جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

گاهی اوقات حتی یک سوال ساده مانند “روزت چطور بود؟” می‌تواند باعث شود که کودک شما تمایلی به حضور در کنار شما نداشته باشد یا دوست نداشته باشد با شما وقت بگذراند. به همین دلیل است که والدین باید هر از چند گاهی خود را جای بچه‌هایشان بگذارند و ببینند که واقعاً آنها چه چیزی نیاز دارند. در این نوشتار ۷ رفتار غلط والدین را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. رفتارهایی که باعث می‌شوند فرزندشان هر روز از آنها دورتر و دورتر شود!

رفتارهایی که فرزندان را فراری می‌دهد

تلاش کنید در تعامل با فرزندتان از این ۷ رفتار تا حدی که امکان دارد دوری کنید:

اجازه می‌دهید خلق و خوی‌تان بر روابط شما با فرزندتان تأثیر بگذارد

اجازه می‌دهید خلق و خوی‌تان بر روابط شما با فرزندتان تأثیر بگذارد

این بدان معنا نیست که شما باید احساسات خود را از فرزندانتان پنهان کنید، بلکه باید به نحوه مدیریت رفتارتان توجه داشته باشید و سعی کنید راه‌هایی برای مقابله بهتر با مواقع استرس زا بیابید. شاید فکر کنیم بچه‌ها خیلی کوچک هستند و نمی‌توانند احساس ما را تشخیص دهند، اما آنها دقیقا می‌توانند نسبت به خلق و خوی والدین خود بسیار حساس باشند.

استرس مداوم می‌تواند باعث شود که نسبت به هر چیزی که از شما می‌خواهند واکنش طوفانی داشته باشید و این باعث می‌شود در آینده به سراغ شما نیایند. وقت گذاشتن برای خودتان و قرار گرفتن در فضای بهتر می‌تواند به شما کمک کند حمایت عاطفی لازم را برای فرزندانتان فراهم کنید.

ادامه دادن به کار در حالی که فرزندتان می‌خواهد چیزی به شما بگوید

ادامه دادن به کار در حالی که فرزندتان می‌خواهد چیزی به شما بگوید

بچه‌ها همیشه در حال صحبت کردن نیستند. اما وقتی به شما مراجعه می‌کنند، به توجه کامل شما نیاز دارند. در غیر این صورت، تصور می‌کنند که در اولویت نیستند و برای شما اهمیت ندارند، نتیجه‌ای که می‌تواند باعث شود در آینده احساسات خود را از شما مخفی نگه دارند.

به همین دلیل است که وقتی فرزندتان با حرف مهمی که می‌خواهد بگوید نزد شما می‌آید، کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید، با او تماس چشمی برقرار کنید و به حرف‌های او با حضور ذهن گوش بدهید.

مدام از آنها در مورد مشکلاتشان سوال می‌کنید

سوال کردن مداوم از فرزندتان در مورد چیزی که او را آزار می‌دهد می‌تواند آزاردهنده باشد و باعث شود که بخواهد مشکلات خود را به تنهایی حل کند. همه ما به طرق مختلف با استرس کنار می‌آییم و فرزندان ما نیز از این امر مستثنی نیستند. به همین دلیل، به جای اینکه فرزندتان را تحت فشار قرار دهید تا چیزی را به شما بگوید که دوست ندارد، سعی کنید از او سؤالات غیر مستقیم و عاری از آزار بپرسید.

مشکلات فرزندتان را جدی نمی گیرید

 کودک خود را جدی بگیرید، حتی زمانی که احساسات یا واکنش‌های او برای شما احمقانه به نظر می‌رسد. به جای اینکه او را در مورد موقعیتی که در آن قرار گرفته مسخره کنید، تجربه یا خاطرات خود را با او به اشتراک بگذارید تا کمکش کنید بهتر با مشکل کنار بیاید.

حرفهای فرزندتان را به دیگران انتقال می‌دهید

 اتقال حرف‌های محرمانه فرزندتان به دیگران، می‌تواند باعث شود آنها در آینده رازهایی را از شما پنهان کنند. شما باید احساسات کودک خود را بشناسید و سعی کنید حرف‌های او را با دیگران به اشتراک نگذارید، زیرا می‌تواند به احساسات او آسیب برساند و او را مضطرب کند.

پیش از هر کاری از آنها در مورد روزشان سوال می‌کنید

پیش از هر کاری از آنها در مورد روزشان سوال می‌کنید

وقتی بچه‌های خردسال خسته هستند نمی‌توانند بلوغ رفتاری نشان دهند. به همین دلیل است که بهترین راه برای اینکه آن‌ها با شما درمورد روزشان صحبت کنند این است که به آن‌ها یک لحظه یا بیشتر فرصت دهید تا از فشار خارج شوند و خودشان به سراغ شما بیایند.

اگر آنها خودشان حرفی نمی‌زنند، می‌توانید سعی کنید از آنها سؤالات دقیقی در مورد روزشان بپرسید، مثلاً از آنها بپرسید که آیا معلم نقاشی‌شان را دوست دارد یا چه کسی آنها را در مدرسه می‌خنداند. راه دیگر برای وادار کردن آنها به گفتگو این است که ابتدا درباره روز خودتان به آنها بگویید.

فشار وارد کردن به آنها زمانی که کم کم مستقل می‌شوند

میل به آزادی و استقلال بیشتر برای بچه‌ها طبیعی و سالم است. وقتی این اتفاق می‌افتد، والدین معمولاً آن را به‌عنوان عدم احترام یا از دست دادن کنترل بر فرزندان‌شان می‌دانند، و ممکن است فشار بیشتری بر آنها وارد کنند. همچنین باید طرز برخورد با کودکان بیش فعال را یاد بگیرید.

در این مورد، به جای تعیین قوانین سخت گیرانه، به فرزندتان اجازه دهید برخی از قوانین را خودش وضع کند و مراقب نحوه مدیریت مسئولیت خود باشد. وقتی فرزند شما ببیند که شما به او اعتماد دارید، احتمالاً چنان مسئولیت پذیری از خود نشان می‌دهد که قبلاً ندیده‌اید.

کلام پایانی

این هم از رفتارهای ممنوعه‌ای که قطعا کودک‌تان را از شما دور خواهد کرد. آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا رفتارهای دیگری می‌شناسید که باعث شوند فرزندتان از شما دور شود؟ آنها را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان خبرنامه به اشتراک بگذارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان