جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.2
(15)

قرار نیست که فقط با خرید یک لیوان قهوه دائمی به جای لیوان کاغذی یا استفاده از ساک خرید پارچه ای در هزینه ها صرفه جویی کنید. بلکه یک ذهن خونسرد و آگاهی از نحوه و زمان خرج کردن است که تاثیر زیادی در نقدینگی شما دارد چرا که بدون فکر خرید کردن چیزی حتی اگر دلیل آن در نگاه اول معقول باشد، شما را با مشکلات مالی مواجه خواهد کرد. در این نوشتار به ۱۰ طرز فکر پرداخته ایم که عامل فقیر ماندن شما هستند. با خبرنامه همراه باشید!

۱۰ طرز فکر که شما را فقیر نگه می دارد

خوب به این موارد دقت کنید و رفتارهای خودتان را کاوش کنید. به راستی این طرز فکر ها می توانند باعث شوند که در آینده برای مبلغ کمی پول دچار دردسر شوید. بنابراین بهتر است روی طرز فکر و رفتارتان تجدید نظر کنید.

۱. حق دارم حسابی به خودم برسم!

گاهی اوقات با گفتن این جمله که “این دوره سختی بود و من می توانم یه پذیرایی خوب از خودم بکنم” خود را آرام می کنیم. این هزینه فقط زمانی توجیه می شود که پول کافی وجود داشته باشد و یکباره کیسه را تخلیه نکنیم. علاوه بر این، انجام این خریدها با کارت اعتباری اصلا عاقلانه نیست. البته، ما باید کارهایی انجام دهیم که ما را خوشحال تر کند، اما در عین حال باید به این فکر کنیم که آیا این خوشحالی هزینه های اضافی را برای ما به ارمغان می آورند یا خیر زیرا ممکن است در نهایت برای‌مان دردسر شوند.

۲. فقط یه باره دیگه، حالا یه وام بگیریم!

عبارت “عروسی یک بار در زندگی اتفاق می افتد” مانند یک طلسم جادویی به نظر می رسد و مردم آماده هستند برای این مناسبت پول قرض کنند و وام بگیرند، بدون اینکه حتی فکر کنند چقدر غیر منطقی است. اما باید درک کنند که عروسی چیزی نیست که برای شما پول بیشتری به ارمغان بیاورد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این رویداد حتی به نتیجه برسد. وام با شما خواهد ماند و زندگی تان را با بدهی های غیرضروری آغاز خواهید کرد، که قطعاً چیزی نیست که بخواهید. علاوه بر این، اختلاف بر سر پول یکی از دلایل اصلی دعوای زوجین است.

۳. کلی کار می کنم و از پس پرداختش برمیام

می گویند که برای کسب درآمد خوب نیازی به 12 ساعت کار در روز نیست – تنها کاری که باید انجام دهید این است که ذهن خود را روی آن متمرکز کنید و به جای کار زیاد بر مهارت های خود مسلط شوید. همه اینها به این دلیل است که وقتی تمام روز کار می کنید، ممکن است در نهایت احساس کنید که زندگی تان را در چرخ همستر می گذرانید. و هیچ زمانی برای فکر کردن در مورد چگونگی ارتقای زندگی تان وجود ندارد. وقتی به خانه می‌آیید و احساس می‌کنید مانند لیمو فشرده شده‌اید، انرژی باقی نمی‌ماند.

وقتی فردی یاد می گیرد که بین کار و سرگرمی تعادل ایجاد کند و سیستم خود را کمی متفاوت بسازد، می تواند وظایف خود را بدون آسیب رساندن به کیفیت زندگی اش انجام دهد. به این ترتیب وقت آزاد خواهد داشت که هم می تواند صرف سرگرمی کند و هم برای آموزش آن را اختصاص دهد، چیزی که در نهایت منجر به پیشرفتش خواهد شد.

۴. فقط یک بار زندگی می کنم، پس پولم رو اینجا و همینطوری خرج می کنم

این کلمات اغلب توسط بسیاری از آدم ها قبل از خرج کردن تمام حقوق شان گفته می شود. حقیقتی در اینجا وجود دارد: ما واقعاً نمی دانیم فردا چه چیزی در انتظارمان است و به همین دلیل است که وقتی بتوانید همه پول را خرج کنید و از آن لذت ببرید، پس انداز کردن واقعاً معنی ندارد. اما با پس انداز کردن کمی از پول هم می توان لذت برد. البته، بیشتر چیزها غیرقابل پیش بینی هستند، و بیشتر ما می خواهیم زندگی طولانی و شادی داشته باشیم و برای آن به پول نیاز داریم. به همین دلیل است که ارزش آن را دارد که هر چه زودتر به آینده دور اهمیت دهید و به جای خرج کردن بی دقت، یک حساب پس انداز راه اندازی کنید.

۵. این یک موقعیت خاصه، باید سنگ تموم بذارم!

اتفاقاتی که به ناچار منجر به خرج کردن می شود هر از چند گاهی در زندگی ما رخ می دهد. اما شرایط می تواند متفاوت باشد و شما باید بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی هزینه ها واقعا ضروری هستند و چه زمانی لازم است اسراف نکنید.

توجه به این رویدادها بسیار آسان است: باید از قبل در مورد همه موقعیت ها فکر کنید و لیستی تهیه کنید که چه زمانی خرج کردن خوب است و چه زمانی درست نیست. شما می بایست فقط مواردی را که نیاز به توجه دارند در این لیست قرار دهید: بیماری ها، از دست دادن شغل، خرابی لوازم خانگی که زندگی بدون آنها دشوار است، یا نیاز فوری به خرید کفش برای فصل آینده. در تمام موارد دیگر، باید به همه هزینه‌های غیرمنتظره نه بگویید، زیرا خرید یک جفت کفش بسیار گران قیمت یا لباسی که فقط یک بار پوشیده می‌شود، هدر دادن بی‌معنای پول است، حتی اگر برای شرکت در مراسم عروسی بهترین دوست تان خریداری شده باشد.

۶. من این پول رو خیلی راحت به دست آوردم، راحت هم خرج می کنم!

یکی دیگر از اشتباهات رایج خرج کردن پولی است که به راحتی و بدون فکر کردن به دست آورده اید. در این صورت بهتر است از قبل به نحوه مصرف مفید آن فکر کنید. به هر حال، این نوع تفکر دلیل دیگری است که اکثر افرادی که پول زیادی به ارث می برند یا برنده بخت آزمایی می شوند، پول خود را خیلی سریع خرج می کنند و به زودی مجبور می شوند به سبک قبلی خود بازگردند.

۷. خوب حراجه دیگه، بهتره بخرم!

ما تمایل داریم از انتخاب هایی که در مقابل خود و دیگران انجام می دهیم دفاع کنیم. آدم‌ها هنگام خرید یک چیز گران، اغلب احساس گناه می کنند و خود را با گفتن اینکه، “بالاخره، آن را به قیمت خوبی خریدم یا حراج بوده” توجیه می کنند! در حالی که شاید اصلا آن را نیاز هم نداشته باشند یا زیادبه کارشان نیاید!

۸. تحقیق نمی خواد که، اونی که گرونه بهتره!

گاهی اوقات ما مبالغ زیادی را برای پیگیری باورهای غلط جا افتاده خرج می کنیم. به عنوان مثال، زمانی که تصمیم می‌گیریم لوازم خانگی را تعویض کنیم، گران‌ترین آنها را بدون بررسی ویژگی‌ها و تنها با نگاه کردن به نام تجاری برند و لوازم جانبی متعدد موجود در مجموعه انتخاب می‌کنیم. البته در لحظه خرید فکر می کنیم قرار است از همه آنها استفاده کنیم.  پس از مدتی متوجه می‌شویم که برای لوازم جانبی موجود در مجموعه پول بیشتری پرداخت کرده‌ایم، اما واقعاً هرگز استفاده نکرده‌ایم.

۹.  با کارت اعتباری پرداخت می کنم، پول خیلی زیادی هم که نیست

خرید کوچکی که با کارت اعتباری پرداخت می شود، ناچیز به نظر می رسد. به عنوان مثال، زمانی که سقف کارت اعتباری ما 1500 دلار است، خرج کردن 150 دلار در یک سالن زیبایی برای ما کم به نظر می رسد. اما اگر با پول مان (نه کارت اعتباری) پرداخت می‌کردیم، شاید دنبال جای ارزان تری می گشتیم.

قدرت کارت اعتباری این است که لذتی را که از خرید به دست می آوریم و احساس پشیمانی که هنگام جدا شدن از پولمان احساس می کنیم، از بین می برد و همین است که نابودمان می کند!

۱۰. ماه گذشته خوب پس انداز کردم، این ماه بیشتر خرج می کنم!

وقتی یک نفر بتواند در حمل و نقل صرفه جویی کند و در رستوران ها پول هدر ندهد خوب است. اما این دلیلی برای بی خیال شدن و شروع به شکستن عادت پس انداز کردن نیست. زیرا اگر نتوانید مخارج خود را کنترل کنید، به راحتی وارد یک وضعیت مالی سخت می شوید. برنامه ریزی بودجه باید چیزی ثابت باشد و بدون توجه به حجم جریان نقدی شما انجام شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان