جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(2)

برای جلوگیری از بارداری روش های زیادی وجود دارند که قدرت اثربخشی آن‌ها نیز بالاست. هرچند در روش های سنتی برای پیشگیری از بارداری هیچ دارو یا ابزاری استفاده نمی‌شود و بیشتر خارج کردن آلت قبل از انزال، رایج است اما در چنین شرایط که به آن مقاربت منقطع نیز می‌گویند، مرد باید قبل از انزال آلتش را از واژن خارج کند که هرچند باور بر این است مانع ورود اسپرم به واژن می‌شود اما احتمال بارداری در آن وجود دارد. اگر به دنبال بهترین روش جلوگیری از بارداری هستید می‌توان به مصرف داروها و ابزارهای مدرن امروزی روی بیاورید که تا 99 درصد اثر بخشی دارند.

بهترین روش جلوگیری از بارداری

بر اساس تحقیقات انجام شده در روش سنتی از هر 100 زن، 20 زن باردار می‌شوند زیرا تاثیر آن 80 درصد است و ممکن است در ترشحات قبل از انزال نیز اسپرم وارد واژن شود. اما در سایر روش های جدید این امکان وجود ندارد و استفاده از آن ها احتمال بارداری را تا 99 درصد افزایش می‌دهد.

بهترین ابزارهای جلوگیری از بارداری

بهترین ابزارهای جلوگیری از بارداری

برخی ابزارهای جلوگیری از بارداری وجود دارند که مانع رسیدن اسپرم به تخمک شده و موادی آزاد می‌کنند اسپرم را از بین می‌برند. این ابزار عبارتند از:

استفاده از کاندوم مردانه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از بارداری استفاده مردان از کاندوم است. کاندوم مردانه مانند سد از ورود اسپرم به واژن جلوگیری می‌کند. این وسیله جنس پلی‌اورتال یا لاتکس دارد که قبل از شروع رابطه جنسی روی آلت تناسلی کشیده می‌شود.

کاندوم نه تنها مانع بارداری می‌شود، بلکه از ابتلا فرد به بیماری‌های مقاربتی نیز جلوگیری می‌کند. تاثیرگذاری استفاده از کاندوم 82 درصد است. یعنی از هر 100 زن که همسرش از کاندوم استفاده کند، تنها 18 نفر باردار خواهند شد.

استفاده از کاندوم زنانه

ابزار بعدی کاندوم زنانه یا فمیدوم از جنس پلی‌اورتان است. این نوع کاندوم 2 طرف حلقه انعطاف پذیری قرار دارد که یکی پشت استخوان شرمگاهی قرار می‌گیرد و حلقه بعدی بیرون واژن تا کاندوم سرجای خود باقی بماند. همچنین هنگام استفاده از کاندوم زنانه می‌توان از اسپرم کش داخل واژن نیز استفاده کرد تا مواد شیمیایی آن به از بین بردن اسپرم ها کمک کند.

تاثیرگذاری این نوع کاندوم نیز 79 درصد است یعنی ممکن است سالانه 21 زن از هر 100 زن که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند، باردار شوند.

اسفنج

روش بعدی استفاده از اسفنج است. این وسیله درون واژن قرار گرفته و مانع رسیدن اسپرم به تخمک می‌شود. همچنین اسفنج می‌تواند اسپرم را از بین ببرد. با این حال از هر 100 زنی که از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، 12 تا 24 نفر آن باردار خواهند شد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری: دیافراگم

بهترین روش جلوگیری از بارداری: دیافراگم

ابزار بعدی برای پیشگیری از بارداری استفاده از دیافراگم با جنس لاستیکی گنبدی شکل است. این وسیله از راه واژن روی دهانه رحم قرار می‌گیرد و تاثیرگذاری آن 77 تا 83 درصد است.

کلاهک دهانه رحم

کلاهک دهانه رحم وسیله‌ای شبیه انگشتانه از جنس لاتکس است که روی دهانه رحم قرار می‌گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می‌کند. تاثیر گذاری آن نیز 77 تا 83 درصد است.

روش تزریقی جلوگیری از بارداری

دپو-پروورا (Depo-Provera) داروی تزریقی حاوی پروژسترون است که مانع بارداری می‌شود. هرچند تاثیر طولانی مدتی دارد اما برگشت پذیر نیز است. قدرت اثربخشی این دارو بر بدن 94 درصد است و با مصرف مداوم و کاهش تاثیر آن بر بدن احتمال این که بارداری‌تان افزایش پیدا می‌کند.

آمپول دپو-پروورا باید هر سه ماه یک‌بار تزریق می‌شود. با این حال این دارو هیچ تاثیری بر جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی ندارد.

محصولات دارویی و هورمونی

برای استفاده از روش دستگاهی و دارویی باید حتما با پزشک مشورت کنید:

دستگاه داخل رحمی (IUD)

دستگاه داخل رحمی (IUD)

IUD یک وسیله کوچک، انعطاف‌پذیر و T مانند است که پزشک آن را درون رحم قرار می‌دهد. این وسیله کوچک 2 نوع است:

IUD مسی: در این نوع دستگاه مس آزاد می‌کند و اسپرم ها را از بین می‌برد. این دستگاه می تواند تا 10 سال از بارداری جلوگیری کند. استفاده از دستگاه یکی از بهترین روش های جلوگیری از بارداری است.

IUD هورمونی: نوع دوم آن حاوی پروژستین است که با افزایش غلظت مخاط دهانه رحم و نازک کردن دیواره مانع رسیدن اسپرم به تخمک می‌شود. تاثیر این روش 99 درصد است و تا زمانی که اقدام به بارداری نکنید، می‌توانید از این دستگاه درون رحم‌تان استفاده کنید.

قرص ضد بارداری

یکی از ساده ترین روش جلوگیری از بارداری مصرف قرص ضد بارداری ترکیبی است که باید هر روز مصرف کنید و شامل 2 هورمون استروژن و پروژستین می‌شود. این هورمون‌ ها با جلوگیری از تخمک‌ گذاری و نازک کردن دیواره رحم مانع بارداری می‌شوند. تاثیر این دارو نیز از 91 تا 95 متغیر است.

چسب ضد بارداری

استفاده از چسب ضد بارداری برای پیشگیری از باردار شدن خیلی ساده است و تاثیر 91 درصدی دارد. اگر می‌خواهید از چسب ضد بارداری استفاده کنید، یکی از این چسب‌ها را سه هفته متوالی روی قسمت پایینی شکم یا باسن قرار دهید و هفته چهارم آن را بردارید تا دوره قاعدگی‌تان به پایان برسد.

حلقه واژینال

حلقه ضد بارداری واژینال یک حلقه پلاستیکی انعطاف‌پذیر است با آزاد کردن دوز کم و پایین استروژن و پروژستین مانع تخمک­‌گذاری می‌شود. از طرفی این حلقه مخاط دهانه رحم را غلیظ می‌بخشد و حرکت اسپرم را کند می‌کند. میزان تاثیر این روش جلوگیری از بارداری 99 درصد است اما خطای آن میزان اثربخشی را به 91 درصد کاهش می‌دهد. از طرفی اگر بخواهید از این روش استفاده کنید باید 3 هفته این حلقه را درون واژن قرار دهید و یک هفته آن را خارج کنید تا قاعدگی رخ دهد.

ایمپلنت

ایمپلنت

روش ایمپلنت می‌تواند تا 4 سال با اثربخشی 99 درصدی از باردار شدن شما جلوگیری کند. در این روش میله کوچکی زیر پوست بازو قرار می‌گیرد تا به تدریج پروژستین آزاد کند و از بارداری پیشگیری کند. با این حال هرچند تاثیر فوق العاده‌ای بر پیشگیری از باردار شدن دارد اما نمی‌تواند جلو بروز بیماری‌های مقاربتی را بگیرد. در این روش هر زمان که بخواهید می‌توانید ایمپلنت را بردارید.

قرص اورژانسی

یکی دیگر از روش های موثر برای جلوگیری از بارداری مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی است که می‌توانید بلافاصله بعد از مقاربت مصرف کنید. این قرص به جلوگیری از تخمک­‌گذاری، لقاح یا لانه‌گزینی جنین (اتصال جنین به دیواره رحم) کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید بلافاصله از قرص اورژانسی پس از رابطه جنسی استفاده کنید، 72 ساعت زمان دارید تا حتما یکی از این قرص ها را بخورید. اگر این قرص 24 ساعت اول مصرف شود تاثیرگذاری آن 95 درصد است اما بعد از 72 ساعت تنها 60 درصد ممکن از باردار شدن شما جلوگیری کند.

روش جلوگیری از بارداری دائمی

برای این که بتوانید به طور دائم از باردار شدن جلوگیری کنید می‌توانید از روش عقیم سازی مردان و زنان استفاده کنید.

عقیم‌سازی در زنان

عقیم سازی در زنان به سه روش انجام می‌شود:

بستن لوله‌های رحم: در این روش لوله های رحم توسط پزشک بسته، سوزانده یا بریده می‌شود گاهی نیز از هر سه روش به صورت ترکیبی استفاده می‌شود تا از بارداری فرد پیشگیری شود.

ایمپلنت لوله‌های رحم: در این روش نیز ایمپلنت در لوله‌‌های رحم قرار می ‌گیرد. سپس با رشد بافت دور ایمپلنت، لوله‌ها بسته می‌شود. از آنجایی که این فرایند سه ما طول می‌کشد، باید در این مدت مراقب باشید تا باردار نشوید. عقیم سازی زنان در هر دو حالت 99 درصد در پیشگیری از بارداری موثر است.

عقیم‌سازی در مردان

اگر نمی‌خواهید باردار شوید، می‌توانید از عقیم سازی مردان استفاده کنید که با وازکتومی انجام می‌شود. در روش عقیم سازی مردان لوله هایی که اسپرم از آن به مرحله انزال می‌رسد بسته می‌شوند که تاثیرگذاری آن 99 درصد است.

هرچند وازکتومی برگشت پذیر است اما با افزایش اسپرم‌های غیرعادی ممکن است قدرت باروری کاهش پیدا کند یا جنیندچار نقص مادرزادی شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان