جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.5
(2)

کلید فرزندپروری موفق درک این موضوع است که شما بزرگترین الگوی زندگی فرزندتان هستید. بچه‌ها از سنین بسیار پایین، ما را به دقت تماشا می‌کنند و از ما الگو می‌گیرند، بنابراین نحوه رفتار ما بر رفتار آنها تأثیر بسزایی دارد. در این نوشتار به رفتارهایی پرداخته‌ایم که نشان می‌‌دهند شما اساسا پدر و مادر ماهری هستید و می‌دانید که چطور فرزندانی خوب تربیت کنید.

ویژگی های والدینی که مهارت بالایی در فرزندپروری دارند

اگر رفتارهای زیر را در مقابل فرزندتان نشان می‌دهید، به شما تبریک می‌گوییم.

به طور کلی وقت شناس هستید

به طور کلی وقت شناس هستید

اگر نمی توانید قرار ملاقات بگذارید، حداقل تماس بگیرید یا پیامک بزنید و به طرف مقابل‌تان اطلاع دهید. این رفتار ناشی از ادب است، و به این معناست که می‌توانید وضعیت را از دیدگاه شخص دیگر ببینید. وقت شناسی نشان دهنده احترام به وقت مردم است. دیر آمدن از روی عادت خلاف این را نشان می‌دهد. وقتی این مورد را همواره رعایت می‌کنید، قطعا فرزندی وقت شناس خواهید داشت. به علاوه، فرزندتان یاد می‌گیرد که آدم‌های دیگر را محترم بداند.

رابطه سالمی با تکنولوژی دارید

این یکی اهمیت بسیار زیادی دارد. یک نظرسنجی جدید نشان داد که آمریکایی ها به طور متوسط 144 بار در روز تلفن های خود را چک می‌کنند. الگوبرداری از این رفتار برای کودکانی که باید روی تکالیف خود تمرکز کنند بد است. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که کودکان خردسالی که مادرانشان زیاد از تلفن استفاده می‌کردند، مشکلات بیشتری در بهبود استرس عاطفی داشتند.

با غذا رابطه سالمی دارید

عادات غذایی کلی شما چگونه است؟ مراقبت از سلامتی خودتان بهترین راه برای آموزش این کار به فرزندانتان است. اگر خودتان مرتب غذای ناسالم بخورید، نمی‌توانید توقع داشته باشید که فرزندتان سالم خواری کند!

خانواده را در اولویت قرار می‌دهید

خانواده را در اولویت قرار می‌دهید

حتی در خانواده هایی که پدر و مادر از هم جدا شده‌اند، والدین باید الگوی همکاری و همراهی باشند. اولویت دادن به خانواده نیز به معنای به اشتراک گذاشتن تجربیات خوب و بد است. این امر به بچه ها می‌آموزد که چگونه با هر چیزی که زندگی به سرشان می‌آورد کنار بیایند.

یکی از بهترین راه ها برای آموزش اهمیت خانواده، خوش گذرانی با هم است. هر چه تجربیات مثبت در جمع خانواده بیشتر باشد، کودک حمایت بیشتری را احساس می‌کند. این خوشگذرانی می‌تواند خیلی ساده بازی روی تخته، یا رفتن به پارک، یا پریدن روی ترامپولین باشد.

شما به فرزندتان دروغ نمی گویید

همه والدین گاهی اوقات به فرزندان خود دروغ می‌گویند، چیزهایی از این قبیل: “فکر نمی‌کنم فروشگاه الان باز باشد.” پس از مدتی، بچه ها به این موضوع پی می‌برند. اما همه دروغ‌ها مضر نیستند. دروغ گفتن در مورد مسائل مهم است که باعث عدم اعتماد می‌شود.

وقتی به فرزندتان بگویید که هیچ کس دیگری به تماشای نمایش نمی رود و او بعدها واقعیت را بفهمد، مشکل بزرگی ایجاد خواهد شد. اعتماد پایه و اساس همه روابط است و ابدا نباید کاری کنید که اعتماد فرزندتان نسبت به شما خدشه دار شود.

از کوره در نمی‌روید

از کوره در نمی‌روید

همه ما گاهی عصبانی می‌شویم و داد می‌زنیم. اما با این کار به طور ناخواسته به فرزندتان یاد می‌دهید که فریاد زدن یک راه قابل قبول برای برقراری ارتباط است. آیا وقتی بچه هایتان از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند به شدت عصبانی می‌شوید؟

آنچه باید درک کنیم این است که عصبانیت اوضاع را بهتر نمی‌کند. فقط به فرزندمان یاد می‌دهیم در زمانی که اوضاع خوب نیست انرژی زیادی را پای خشم و عصبانیت بگذارد بدون اینکه نتیجه مثبتی به دست بیاورد!

زمانی که اشتباه می‌کنید مشکلی با اعتراف کردن ندارید

همه ما در مورد مهربانی و بخشش صحبت می‌کنیم، اما این بدان معنا نیست که واقعاً می‌دانیم چطور باید مهربان و بخشنده باشیم!

اگرچه اعتراف به اشتباه سخت است، اما باید بدانید که دردناک‌تر از تلاش برای پوشاندن اشتباهی که مرتکب شده‌اید، نیست. خوب است فرزندان‌تان ببینند که چه رفتاری بعد از اشتباه کردن دارید و همین را هم یاد بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان