جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.1
(8)

هر چه اسمش را بگذارید، اوج لذت جنسی یا هر چیز دیگری، به هر حال ارگاسم چیزی فراتر از لذت بردن است. ارگاسم می‌تواند سلامت شما را نیز بهبود دهد. از فواید ارگاسم می‌توان به بهبود خلق و خو، کاهش استرس و حتی تسکین درد اشاره کرد.

با این حال، تحقیقات در مورد مزایای ارگاسم محدود است، احتمالاً به این دلیل که تجربه ارگاسم برای آدم‌ها متفاوت است. روزارا توریسی، دکتر، متخصص جنسی و مدیر مؤسس مؤسسه سکس درمانی لانگ آیلند، به وبسایت هلث گفت: «بعضی از مردم چندین بار و برخی یک ‌بار به ارگاسم می‌رسند. برخی هم اصلا به ارگاسم نمی‌رسند و این کاملاً طبیعی است.»

با در نظر گرفتن این موضوع، ۶ مزیت رسیدن به اوج لذت جنسی قید شده در این نوشتار، به هیچ وجه یک لیست جامع یا تضمینی نیست که در مورد همه به طور یکسان صدق کند. اما بد نیست بدانید که ارگاسم می‌تواند تقویت ذهنی و بدنی شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد، نتیجه‌ای که بسیار فراتر از اتاق خواب است.

فواید ارگاسم

رابطه جنسی و ورزش فواید ارگاسم

موارد زیر مهم‌ترین فواید ارضاء شدن یا ارگاسم هستند:

ارگاسم باعث بهبود خلق و خو می‌شود

به گفته کیت وایت، دکتر، استاد زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و نایب رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، رسیدن به ارگاسم، سیل هورمون‌های حس خوب را در جریان خون آزاد می‌کند، اتفاقی که می‌تواند باعث شود احساس شادی و آرامش زیاد و استرس کمتری داشته باشید.

به گفته دکتر وایت، این هورمون‌ها عبارتند از:

  • اکسی توسین، با نام مستعار “هورمون عشق” که احساس عشق و وابستگی را تسهیل می‌کند.
  • دوپامین، که باعث ایجاد احساسات شدید پاداش، میل و لذت می‌شود.
  • اندورفین، “افیون‌ طبیعی” که باعث ایجاد حس سرخوشی و کاهش استرس می‌شود.
  • سروتونین که به تنظیم خلق و خو، اشتها و خواب کمک می‌کند.
  • پرولاکتین، ماده شیمیایی اولیه‌ای که تولید شیر را پس از بارداری آغاز می‌کند و همچنین باعث می‌شود بعد از ارگاسم احساس رضایت کنیم.

لوگان لوکف، دکترای تخصصی آموزش جنسی و مشاور انجمن مربیان، مشاوران و درمانگران آمریكا، به هلث گفت كه رسیدن به اوج لذت جنسی ممكن است باعث شود احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، و همین می‌تواند روحیه شما را بهبود بخشد.

دکتر وایت می گوید، با این حال، یک چیزی که باید بدانید این است که مشخص نیست این تقویت خلق و خو تا چه مدت دوام داشته باشند.

ارگاسم به شما کمک می‌کند با بدن خود ارتباط برقرار کنید

فواید رابطه جنسی صبحگاهی عوارض نداشتن رابطه جنسی فواید ارگاسم

داشتن ارگاسم، می‌تواند نشان دهد که در مورد سلامت جنسی شما چه چیزی طبیعی است و چه چیزی غیرطبیعی. درباره رسیدن به اوج لذت جنسی به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با بدن‌تان فکر کنید، به این ترتیب هر گونه تغییری را که ممکن است نشان دهنده یک اختلال پزشکی باشد، مانند عفونت مقاربتی یا عفونت قارچی، تشخیص می دهید.

لوکف به هلث  گفت: “این واقعا مفید است که بدانید بدن شما چه احساسی دارد، چه شکلی است، و حتی چه بویی دارد، زیرا اگر ندانید که هنجار بدن شما چیست، زمانی که مشکلی وجود دارد، تشخیص آن واقعا دشوار است.”

ارگاسم روابط را تقویت می‌کند

در یک رابطه، داشتن ارگاسم می‌تواند پیوند را قوی‌تر کند. بر اساس مطالعه ای که در سال 2016 در مجله Socioaffective Neuroscience & Psychology  منتشر شد، در سطح بیوشیمیایی، رسیدن به ارگاسم باعث آزاد شدن انتقال دهنده‌های عصبی اکسی توسین و پرولاکتین می‌شود.

اکسی توسین و پرولاکتین هر دو پیوند را تسهیل می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که اگر با شریک زندگی خود به ارگاسم نرسید، رابطه شما محکوم به فناست. با این حال، اگر شریک زندگی‌تان به شما ارگاسم خوبی بدهد، به احتمال زیاد می‌خواهید دوباره با او رابطه داشته باشید و روی آن رابطه سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، دانستن اینکه شریک زندگی‌تان هم می‌تواند با شما لذت ببرد، ممکن است اعتماد به نفس و رضایت او را افزایش دهد.

ارگاسم کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد

کالری سوزی و رابطه جنسی داشتن رابطه جنسی روزانه اولین رابطه جنسی انتظارات زنان در رابطه جنسی عوارض نداشتن رابطه جنسی فواید ارگاسم

اگر در به خواب رفتن مشکل دارید یا به طور کلی کیفیت خواب‌تان تعریفی ندارد، سعی کنید رابطه جنسی با کیفیت داشته باشید. به گفته لوکف: بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که ارگاسم آنها را خواب آلود می‌کند، به همین دلیل است که می‌تواند مکمل خوبی برای زمان قبل از خواب باشد. در واقع بهبود خواب یکی از مهم‌ترین فایده های ارگاسم است.

دقیقاً مشخص نیست که ارگاسم چگونه باعث خواب آلودگی می‌شود. ممکن است این تاثیر، ناشی از هورمون‌های آرامش بخشی باشد که پس از ارگاسم در بدن آزاد می‌شوند. توریسی می‌گوید که خواب آلودگی بعد از ارگاسم ممکن است به این دلیل باشد که رسیدن به اوج لذت جنسی شبیه آرام سازی پیشرونده عضلانی است.

آرام سازی پیشرونده عضلانی تکنیکی است که شامل منقبض کردن نسبتا قوی گروهی از ماهیچه‌ها و سپس رها کردن آنهاست. رها کردن تنش می‌تواند به افراد کمک کند تا به همان روشی که ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند و در طول ارگاسم آزاد می‌شوند، آرامش بیابند و به خواب بروند.

این فایده ارگاسم را حتی می‌توانید شخصی سازی کنید. توریسی می‌گوید: «برخی افراد عادت به ارگاسم قبل از خواب را نیز در خودشان ایجاد می‌کنند؛ در واقع این بخشی از برنامه خواب آنهاست و بعد از ارضاء شدن بدن‌شان به نوعی می‌داند، که اوه! وقت خواب شده است.”

 ارگاسم به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند

لوکف به وبسایت هلث گفت: ارگاسم مجموعه ای از انقباضات ماهیچه ای است که می‌تواند به تقویت عضلات کف لگن کمک کند. ارگاسم مانند تمرینات کگل با عضلات سر و کار دارد.

سونیا باهلانی، پزشک متخصص زنان و زایمان و متخصص درد لگن مستقر در نیویورک، به Health گفت که ارگاسم با افزایش جریان خون در ناحیه لگن از رشد ماهیچه‌ها حمایت می‌کند و به این ترتیب سلامت کف لگن را بهبود می‌بخشد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات و اورولوژی بالینی در مارس 2014، منقبض کردن منظم عضلات کف لگن می‌تواند با افزایش روانکاری واژن، کاهش درد ناشی از دخول و تقویت شدت ارگاسم به رابطه جنسی بهتر کمک کند. این اثرگذاری به این دلیل است که قوی‌تر شدن عضلات کف لگن می‌تواند جریان خون را بهبود ببخشد. به این ترتیب خون بیشتری به اندام تناسلی جریان می‌یابد و ممکن است منجر به انقباض بیشتر در حین دخول شود.

ارگاسم درد را تسکین می‌دهد

اولین رابطه جنسی عوارض نداشتن رابطه جنسی فواید ارگاسم

دکتر وایت می‌گوید که اگر بهبود خلق و خو و خواب فواید چندان مهمی برای شما نیستند، بد نیست بدانید که هورمون‌های ناشی از ارگاسم مانند اکسی توسین و اندورفین به عنوان مسکن‌های طبیعی عمل می‌کنند.

لوکف می‌گوید: «این احساسات لذت بخش باعث از بین رفتن درد آزاردهنده می‌شود.»

با این حال، برای برخی از افراد داشتن رابطه جنسی در واقع می‌تواند درد پریود را افزایش دهد. افزایش درد به این دلیل است که ارگاسم باعث انقباضات رحمی می‌شود و انقباضات رحمی که به لطف دوره قاعدگی دارید، بدتر می‌کند.

با خیال راحت از ارگاسم به عنوان راهی برای کاهش هر دردی که تجربه می‌کنید، استفاده کنید. فقط انتظار نداشته باشید که مانند یک قرص جادویی کار کند، زیرا بدن آدم‌ها با هم متفاوت است.

کلام پایانی

ارگاسم می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. رسیدن به اوج لذت جنسی علاوه بر ایجاد احساس خوب در ارتباط با بدن، می‌تواند خلق و خوی شما را نیز بهبود داده و استرس را کاهش دهد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که کیفیت خواب‌تان پس از ارگاسم بهبود می‌یابد. عضلات کف لگن هم از انقباض در زمان رسیدن به ارگاسم سود خواهند برد. برخی افراد حتی می‌توانند هنگام ارگاسم تسکین درد را تجربه کنند. هرچند ممکن است این فایده ارگاسم در مورد همه صدق نکند.

در پایان، بد نیست بدانید که رابطه جنسی به طور کلی و ارگاسم به طور خاص با فوایدی برای شما و زندگی مشترک‌تان همراه است. با رعایت بهداشت جنسی و موارد موثر در داشتن یک رابطه خوب، بکوشید زندگی جنسی سالمی را تجربه کنید و از فواید ارگاسم سود ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان