جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4
(5)

آیا واقعا “بهترین سن برای بارداری یا زمان مناسب” برای بچه دار شدن وجود دارد؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید چه سنی برای بارداری مناسب است. بهترین سن برای باردار شدن زمانی است که از نظر فیزیکی، عاطفی، ذهنی و مالی آماده باشید – و این موارد در افراد مختلف متفاوت است. در حالی که اکثر مردم در دهه 20 زندگی خود در اوج قدرت و توانایی باروری قرار دارند، با در نظر گرفتن متغیرهای مهم ممکن است دهه 20 برای برخی زمان خوبی برای بچه دار شدن نباشد. به همین دلیل است که اکثر متخصصان و مشاوران خانواده بر این باورند که هیچ سن خاصی وجود ندارد که بتوان بهترین سن برای بارادری معرفی کرد.

در واقع برای بارداری چیزهای زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. هرچه جوان تر باشید نسبت به زمانی که سن‌تان بالاتر است، پول و منابع کمتر و محدودتری برای مراقبت و پرورش از کودک دارید. با این حال با افزایش سن هم درآمد بهتری خواهی داشت هم زمان بیشتر برای وقت گذراندن با فرزند خود. اما افزایش سن شما را با محدودیت‌های بیولوژیکی رو به رو می‌کند. کسانی که می‌خواهد صاحب فرزند شوند باید همه این نکات را در نظر بگیرند.

بهترین سن برای بارداری

بهترین سن برای بارداری

با همه اینها ما می‌خواهیم در مورد بارداری در دهه های مختلف زندگی تان صحبت کنیم و پیامدهای آن‌ها را توضیح دهیم. برای این که بتوانید سن مناسب بارداری را انتخاب کنید، حتما این مطلب را تا آخر بخوانید.

باردار شدن قبل از 20 سالگی

بچه دار شدن در سنین نوجوانی ابدا یک سناریوی ایده آل نیست، اما در این سن شما در اوج قدرت باروری قرار دارید. با این حال میزان ابتلا به پره اکلامپسی در میان افراد این سن بیشتر است.

باردار شدن بین 20 تا 24 سالگی

اکثر افراد در اوایل دهه 20 زندگی خود قدرت باروری بالایی دارند، یعنی احتمال این که بتوانند دوران بارداری و زایمان ایمن و موفق داشته باشند، 85 درصد در طول یک سال است. با این حال اگر از نظر مالی وضعیت خوبی ندارید، دست نگهدارید، زیرا شما می‌توانید در سنین بالاتر نیز مادر بودن را تجربه کنید.

باردار شدن بین 25 تا 29 سالگی

باردار شدن بین 25 تا 29 سالگی

از نظر پزشکی، احتمال باردار شدن در اواخر دهه 20 سالگی مشابه با اوایل دهه 20 زندگی شما است. فراموش نکنید که بارداری در این سن نیز بسته به سبک زندگی تان می‌تواند معایب و مزایای زیادی داشته باشد.

باردار شدن بین 30 تا 34 سالگی

وقتی به 30 سالگی، به‌ ویژه 35 سالگی و بالاتر می‌رسید، قدرت باروری شما کاهش پیدا می‌کند اما همچنان شانس بارداری دارید. اگر هنوز نتوانسته اید شغل ایده‌آل خود را پیدا کنید یا هنوز شریک عاطفی مناسب خود را پیدا نکرده اید، فقط برای داشتن فرزند ازدواج نکنید. باید بدانید که فرزند داشتن مسئولیت زیادی دارد و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

با این حال باردار شدن در اوایل 30 سالگی زمان خوبی است زیرا وقتی می‌خواهید شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، فرزندتان هم کنار شما قد می‌کشد. حتی اگر چنین تصمیمی نداشته باشید باز هم فرصت دارید تا باردار شوید. خیلی از زن ها در 34 سالگی اولین فرزند خود را به دنیا آورده اند.

باردار شدن بین 35 تا 39 سالگی

اگر کسی بین سنین 35 تا 39 سالگی قرار داشته و تصمیم به باردار شدن دارد باید شش ماه قبل از اقدام به بارداری با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کند. زیرا به طور معمول قدرت باروری در سن 32 سالگی کاهش یافته و با پا گذاشتن به سن 37 سالگی دوباره افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهترین کار مشورت با پزشک است. در صورت عدم توجه به این نکته ممکن است در طول بارداری به بیماری هایی چون فشار خون بالا، دیابت در بارداری و پره اکلامپسی مبتلا شوید. همچنین امکان افزایش میزان ناهنجاری های کروموزومی نیز وجود دارد. البته هرچند این شرایط برای همه صدق نمی‌کند، اما احتیاط شرط عقل است.

باردار شدن بین 40 تا 45 سالگی

باردار شدن بین 40 تا 45 سالگی - بهترین سن برای بارداری

در سن 40 سالگی، شانس یک فرد سالم برای باردار شدن در هر ماه کمتر از 5 درصد است. اگر فردی بالای 40 سال باردار شود ممکن است حاملگی خارج از رحم یا سقط جنین را تجربه کند. همچنین بارداری در این سن احتمال پره اکلامپسی، دیابت، جفت سرراهی، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. از طرفی احتمال مرگ جنین نیز بالا است. اگر سنی بین 40 تا 45 سال دارید و به بیماری هایی چون فشار خون، دیابت یا چاقی و سایر مشکلات سلامتی رو به رو هستید، اقدام به بارداری نکنید.

اما، درست مانند اواخر 30 سالگی، بارداری سالم در این گروه سنی با توجه به بالا رفتن نرخ زاد و ولد امکان پذیر است.

پایان کلام

به نظر می رسد واقعاً هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد که “بهترین سن برای باردار شدن چه زمانی است؟” از نظر بیولوژیکی، پاسخ احتمالاً اوایل 20 سالگی شما است، اما این سفر بسیار شخصی است و همه افراد متفاوت هستند. بهترین رویکرد این است که کاری را انجام دهید که برای شما مناسب است – هر چه که باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان