایی در تصفیه هوا بسیار کارآمد هستند. برگ‌های بزرگ و مسطح این گیاه سموم را فیلتر و هوای خانه را برای تنفس سالم‌تر می‌کنند. اگر به درستی از این گیاه مراقبت شود، می تواند تا ۴ متر رشد داشته باشد که حضور جسورانه و زیبایی را در فضا فراهم می‌کند.

۶. شامادورا الگانس

شامادورا به دلیل خواص تصفیه‌کننده هوا و سمی نبودن آن برای هیچ حیوان خانگی، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا است. ناگفته نماند، این جواهر سبز رنگ برای مبتدیان بسیار عالی است زیرا این درخت در حال رشد فقط زمانی نیاز به آبیاری دارد که خاکش خشک شود.

۷. درخت پول

درخت پول در حالی که معمولاً با شانس و رفاه همراه است، به دلیل توانایی اش در ایجاد حال و هوای تازه، به عنوان یک گیاه محبوب گرمسیری برای محیط های داخلی متمایز است. این گیاه به دلیل رشد بی دردسر در مکان های مختلف داخلی مانند خانه ها، آپارتمان ها و ادارات مورد ستایش قرار گرفته است.

۸. گل گندمی

گیاه گل گندمی نیز به فیلتر هوا کمک می کند. در واقع، NFW به تحقیقات ناسا در سال 1989 استناد می کند که برای ارزیابی ظرفیت سه گیاه خانگی محبوب (از جمله گیاه گل گندمی) برای حذف فرمالدئید از هوا آزمایش کرده است.

۹. گل چمچمه ای

فریب نمای ظریف چمچمه ای را نخورید – آن گل های سفید زیبا بسیار جذاب هستند! برگ های بزرگ چمچمه ای توانایی استثنایی این گیاه را در پاکسازی سموم از هوا برجسته می کند. نگهداری از این گیاه هم چندان دشوار نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 136

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان