جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.8
(4)

چقدر به این فکر می کنید اگر فردی با اعتماد به نفس بالا بودید شغل رویایی خود را پیدا می کردید و زندگی بهتری داشتید؟ همه با اعتماد به نفس متولد نمی شوند، اما دست کم می‌توانید که آن را افزایش دهید یا طوری رفتار کنید که انگار اعتماد به نفس بالا دارید. با ما در این نوشتار همراه باشید. نکات و ترفندهایی که در این مطلب خواهید خواند را هیچ کس تا به حال به شما نگفته اما تاثیر بی نهایت زیادی بر بالا بردن اعتماد به نفس شما دارند!

۱۱ ترفند که اعتماد به نفس‌تان را بسازید

با خودتان روراست باشید. اگر می خواهید اعتماد به نفس تان بالا برود باید خجالت را کنار بگذارید و این ترفندها را انجام بدهید:

1. یاد بگیرید که تعریف و تمجید را بپذیرید

واکنش هرکسی به تحسین متفاوت است. برخی افراد خجالتی می شوند و حتی توجه مخاطب را به عیب های خود جلب می کنند. این روش اشتباهی برای واکنش نشان دادن نسبت به تعریف و تمجید است و نشان می دهد که فرد اعتماد به نفس ندارد. علاوه بر این، ممکن است به نظر برسد که شما واقعاً برای نظر شخصی که از ابتدا تعریف کرده است، ارزشی قائل نیستید. بهترین واکنش به یک تعریف و تمجید این است که صمیمانه لبخند بزنید و بگویید: “متشکرم.”

2. سعی نکنید کامل باشید

فرض کنید برنامه بسیار فشرده ای دارید: 20 تماس تلفنی، 10 جلسه، خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها و …. اما به جای اینکه راضی باشید، همیشه احساس ناامیدی می کنید زیرا نتایج به اندازه کافی خوب نیستند، درست است؟ وقتی به اهدافی که تعیین می‌کنید نمی‌رسید، به سمت اضطراب حرکت می‌کنید، نه موفقیت. افراد موفق نیز اشتباه می کنند و از برخی تصمیمات خود پشیمان می شوند. اما آنها در همه این موقعیت ها درس خود را پیدا می کنند.

3. حفظ تماس چشمی در طول مکالمه را بیاموزید

با نگاه کردن به چشمان مخاطب می توانید خلق و خوی و احساسات او را تشخیص دهید. نوزادان از 9 ماهگی برای درک احساسات والدین خود به چشمان آنها نگاه می کنند. و دروغگوها معمولاً برای پنهان کردن این حقیقت که دروغ می‌گویند، به دور نگاه می‌کنند. وقتی کسی از تماس چشمی اجتناب می کند، به این معنی است که اعتماد به نفس ندارد. بنابراین، حفظ ارتباط چشمی با مردم به شما کمک می کند تا اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را متقاعد کنید که صادق هستید.

4. پشت خود را صاف نگه دارید و راه رفتن تان را تغییر دهید

پشت صاف، حرکات باز و راه رفتن مطمئن – همه اینها نشانه های یک فرد مطمئن هستند. بنابراین، سر خود را بالا نگه دارید، پشت خود را صاف کنید و به جای پایین، به بالا نگاه کنید. اطرافیان شما متوجه این موضوع خواهند شد و به زودی خواهید دید که احساس متفاوتی دارید. تحقیقات نشان می دهد که زبان بدن افراد با اعتماد به نفس سطح استرس آنها را کاهش می دهد.

5. افکار منفی را حذف کنید

کنترل گفتگوی درونی یک راه دشوار اما بسیار موثر برای نظم بخشیدن به ذهن است. سعی کنید تمام افکاری را که برای یک هفته دارید دنبال کنید. و هر چیزی که با ناامنی مرتبط است را یادداشت کنید. این سوال را از خود بپرسید: “آیا مدرکی دال بر اینکه دلیل واقعی برای ناامنی دارم وجود دارد؟” پس از تجزیه و تحلیل افکار خود، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها پایه و اساسی ندارند. همانطور که شما در حال تجزیه و تحلیل منفی بافی ها هستید، باید لیستی از ویژگی ها و دستاوردهای مثبت خود نیز تهیه کنید. می توانید هر بار که یک ایده منفی در ذهن دارید آن را بخوانید.

6. به لحظه ای  که دیگر به خود ایمان ندارید، توجه کنید

اگر افکار بد را دنبال کنید، به زودی متوجه خواهید شد که آنها تقریباً همزمان در ذهن شما ظاهر می شوند. شاید روز فوق‌العاده‌ای را سپری کرده‌اید، اما قبل از اینکه بخوابید شروع به فکر کردن به چیز بدی می‌کنید. فقط سعی کنید این افکار را نادیده بگیرید و آنها را با افمار مثبت و دستاوردها جایگزین کنید.

7. دستاوردهای خود را علامت گذاری کنید

از دستاوردهای خود یک دفتر خاطرات تهیه کنید و هر روز چیزهای جدید را یادداشت کنید. فقط چیزهای واقعا بزرگ را یادداشت نکنید. هر قدم کوچک به سمت هدف را علامت گذاری کنید، حتی اگر زیادی کوچک به نظر برسد. مثلاً «صبحانه بلغور جو دوسر خوردم»، «۲۰ صفحه از کتابم را خواندم» و غیره. وقتی دلایل متعددی برای افتخار کردن به خود دارید، به افزایش اعتماد به نفس شما کمک خواهید کرد.

8. به “خود” ایده آل تان فکر کنید

یک «من» با اعتماد به نفس در این شرایط چه می‌کند؟» این یک سوال عالی است که باید هر از گاهی از خود بپرسید. مخصوصاً وقتی قرار است کاری انجام دهید که به اعتماد به نفس نیاز دارد. نیازی نیست بیرون بروید و با جذاب ترین مرد خیابان صحبت کنید. از چیزهای کوچک شروع کنید: به یک غریبه لبخند بزنید. رزومه خود را ارسال کنید و نگران عواقب آن نباشید. آماده بودن برای قبول ریسک و مسئولیت کاری است که هر فرد با اعتماد به نفس باید بتواند انجام دهد.

9. با غریبه ها صحبت کنید

به رویدادی بروید که در آن کسی را نمی شناسید و سعی کنید نقش یک فرد با اعتماد به نفس را بازی کنید. لازم نیست فوراً ستاره جمع باشید – این کار زمانی که توسط غریبه ها احاطه شده اید دشوار است. اما بعدا احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

جدای از آن، سعی کنید در زندگی روزمره خود با افراد غریبه گفتگو کنید. با صندوقدارها دوستانه رفتار کنید یا در یک کافه با پیشخدمت صحبت کنید. به یاد داشته باشید، این روش ممکن است برای همه موثر نباشد. اگر هنگام صحبت با کسی واقعاً احساس ناراحتی می کنید، باید آزمایش را متوقف کنید.

10. کمک کنید

مردم دوست دارند احساس کنند مهم و ارزشمند هستند. این بسیار آرامش بخش است که بدانید کسی را دارید که مراقب شماست. همه باید کسی را داشته باشند که بتوانند به او تکیه کنند، اما تعداد کمی از مردم واقعاً درخواست کمک خواهند داد. کمک کردن به دیگران باعث می شود احساس کنید مهم و مفید هستید و به شما کمک می کند احساس ناامنی یا تنهایی نکنید.

11. وقت خود را در شبکه های اجتماعی تلف نکنید.

به عکس های افرادی که می شناسید نگاه نکنید و آنها را با خودتان مقایسه نکنید. این عادت ممکن است به عزت نفس شما آسیب جدی وارد کند. رسانه های اجتماعی جایی است که مردم برای موفقیت با هم رقابت می کنند. آدم های در فضای مجازی فقط تصاویر زیبا از مکان های شگفت انگیز پست می کنند. و تعداد کمی از افرادی هستند که در خانه و با لباس های معمولی و انجام کارهای معمولی عکس می گیرند و پست می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان