جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4.2
(12)

اعتماد زمان می‌برد: در هر صورت این چیزی است که به ما گفته شده است. اما در واقع تکنیک‌های آزمایش شده و واقعی وجود دارد که می‌توان به سرعت اعتماد آم ها را جلب کرد و تبدیل به آدمی شد که برای مشاوره به او مراجعه می‌کنند. روانشناسی بینش‌های ارزشمند زیادی دارد در مورد اینکه چه چیزی باعث جلب اعتماد آدم ها می‌شود و چگونه می‌توان آن را خیلی سریع پس از ملاقات با کسی به دست آورد.

تکنیک‌های جلب اعتماد آدم ها

تکنیک‌های روانشناسی جلب اعتماد آدم ها به این معنا نیست که بخواهید آدم ها را گول بزنید. این تکنیک ها فقط کمک تان می کنند که تاثیر اولیه مثبتی بگذارید. بیایید این تکنیک‌های اعتماد سازی را بررسی کنیم :

شایستگی خود را نشان دهید

دانستن کاری که انجام می‌دهید، آگاه بودن و پاسخگویی مناسب به مشکلات و سردرگمی، راهی سریع برای جلب اعتماد است. بسته به موقعیت می‌توانید شایستگی را به این شکل نشان دهید:

اگر نشتی در لوله ای وجود دارد و می‌دانید چگونه آن را برطرف کنید، به سرعت مورد اعتماد قرار می‌گیرید زیرا هم مفید هستید و هم ثابت شده است که می‌توانید آنچه را که قول داده اید انجام دهید. نحوه لباس پوشیدن، صحبت کردن، تماس با بدن و چشم و نشان دادن خود نیز بسیار مهم است.

«در یک محیط کسب و کار، رهبری با شایستگی ممکن است به معنای نشان دادن تخصص خود با استفاده از اصطلاحات صنفی مناسب، وارد شدن به رابطه با یک توصیه باشد («فلانی پیشنهاد داد که با شما تماس بگیرم»)، یا بیان تجربه و اعتبار خود باشد. ”

نقاط مشترک را پیدا کنید

رفتار کلیدی بعدی برای جلب اعتماد، یافتن زمینه مشترک با طرف مقابل‌تان است. این زمینه مشترک باید واقعی باشد. اگر مخاطب‌تان عشق خود به بیانسه را مطرح کرد و شما هم به او علاقه دارید می‌توانید در موردش صحبت کنید. مخاطب‌تان ترس از تخریب و آلودگی محیط زیست دارد؟ شما هم همینطورهستید، و در واقع باید بگویید اخیرا در حال خواندن کتابی در مورد تغییرات آب و هوایی بوده اید.

آنها از یک خانواده اهل موسیقی هستند؟ شما خیلی به یادگیری گیتار فکر کرده اید.

این رفتار در مطالعات روانشناختی و بازاریابی، به عنوان “جانب گرایی درون-گروه” شناخته می‌شود. از نظر روانشناسی ما افرادی را دوست داریم و به آن‌ها اعتماد می‌کنیم که به نظرمان شبیه ما هستند.

راحت از خودتان بگویید

وقتی درباره جزئیات شخصی یا حساس زندگی خود با کسی صحبت می‌کنید، ریسک می‌کنید. اما با کمی صحبت کردن در مورد موضوعات شخصی‌تان، پلی ایجاد می‌کنید که به موجب آن آدم ها می‌توانند به این موضوع احترام بگذارند که شما ممکن است آسیب پذیر باشید اما به آنها اعتماد کرده اید. بنابراین آنها به نوبه خود به شما اعتماد می‌کنند.

به مرزها احترام بگذارید

اگر در طول هر تعامل کوتاه یا طولانی با کسی به دقت گوش کنید، آنها اغلب مرزها و میزان اعتمادشان را به شما نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، آنها ممکن است کارهایی را که دوست دارند را مطرح کنند یا از نظرات یا پاسخ دادن به سؤالات خاصی طفره بروند، اما در موارد دیگر راحت باشند. به این موارد دقت کنید و از مرزهای شخصی عبور نکنید. اگر هم خودتان نمی دانید چطور باید مرزهای شخصی خود را مشخص کنید بد نیست مقاله نکات مهم برای تعیین مرزهای شخصی سفت و سخت را بخوانید.

شفاف باشید

علاوه بر راحت بودن در مورد خودتان، جلب اعتماد دیگران مستلزم شفافیت در مورد اشتباهات و منافع خود است. برای مثال، از منظر تجاری، این چیزی شبیه به گفتن «خوب، بله، خوشحال می‌شوم اگر طرح را از من بخرید.» این حرف حاکی از صداقت تمام فشارها را از بین می‌برد و همچنین موقعیت صادقانه شما را به عنوان (در آن نمونه) فروشنده اعلام می‌کند.

وقتی صحبت از اشتباه کردن به میان می‌آید، این درست است: اعتراف به اینکه به‌گونه‌ای به هم ریخته‌اید که سعی نمی‌کنید چیزی باشید که نیستید و فقط انسان هستید و همیشه در تلاش برای بهبود بوده‌اید. وقتی سعی می‌کنید اشتباهات خود را پنهان کنید، مردم حس می کنند که شما ناصادق هستید.

آنچه را که نمی دانید، بپذیرید

بخشی از شفافیت این است که آنچه را که نمی دانید بپذیرید. وقتی مردم می‌بینند که شما سعی نمی کنید به گونه ای خاص ظاهر شوید که انگار همه چیز را می‌دانید، راحت‌تر خواهند بود. شما در تلاش برای جلب اعتماد آدم ها نمایش به پا نمی‌کنید، در واقع سعی می‌کنید فردی شایسته و قابل اعتماد باشید. این رفتار احتمالاً باعث می‌شود که اکثر مردم در مدت زمان بسیار کوتاهی با اعتماد سریع و واقعی به شما واکنش نشان دهند.

نشانه‌های غیرکلامی پایدار

زبان بدن و نشانه‌های غیرکلامی در جلب سریع اعتماد آدم ها بسیار مهم هستند. هنگامی که ایستاده اید با دست‌های باز و بدون تیک‌های عصبی راه می‌روید، علائمی را نشان می‌دهید که از نظر تکاملی تهدیدی نیست و شما را جذاب و قابل اعتماد نشان می‌دهد. بد نیست اشتباهات زبان بدن را که شما را غیر قابل اعتماد نشان می‌دهند، بدانید.

رازهایی که به شما گفته می‌شود را نگه دارید

این یکی واضح به نظر می‌رسد اما ممکن است به طور ناخودآگاه چیزی بگویید که نشان می‌دهد در نگهداری حرف‌های مخاطب‌تان چندان قابل اعتماد نیستید. وقتی کسی راز یا اطلاعاتی را به شما می‌گوید (حتی چیز کوچکی)، در مورد آن با دوست‌تان که در کنارتان است صحبت نمی‌کنید یا جوری در مورد آن شوخی نمی‌کنید که نشان دهد ممکن است آن را منتقل کنید. این راز هر چیزی می تواند باشد حتی یک موضوع بسیار ساده، اما شما نمی دانید مخاطب‌تان تمایل دارد آن را بقیه هم بدانند یا نه.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان