جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.8
(12)

تست بارداری با شکر یکی از گزینه‌های محبوب برای زنانی است که می‌خواهند از روش های خانگی پی به باردار بودن یا نبودنشان ببرند. هرچند این تست‌ها اعتبار یا دقت بالایی ندارند اما نتیجه آزمایش برخی از زنان درست بوده است. به همین دلیل استفاده از این تست‌ها بیشتر شده و حالا خیلی از خانم‌ها قبل از هر آزمایش دیگری از تست های بارداری خانگی استفاده می‌کنند. تست بارداری با شکر هم یکی از این روش‌ها است که ما امروز نحوه انجام و خواندن نتیجه آزمایش را به شما آموزش می‌دهیم.

تست بارداری با شکر چیست؟

تست بارداری با شکر یک روش خانگی برای فهمیدن حامله بودن یا نبودن شما است. اگر تصمیم دارید بدانید حامله هستید یا خیر بهتر است آزمایش خون بدهید اما اگر نمی‌توانید تا رفتن به آزمایشگاه صبر کنید، می‌توانید از تست های خانگی برای بارداری مانند تست بارداری با نمک، تست بارداری با صابون یا همین تست بارداری با شکر را انجام دهید. همچنین بی بی چک نیز بهترین گزینه است.

تست بارداری با شکر را چگونه انجام می‌دهید؟

تست بارداری با شکر را چگونه انجام می‌دهید؟

خیلی ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قاشق شکر سفید را در یک کاسه استریل شده بریزید و پس از ادرار مقداری از آن را روی شکر بریزید. اگر پس از چند دقیقه شکر سفت و خشک شد یعنی باردار هستید اما اگر شکر درون ادرار حل شد، نتیجه آزمایش شما منفی است.

تست بارداری با شکر چقدر دقیق است؟

تست‌‌های خانگی مانند تست بارداری با شکر هیچ وقت جنبه علمی نداشته و مورد مطالعه قرار نگرفته است.  اساساً، این آزمایش شبیه به استفاده از یک پیش‌بینی‌کننده جنسیت چینی یا آویزان کردن یک حلقه روی شکم برای تشخیص پسر یا دختردار شدن است و بیشتر جنبه سرگرم کننده دارد. اما اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید، هیچ مانع یا خطری وجود ندارد.

چه زمانی باید این تست را انجام دهید؟

چه زمانی باید این تست را انجام دهید؟

متخصصان می‌گویند نباید تست بارداری با شکر را انجام دهید زیرا هیچ مدرک علمی مبنی بر معتبر بودن این آزمایش وجود ندارد اما خوب بر اساس تجربیات افراد، برخی با انجام این تست جواب صحیح را گرفته اند.

اما برای انجام این تست اول صبح اقدام کنید. زیرا اوایل صبح غلظت هورمون بارداری hCG در ادرار شما خیلی زیاد است و می‌توانید به راحتی بفهمید باردار هستید یا خیر.

پس حتما تست بارداری با شکر را اول صبح بعد از بیدار شدن‌تان از خواب انجام دهید. همچنین می‌توانید از بی‌بی‌ چک یا آزمایش خون نیز استفاده کنید.

نحوه خواندن نتیجه تست بارداری با شکر

پس از ریختن ادرار روی شکر، چند دقیقه صبر کنید تا ببینید چه تغییری مشاهده می‌کنید. اگر قند خشک و سفت شود، باردار هستید. اما اگر شکر به راحتی درون ادرار حل شود نتیجه تست شما منفی است.

تست بارداری شکر هم آسان است و هم مقرون به صرفه اما این تست اعتبار چندانی ندارد و تنها برای سرگرمی گزینه مناسبی است. با این حال اگر می‌خواهید از حامله بودن‌تان مطمئن شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان