جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
5
(1)

مثبت شدن تست بارداری می‌تواند لحظه مهمی در زندگی‌تان باشد و تمام زندگی شما را متحول کند. در چنین لحظه‌‌ای طیف وسیعی از احساسات را تجربه خواهید کرد، از ذوق و هیجان گرفته تا اضطراب و ترس. خواه بارداری شما برنامه ریزی شده باشد و خواه کاملا اتفاقی، طبیعی است که احساس کنید در یک ترن هوایی قرار دارید.

درست پس از این که احساسات درونی‌تان فروکش کردند، ممکن است به این سوال که حالا باید چه کاری انجام دهید، فکر کنید. این کارها می‌تواند از آنچه باید بخورید تا اقدامات احتیاطی لازم را شامل شود. بنابراین ما فکر کردیم بهتر است کارتان را آسان کنیم و فهرستی کامل از کارهایی که باید بعد از مثبت شدن تست بارداری انجام دهید، در اختیارتان قرار دهیم.

برای اطمینان بیشتر آزمایش دیگری هم انجام دهید

جواب اکثر تست‌های بارداری خانگی در صورت استفاده صحیح تا 99 درصد دقیق هستند. با این حال اگر وسوسه شدید که آزمایش دیگری انجام دهید، هیچ ضرری ندارد شما می‌توانید برای اطمینان چندین تست بارداری را انجام دهید.

هرچند احتمال منفی شدن آزمایش‌ها نادر است اما اگر از تست بارداری منقضی شده استفاده کرده باشید، ممکن است با خط قرمز رو به رو شوید.

اکثر تست‌های بارداری خانگی به شما می‌گویند که حدود 3 دقیقه پس از انجام آزمایش باید به صفحه نگاه کنید. اگر بیش از حد صبر کنید، ممکن است چیزی را ببینید که “خط تبخیر” نامیده می‌شود – خط ضعیف و بی رنگی که می‌تواند هنگام تبخیر ادرار یا خیس شدن بی بی چک ایجاد شود. همچنین اگر از داروهای خاصی مانند داروهای باروری استفاده می‌کنید هم ممکن است با جواب مثبت کاذب رو به رو شوید.

به پزشک مراجعه کنید

فشار خون بالا در دوران بارداری
مثبت شدن تست بارداری

وقتی تست بارداری خانگی مثبت شد، وقت آن است که با پزشک‌تان تماس بگیرید. برخی از پزشکان ممکن است اولین معاینات بعد از بارداری شما را به هفته هشتم موکول کنند. برخی هم ممکن است پیشنهاد یک آزمایش خون را بدهند تا به طور قطع از بارداری تان مطمئن شوید.

آزمایش خون میزان گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در خون اندازه گیری می‌کند – هورمونی که در دوران بارداری وجود دارد. آزمایش خون hCG می‌تواند حاملگی را 6 تا 8 روز پس از تخمک گذاری تشخیص دهد.

در طول ویزیت اولیه بارداری، پزشک تاریخ تخمینی زایمان شما را بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی (LMP) محاسبه می‌کند. اگر بین هفته‌های 6 تا 8 بارداری هستید، ماما یا پزشک ممکن است در اولین ویزیت شما سونوگرافی انجام دهد. این اسکن برای تایید تاریخ تخمینی زایمان شما و بررسی سلامت عمومی و رشد کودک استفاده می‌شود.

قبل از ترک مطلب، وقت بعدی را هم مشخص می‌کند. در سه ماهه اول و دوم، اکثر پزشکان، پیشنهاد می‌کنند هر چهار هفته یک بار برای ویزیت مراجعه کنید.

عادات سالم را در اولویت قرار دهید

هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، اولین و مهم ترین قدم پیروی از عادات سالم سبک زندگی است که برای حفظ سلامت خود و نوزادتان اهمیت دارد. برای درک بهتر این عادات به نکات زیر توجه کنید:

  • سیگار، الکل و مواد مخدر را ترک کنید. این مواد با سقط جنین، زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و اختلالات عصبی – رشدی مرتبط هستند که ممکن است تمام زندگی کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. برای یک زن باردار رژیم غذایی سالم باید حاوی مقادیر کافی پروتئین، غلات کامل و مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد تا به تقویت سلامت خود و کودکش کمک کند. خوردن غذاهای غنی از اسید فولیک، مانند تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز، به کاهش خطر نقایص مادرزادی کمک می‌کند.
  • مصرف ویتامین را به محض مطلع شدن از بارداری‌تان آغاز کنید. ویتامین‌های دوران بارداری به شما کمک می‌کنند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن خود و کودک در حال رشد‌تان را تامین کنید.
  • بدن‌تان را هیدراته نگهدارید. در دوران بارداری حجم خون بدن شما افزایش می‌یابد، بنابراین باید مایعات زیادی بنوشید تا هم بدن خودتان و هم کودکتان هیدراته و سالم بماند. هیدراته ماندن می‌تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند و با خستگی دوران بارداری مبارزه کند.
  • ورزش را ادامه دهید (یا شروع کنید). ورزش در دوران بارداری نه تنها بدن شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه به ایجاد استقامت و قدرت مورد نیاز برای زایمان هم کمک می‌کند. در بارداری ورزش‌هایی مانند پیاده روی، یوگا یا شنا بی خطر هستند.

تصمیم بگیرید که چه زمانی و به چه کسی بگویید باردار هستید

افزایش احتمال بارداری
مثبت شدن تست بارداری

هرچند ممکن است برای به اشتراک گذاشتن خبر بارداری‌تان به خانواده و عزیزانتان لحظه شماری کنید، اما برخی از زنان از به اشتراک گذاشتن این خبر مردد هستند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا 12 هفته اول که خطر سقط جنین کمتر می‌شود، صبر کنند.

به همین دلیل به خودتان بستگی دارد که چه زمانی و به چه کسی این خبر خوشحال کننده را بدهید. هستند زنانی که دوست دارند به تک تک افراد زندگی‌شان به صورت انفرادی خبر بدهند، بعضی‌ها هم از طریق شبکه‌های اجتماعی این خبر را به گوش دوستان‌شان می‌رسانند.

برخی از زوج‌ها هم تصمیم می‌گیرند قبل از باخبر شدن همه، فقط به خانواده‌های نزدیکشان بگویند. بنابراین هیچ راه درست یا غلطی برای اشتراک‌گذاری این خبر وجود ندارد – مهم‌ترین نکته این است که کاری را انجام دهید که دوست دارید.

کمک بخواهید

اگر اولین بار است صاحب فرزند می‌شوید و هیچ کدام نمی‌دانید چه کاری انجام دهید، بهتر است در طول بارداری از دیگران کمک بخواهید. قرار است زندگی‌تان در ماه‌های آینده به طرز شگفت انگیزی تغییر کند، بنابراین برای کمک به سراغ دوستان و عزیزان مورد اعتمادتان بروید.

ماما یا پزشک شما فردی مناسب است تا برای یافتن سوالاتتان در این دوران به سراغش بروید. اما خانواده و دوستان شما هم می‌توانند شما را از نظر عاطفی و فیزیکی کمک کنند.

برای آینده برنامه ریزی کنید

شکی نیست که پدر و مادر شدن همه چیز را تغییر می‌دهد. از طرفی هیچ کس گوی جادویی برای دیدن آینده ندارد، اما آماده شدن برای تغییرات آینده، درست بعد از دوران بارداری و به دنیا آمدن فرزندتان باعث می‌شود کمتر تحت فشار قرار بگیرید. بنابراین سعی کنید قبل از تولد نوزادتان برنامه ریزی مناسب شرایط زندگی‌تان داشته باشید.

تغییرات شغلی

بی انگیزگی شغلی
مثبت شدن تست بارداری

اگر خارج از خانه کار می‌کنید، مهم است تا در مورد تغییراتی که باید پس از به دنیا آمدن کودک‌تان ایجاد شود، با مسئول محل کار و شریک زندگی‌تان صحبت نکید. در حال حاضر خیلی از مشاغل گزینه دورکاری و ساعات کاری منعطف دارند، که ممکن است بخواهید بعد از به دنیا آمدن فرزندتان یا درست چند ماه قبل از زایمان، از آنها استفاده کنید.

توجه به مراقبت از کودک

اگر شما یا شریک زندگی تان بخواهید پس از به دنیا آمدن کودکتان در خانه کار کنید، مشکل مراقبت از کودک به خودی خود کمتر می‌شود. اما اگر شغل تان طوری نیست که از خانه کار کنید پس از حالا باید به فکر نگهداری کودکتان باشید.

شاید بخواهید از خانواده‌هایتان یا دوستانتان کمک بگیرید. حتی اگر این مورد هم ممکن نباشد، باید به فکر یک پرستار بچه و حتی یک مهد کودک با امکانات و تجهیزات مورد نظرتان باشید.

اگر مهدکودک گزینه‌ای است که انتخاب می‌کنید، حتما در دوران بارداری در جستجوی آن باشید. سپس یک لیست آماده کنید تا پس از زایمان بتوانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

به خانه و محل زندگی‌تان توجه کنید

مسکن فعلی خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا می‌توانید با نوزاد و کودک خردسالی در آن زندگی کنید؟ بسته به ترجیحات و بودجه شما، ممکن است بخواهید به یک خانه بزرگتر نقل مکان کنید تا کودک شما بتواند اتاق یا فضای مخصوص به خود را برای نگهداری اسباب بازی‌ها، لباس‌ها و سایر وسایل داشته باشد.

اگر نیاز به نقل مکان دارید، از خانواده و دوستان بخواهید به شما کمک کنند. بلند کردن مبلمان و جعبه‌های سنگین می‌تواند خطر آسیب به شما و کودک در حال رشد شما را افزایش دهد.

تغذیه از پستان مادر یا شیشه شیر

عوامل خطرزای دوران بارداری
مثبت شدن تست بارداری

تصمیم گیری در مورد نحوه شیر دادن به نوزاد یک تصمیم کاملا شخصی است و باید قبل از به دنیا آمدن نوزاد به این نکته توجه کنید. متخصصان، تغذیه با شیر مادر را در سال اول زندگی نوزاد مهم می‌دانند، اما همه مادران نمی‌خواهند یا نمی‌توانند به نوزادشان شیر بدهند.

در این صورت شما می‌توانید از شیر خشک مخصوص نوزادان استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید، شیر خودتان را با شیشه شیر به کودکتان بدهید، این هم امری کاملا خصوصی است و شما مختار به انتخاب هستید. اما در فرایند این تصمیم به این نکته توجه کنید که سلامتی کودکتان از هر چیزی مهم‌تر است.

سبک‌های فرزندپروری

دوران بارداری زمان بسیار خوبی برای شرکت در کلاس‌های فرزندپروری، خواندن کتاب‌های بارداری و فرزندپروری و صحبت با والدین دیگر است. هرچند ممکن از قبل بدانید که می‌خواهید چه نوع مادری باشید اما قبل از هر تصمیمی حتما با شریک زندگی‌تان در مورد این موضوع صحبت کنید.

نوزادان و کودکان خردسال دائما در حال تغییر هستند، بنابراین شما هم باید سبک فرزندپروری‌تان با تغییرات او هماهنگ کنید و مطابق با تغییرات کودکتان پیش بروید.

نیازهای‌تان را اولویت بندی کنید

شاید بعد از مثبت شدن تست بارداری ذهن‌تان پر از سوالات مختلف و قلبتان پر از احساسات متفاوت باشد. همچنین ممکن است از عزیزان و اعضای خانواده‌تان – چه متخصص باشند یا نه – توصیه‌هایی بشنوید. اما اگر نیازهای بدن و سلامتی‌تان را در اولویت قرار دهید، می‌توانید با انتخاب‌هایتان در این دوران باعث تقویت سلامت خود و فرزندتان شوید.

اگر نمی‌توانید همه مسائل را یکباره حل کنید، اشکالی ندارد. در چنین شرایطی مهمترین‌ها را در اولویت قرار دهید مثل: مراجعه به پزشک، مصرف ویتامین‌های دوران بارداری و پیروی از رژیم غذایی سالم. اگر پس از همه این‌ها همچنان مضطرب یا هیجان زده هستید، طبیعی است، برای رسیدن به آرامش بهتر است برنامه‌های خودمراقبتی را دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان