جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
25 نظر
125546 بازدید

چرا بیشتر پرنسس های دیزنی مادر ندارند؟

چرا بیشتر پرنسس های دیزنی مادر ندارند؟
خواندن 4 دقیقه
4
(1305)

پرنسس های دیزنی بخش. مهمی از کودکی ما هستند. داستان های زیبای هر یک برای مان آموزه‌ای داشته اند و به نوعی خاطره ای را در ذهن ما ثبت کرده اند. هر یک از داستان های دیزنی ویژگی های خاص خود را دارند و با قدرت تمام بر ذهن ما نشسته اند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که  چرا بیشتر پرنسس های دیزنی مادر ندارند؟ اکثر خانواده ها در دنیای دیزنی ناقص هستند. اگرچه فیلم‌های دیزنی با داستان‌های دل‌انگیز و زیبای خود بسیار مورد علاقه مخاطبان قرار می‌گیرند، اما به راحتی می‌توان متوجه شد که اکثر خانواده‌های انیمیشن های دیزنی ناقص هستند و مادر در آنها حضور ندارد. این موضوع ممکن است شما را متعجب کرده باشد که چرا چنین شخص مهمی در محصولات دیزنی وجود ندارد! با هم در این نوشتار خواهیم دید!

داستان ها همه در مورد بزرگ شدن و مسئولیت پذیری است

مادران تاثیر زیادی در زندگی ما دارند. آنها از دوران کودکی ما را پرورش می دهند، از ما مراقبت می کنند و بزرگ‌مان می کنند و حتی در دوران بزرگسالی به ما مشاوره می دهند. و همین امر در مورد مادران در فیلم ها و کارتون ها نیز صدق می کند. اگرچه آنها نقش های مهمی در زندگی شخصیت ها بازی می کنند، اما به نوعی در فیلم های دیزنی غایب هستند.

بامبی، سیندرلا و دختر خوشگل کارتون دیو و دلبر مادر ندارند یا در ابتدای داستان او را از دست می دهند. به همین دلیل، شخصیت ها توسط پدرانشان بزرگ می شوند. اگر فکر می کنید که این فقط یک تصادف است، بد نیست بدانید که به احتمال زیاد، اینطور نیست. این شخصیت ها نیز به طور اتفاقی به موقعیت های دشوار دائمی سوق داده می شوند و دلیل هم دارد.

پاسخ منطقی را از تهیه کننده اجرایی، دان هان می شنویم. او بیان می کند که فیلم های دیزنی درباره بزرگ شدن هستند. این فیلم‌ها 80 یا 90 دقیقه هستند و درباره بزرگ شدن و روی پای خود ایستادن. آنها مربوط به آن روز از زندگی شما هستند که باید مسئولیت زندگی خودتان را بر عهده بگیرید.  

لیست شخصیت هایی که باید روی پای‌شان می ایستادند هنوز ادامه دارد. آنا و السا از فروزن، لیلو (لیلو و استیچ)، راپونزل، آرورا (زیبای خفته)، علاءالدین و یاسمین (علاءالدین)، آریل (پری دریایی کوچک)، و سفید برفی (سفید برفی و هفت کوتوله).

این تهیه‌کننده ادامه می‌دهد: «به طور خلاصه، وقتی شخصیت‌ها پدر و مادرشان را از دست می‌دهند، خیلی سریع‌تر رشد می‌کنند. مادر بامبی کشته می شود، بنابراین او باید بزرگ شود و مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرد. 

متاسفانه والت دیزنی مادرش را از دست داده بود

هان همچنین توضیح دیگری برای اینکه چرا شخصیت های دیزنی مادر ندارند به ما می دهد. در این مورد، این نظریه مربوط به خالق این آثار، والت دیزنی است. داستان مربوط به این است که دیزنی در دهه 1940 برای والدینش خانه ای خرید و بعداً مادرش را در یک تصادف غم انگیز از دست داده بود. هان بیان می‌کند که این حادثه دلخراش، ممکن است دلیلی باشد بر این که شخصیت‌های دیزنی بدون مادر هستند.

با توجه به اینکه شخصیت مادرانه به معنای ایمنی و مراقبت است، اکنون مشخص می شود که چرا شخصیت های فیلم های دیزنی به ندرت مادر دارند. آنها با نداشتن مادر در کنارشان، مجبور می‌شوند به سرعت بزرگ شوند، تصمیم بگیرند و داستان‌های خودشان را بنویسند. شاید به همین دلیل است که فیلم های دیزنی خیلی خاص هستند!

به نظر شما نقش مادر در فیلم ها چیست؟ تئوری شما در مورد اینکه چرا بیشتر پرنسس های دیزنی مادر ندارند چیست؟ آیا فکر می کنید شخصیت ها زمانی که بدون مادر بزرگ شوند، به طور متفاوتی رشد می کنند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1305

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. مبینا نیم‌رخ
    مبینا

    جالب بودش

  2. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    خیلی جالب بود شاید وقتی شخصیت های دیزنی آسیب میزنن کسی رو ندارن مثل مادر که بهش تکیه کنن برن بغلش گریه کنن آروم بشن و انقدر ضربه میبینن که این ضربه ها اونارو قوی میکنه

    1. - نیم‌رخ
      -

      ولی هرکسی با از دست دادن پدرو مادر قوی نمیشه 🙂

      1.  نیم‌رخ
        ناشناس

        راپونزل ماد و پدر داشت

        1. ... نیم‌رخ
          ...

          وقتی که بزرگ شد داشت وقتی کوچک بود یه زنه اونو دزدید بخواتر موهاش که اون زن رو جوان میکرد
          خود راپنزل مادرشو پیدا کرد با اون فانوسا

        2. تزمه نیم‌رخ
          تزمه

          👍✔️👍✔️👍

      2. تنها نیم‌رخ
        تنها

        مادر داشته باشن بهتر هست مادر و پدر پایه های زندگی هستن

    2. ویان نیم‌رخ
      ویان

      جدای از توضیحات تهیه کننده اجرایی دیزنی، چون خیلی از بچه ها در سنین کم مادر یا پدر خودشون رو از دست میدن با مشاهده شخصیت های کارتونی که خیلی هم تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه شرایط یکسانی دارند درک کمبود مادر و پدر برای اون دسته از بچه ها راحت تر هست.

  3. مینا نیم‌رخ
    مینا

    خیلی عالی بود
    من که خوشم اومد🤩

  4. ژوان نیم‌رخ
    ژوان

    به نظر من احترام نگذاشتن به مادر و کم ارزش واقع کردن شخصیت مادر بوده

    1. ترمه نیم‌رخ
      ترمه

      👎❌️👎❌️👎

  5. ÃßMÃ نیم‌رخ
    ÃßMÃ

    خیلی خوب بود ولی داخل فیلم هتل ترانسیلوانیاهم دختر لولوخان مادر نداشت ولی در فصل های بعد پدرش بازنی که کشتی دار بود ازدواج کرد

    سال ۱۴۰۳

    1. گفت نیم‌رخ
      گفت

      دوست عزیز اون مال دیزنی نبود..

  6. ناشناس نیم‌رخ
    ناشناس

    جالب بود

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      از همراهی شما سپاسگزاریم

  7.  نیم‌رخ
    ناشناس

    سلام ،بچه بدون غمخوار ودلسوز خیلی بهتر بزرگ می‌شوند مسوولیت پذیر میشن به عنوان یه مادر میگم اگر نبودم شاید ۵تا بچه‌ها م بزرگ می‌شدند بچه‌هام خیلی بچه تراز سنشون هستند

    1. رهگذر نیم‌رخ
      رهگذر

      میشه خودکشی کنید تا بچه هاتون بهتر بزرگ بشن!!! البته میشه در کنار بچه هاتون رشد کنید و مادری صحیح رو بیاموزید! انسان گیاه نیست که گرده افشانی کنه و خیالش بابت کیفیت نسلش و وظیفه اش راحت باشه.

    2.  نیم‌رخ
      ناشناس

      ولی من بچه ها ی زیادی را می شناسم که بدون مادر خیلی بد بزرگ شدن کاملا برعکس

  8. ترمه نیم‌رخ
    ترمه

    همیشه برا خودم سوال بوده بخاطر همین مشتاق شدم و مطلبو خوندم ولی به نظرم دلیل قاطعانه و کاملی نیست و نمیده این مطلب ولی در کل بد نبود.

  9. . نیم‌رخ
    .

    سلام و خداقوت
    تحلیل زیبایی بود ولی متاسفانه با واقعیت پشت پرده این فیلم ها همخوانی ندارد.
    حذف یکی از والدین در این فیلم ها برای عادی سازی تک والد بودن در جوامع است. ما در حالت عادی زندگی عادت به دیدن هر دو والد یعنی پدر و مادر را داریم.
    ولی هنگامی که تک والد بودن عادی شود، خیلی از مسائل جوامع غرب هم عادی و درست میشود. مانند: ازدواج های سفید و ….. .
    همچنین کودکان این فیلم ها به شکل خاص مهربان، باهوش و دوستداشتنی هستند که این امر هم اتفاقی نیست.
    نبود یکی از والدین، خاص شدن این فرزندان و خیلی از نکات ریز و درشت فیلم های این کمپانی و از همه مهم تر حمایت گران مالی این کمپانی ، همه و همه گواهی کاملا روشن بر سیاهی هدف های این فیلم ها میباشد.
    #جهاد_تبیین

    1. تحریریه خبرنامه نیم‌رخ
      تحریریه خبرنامه

      ممنون از همراهی شما

  10.  نیم‌رخ
    ناشناس

    دقیقا
    مادر نقش مهمی در زندگی ما دارد و آنها می خواهند بگویند بدون مادر زندگی ما بهتر خواهد بود و ما به آنها نیازی نداریم

    1. ناشناس نیم‌رخ
      ناشناس

      به نظر من این نوع فیلم ها می‌خوام نقش مادر رو کم اهمیت جلوه بدن و بگن که هرکسی مادر نداره قوی تر و مسئولیت پذیر تر خواهد بود و این کاملا اشتباه است.فرزند باید هم پدر و هم مادر داشته باشد تا بتواند بهتر رشد کند

      1. به تو چه نیم‌رخ
        به تو چه

        مطلب جالبی بود کلا

  11. سسسسسسسسسس نیم‌رخ
    سسسسسسسسسس

    آرورا مادر داشت

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان