جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

در هفته‌های آخر بارداری به نظر می‌رسد که زمان حسابی کش می‌آید! روزها سخت و سنگین می‌گذرند و برای انجام برخی کارهای روزمره هم دچار مشکل می‌شوید. اما واقعیت این است که قبل از اینکه متوجه شوید زمان زایمان فرا می‌رسد و اگر کارهای‌تان را به موقع انجام نداده باشید، بعد از دنیا آمدن کودک به سختی می‌توانید به امور رسیدگی کنید. 

کارهایی که قبل از تولد نوزاد باید انجام بدهید

مادرانی که این دوران را سپری کرده‌اند، اغلب توصیه‌های مفید زیادی دارند. ما هم برخی از مهم‌ترین ها را اینجا گرد هم آورده ایم:

چند وعده غذا را از قبل آماده کنید

برای روزهای بعد از زایمان خود چند وعده غذایی آماده کنید. وعده های غذایی فریز شده برای آن روزهای پرمشغله با حضور کودک بسیار مناسب است و هر کسی در خانواده شما می تواند آن را گرم کرده و در ظرفی بریزد تا همه با هم از غذای خانگی لذت ببرید. یادتان باشد که برخی از وعده های غذایی را با این نیت آماده کنید که مواد مغذی مورد نیاز به بدتنتان برسد و روح تان را تسکین دهد زیرا وارد یک وضعیت جدید شده‌اید.

اگر کسی پیشنهاد کمک داد، بپذیرید

ممکن است در زمانی که منتظر آمدن نوزادتان هستید، پیشنهادات زیادی برای کمک دریافت کنید. البته که امتناع از کمک خیلی وسوسه‌انگیز است، زیرا ما مادرها فکر می‌کنیم می‌توانیم از پس همه کارها برآییم. با این حال شفای پس از زایمان و مراقبت از نوزاد کار سختی است. همه کمک‌ها را قبول کنید چون بعدها از این کار خوشحال خواهید شد.

به ناخن‌های دست و پا رسیدگی کنید

ما زنان عاشق مراقبت از خودمان هستیم! قبل از رسیدن موعد مقرر، مانیکور و پدیکور آخر را انجام دهید. پس از تولد نوزاد، ممکن است چند هفته طول بکشد تا بتوانید به انگشتان دست و پا برسید. بنابراین، به خاطر تمام تلاش‌های سختی که برای رشد آن کودک شیرین کشیده‌اید، خودتان را به یک مانیکور و پدیکور مهمان کنید.

  تا جایی که ممکن است بخوابید

بسیاری از مادران به شما خواهند گفت که به شدت دچار کم خوابی هستند و کاش در دوران قبل از زایمان بیشتر می‌خوابیدند. بعد از آمدن آن موجود کوچک به زندگی‌تان، آنقدر سرتان شلوغ می‌شود که گاهی حسرت یک خواب درست و حسابی به دل‌تان می‌ماند!

همه مواد غذایی لازم برای آشپزی را از قبل آماده کنید

بعد از به دنیا آمدن کودک خرید کردن و گاهی حتی شستشو و خرد کردن سبزیجات و مواد غذایی کار دشواری می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود از قبل مقداری مواد غذایی آماده کنید تا در صورت نیاز برای پخت و پز کار کمتری داشته باشید.

برخی کارهای آرامش بخش که قبل از ورود نوزاد باید انجام بدهید

این نکته را در ذهن‌تان داشته باشید: شما طی ۹ ماه یک انسان کامل را در وجودتان پرورش دادید. شما سزاوار استراحت، آرامش و نوازش قبل از آمدن نوزادتان هستید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید در روزهای پایانی بارداری انجام دهید.

یک روز را برای کارهای زیبایی اختصاص بدهید

یک روز زمان گذراندن در سالن زیبایی می تواند به معنای واقعی کلمه حال‌تان را خوب کند. برای داشتن احساس آرامش و دیدن زیبایی‌های‌تان، برای پاکسازی پوست، کوتاهی مو یا هر کار زیبایی دیگری که لازم است وقت بگیرید. یادتان باشد در هیچ شرایطی نباید خودتان را فراموش کنید.

مدتی را به تنهایی بگذرانید

حقیقت این است: آن چند هفته اول مادر شدن، فضای کمی برای تنهایی خواهید داشت. وقتی 24 ساعته با کودک تان هستید، آرزوی روزهایی را خواهید داشت که می‌توانستید چند دقیقه تنها باشید. اکنون از آن تنهایی لذت ببرید و تنهایی خود را به شیوه‌ای که دوست دارید سپری کنید.

زمانی را به سرگرمی های مورد علاقه خود اختصاص دهید

مطالعه، ورزش و رسیدگی به خانه احتمالاً در اولین هفته های مادر شدن در صدر فهرست اولویت های شما قرار نخواهد گرفت. بنابراین، در دوران بارداری زمانی را به سرگرمی های مورد علاقه تان اختصاص دهید. نگران نباشید، زمانی که به یک روال عادی با کودک‌تان برسید دوباره برای سرگرمی وقت خواهید یافت.

چند باری را دوش حسابی بگیرید

دوش گرفتن و حمام رفتن از آن کارهایی است که بعد از به دنیا آمدن کودک باید با سرعت هر چه تمام‌تر انجام بدهید. با این حال نمی‌توان لذت یک حمام آرامش بخش را کتمان کرد. از این رو بد نیست چند باری را برای یک حمام طولانی زمان بگذارید و لذت ببرید.

آماده سازی‌های پس از زایمان که باید قبل از رسیدن نوزاد انجام بدهید

موارد زیر را باید قبل از زایمان انجام بدهید:

سفارش لباس راحت برای زمان پس از زایمان 

خیلی رویایی به نظر می‌رسد که بتوانید زیپ شلوار جین مورد علاقه تان را بعد از زایمان و بهبودی ببندید. اما واقعیت این است که شما هنوز در حال بهبودی هستید و رحم شما به تازگی شروع به کوچک شدن کرده است. بهتر است چند لباس راحت (و زیبا) سفارش دهید تا به شما کمک کند در دوره پس از زایمان احساس آرامش داشته باشید.

سبد پس از زایمان را درست کنید

احتمالا تعداد زیادی پوشک دارید و تعداد آن‌ها بیشتر از آن چیزی است که بتوانید بشمارید. اما در مورد اقلامی که بعد از تولد نوزاد به آنها نیاز خواهید داشت، چطور؟ اکنون زمان آن است که سبد پس از زایمان را درست کنید – یک سبد یا سطل پر از همه چیزهایی که در روزهای بعد از تولد نیاز دارید یا می‌خواهید. در اینجا چند چیز وجود دارد که ممکن است لازم باشد در سبد قرار بدهید:

  • تنقلات  
  • بطری آب 
  • شارژر تلفن
  • کرم نوک پستان یا لانولین
  • پدهای پرستاری
  • پتوی اضافی
  • لوسیون
  • پوشک
  • کرم سوختگی پای نوزاد
  • دستمال خشک کن

خانه را دنج و آرامش بخش کنید

خواه کودک شما در گرمای تابستان به دنیا بیاید و خواه در یک روز برفی، شما دوست دارید به خانه در دنج‌ترین نسخه ممکن برگردید. توصیه می‌شود که به کمک یک یا چند نفر خانه را حسابی تمیز کنید. نورپردازی متفاوت، شستشوی پتو، بالش و استفاده از رایحه‌های آرامش‌بخش می‌تواند فضا را به شدت آرام کند.

مرزها را با خانواده و دوستان تعیین کنید

بله! مرزها بسیار سودمند هستند، اما تعیین و اعلام آنها بسیار دشوار است. با تعیین مرزهای درست، مسئولیت های بعد از زایمان خود را کنترل خواهید کرد. اکنون وقت بگذارید و ترجیحات خود را در مورد زمان ملاقات و در آغوش گرفتن نوزاد با بقیه به اشتراک بگذارید.

کلام پایانی: شما قرار است یک مادر فوق العاده باشید!

خواه همه چیز به طور منظم و مرتب پیش برود و شما آمادگی کامل داشته باشید و خواه فرصتی برای انجام کارها به دست نیاورید یا نوزادتان زودتر از موعد متولد شود، یک چیز را به یاد داشته باشید: کودک شما بیش از هر چیزی شما و حضورتان را می‌خواهد. پس بکوشید یک مادر آرام و به دور از استرس باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان