جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.9
(7)

محل کار می‌تواند مکانی استرس زا و پر از انرژی منفی باشد. با این حال، گاهی اوقات یک تغییر نگرش ساده می‌تواند محل کارتان را به محیطی پر از انرژی مثبت و لذت بخش تبدیل کند. نکاتی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به افزایش انرژی مثبت در محل کارتان کمک کنید. در این نوشتار ما ۱۲ نکته بسیار موثر را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

سپاسگزاری را گسترش دهید

کارمندانی که مرتباً به خاطر زحماتشان مورد تقدیر قرار می‌گیرند، شادتر هستند. تشکر از همکاران، مثبت اندیشی را گسترش می‌دهد. برای نوشتن یک یادداشت تشکر یا ایمیل برای کسی که به شما کمک کرده است، وقت بگذارید.

دوستانه سلام و احوال‌پرسی کنید

برای لبخند زدن و سلام دادن به همکارانتان وقت بگذارید. ارتباط چشمی برقرار کنید. البته زیاده روی نکنید که مصنوعی به نظر بیایید، فقط یادتان باشد لبخند روی صورت‌تان روز دیگران را شاد می‌کند.

افزایش انرژی مثبت در محل کار

قبل از پاسخ دادن وقت بگذارید و فکر کنید

اگر چیزی بر وفق مراد شما نیست، قبل از ارسال یک ایمیل پر از عصبانیت یا مواجهه رودررو با همکار، زمانی را برای آرام کردن خودتان اختصاص دهید. نفس عمیق بکشید و با آرامش در مورد اقدام بعدی‌تان تصمیم بگیرید.

نقاط عطف را جشن بگیرید

برگزاری جشن تولد در محل کار خوب است، اما بهتر است که نقاط عطف کاری را هم جشن بگیرید. هر زمان که پروژه‌ای به خوبی پیش می‌رود، با کمی جشن و شادی به بقیه خبر بدهید. این روش به گسترش بیشتر انرژی مثبت در محل کار کمک می‌کند. از همکاران‌تان به خاطر تلاش‌هایشان تقدیر کنید. آدم‌ها وقتی می‌دانند که مشارکت‌هایشان ارزشمند است، بیشتر تلاش می‌کنند.

برای افزایش انرژی مثبت در محیط کار منظم بمانید

خیلی زود متوجه خواهید شد که نگرش شما نسبت به کار زمانی بهبود می‌یابد که یک فضای کاری تمیز و منظم داشته باشید. منظم و تمیز بودن محیط کار و میزتان قطعا کارایی شما را افزایش می‌دهد. اگر همیشه به دنبال کاغذهای مهم روی میزتان را می‌گردید، بیهوده خودتان را دچار استرس می‌کنید. این در مورد فایل‌های کامپیوترتان نیز صدق می‌کند.

در فعالیت‌های سرگرم کننده شرکت کنید

کمی برای لذت بردن در محل کار وقت بگذارید. برای پیاده روی بیرون بروید. در حالت ایده آل، یک دوست کاری را با خود ببرید و زمان خود را صرف ایجاد روابط شخصی کنید.

انجام بازی با همکاران هم می‌تواند روحیه رقابتی سرگرم کننده ای را ایجاد کند، روندی که مثبت اندیشی و انرژی مثبت را افزایش می‌دهد.

افزایش انرژی مثبت در محل کار

به ایده‌های همه گوش دهید

کارمندان وقتی احساس می‌کنند که افکار و مشارکت‌هایشان ارزشمند است، خوشحال تر می‌شوند. وقتی روی پروژه ای کار می‌کنید، حتما از دیگران نظرشان را در مورد برخی موارد مهم بپرسید. محیطی را ایجاد کنید که در آن افراد کمتر نگران رفتار متعصبانه باشند و بیشتر بر همکاری متمرکز شوند.

برای خودتان اهداف دست یافتنی تعیین کنید

اهداف کوچک و قابل دستیابی می‌توانند باعث حفظ انگیزه شما در کار شوند. تعیین اهداف سخت فقط و فقط باعث می‌شود که انگیزه و اراده‌تان را از دست بدهید و محیط کار هم برای‌تان پر از انرژی منفی شود.

میز کارتان را شخصی سازی کنید

میز شما جایی است که ساعات زیادی از روز را پشت آن سپری می‌کنید. بنابراین، ضروری است که آن را شخصی سازی کنید. می‌توانید ارتفاع میز را تنظیم کنید، یک گیاه، عکس از فرزندتان یا یک تابلوی انگیزشی زیبا روی میز قرار دهید.

افزایش انرژی مثبت در محل کار

یادگیرنده باشید

وقتی کار قابل پیش بینی و یکسان ‌شود، دچار کسالت خواهید شد. یادگیرنده بودن شما را از نظر ذهنی شاداب نگه می‌دارد. خلاقیت را القا می‌کند و انعطاف پذیری ذهنی را افزایش می‌دهد. با افرادی در محل کار ارتباط برقرار کنید که جنبه‌هایی از کار را درک می‌کنند که شما نمی‌دانید یا با افراد جوان‌تر که ممکن است دیدگاه تازه ای در مورد کار داشته باشند، تعامل داشته باشید.

چند وظیفه‌ای نباشید

برخلاف تصور رایج، مغز شما برای انجام چند کار ساخته نشده است. وقتی سعی می‌کنید چند کار را با هم انجام دهید، استرس بی‌موردی را به بخشی از مغز وارد می‌کنید و به این ترتیب کارایی‌تان تا حد زیادی کم می‌شود و دچار خستگی روحی نیز خواهید شد!

تنقلات سالم روی میزتان داشته باشید

برای افزایش سریع انرژی، یک کاسه کوچک گرانولا بسته بندی شده، بسته‌های کوچک آجیل یا کشمش روی میزتان قرار دهید. مطمئناً، همکارانتان هم در طول روز سراغ‌تان می‌آیند، پس آماده تعارف کردن به آن‌ها هم باشید. دادن کمی خوراکی به همکارتان و گپ زدن با او می‌تواند روز هردوتان را بسازد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان