جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
57 بازدید

از چیپس تا کوکی؛ داستان خواندنی ۸ غذا که کاملا تصادفی اختراع شدند

از چیپس تا کوکی؛ داستان خواندنی ۸ غذا که کاملا تصادفی اختراع شدند
خواندن 5 دقیقه
4.2
(639)

“تصادف نام بزرگترین مخترع است.” این جمله توسط یک نویسنده آمریکایی – مارک تواین – گفته شده است. بسیاری از اختراعات تغییر دهنده زندگی بشر در طول تاریخ به طور تصادفی ایجاد شده‌اند. اختراعات بزرگی مانند دستگاه اشعه ایکس، کبریت، اجاق مایکروویو و خیلی چیزهای دیگر، نتیجه یک سری فعالیت های تصادفی و ناخواسته هستند.

اما آیا می‌دانید غذاهای محبوب مردم هم هستند که کاملا تصادفی اختراغ شدند؟ بیایید با 8 غذایی که کاملا تصادفی اختراع شده‌اند آشنا شویم.

کوکی های شکلاتی

طرز تهیه کوکی کاکائویی ترفندهای جالب آشپزی

کوکی های شکلاتی نه تنها محبوب کودکان هستند، بلکه جوانان و بزرگسالان هم این خوراکی خوشمزه را دوست دارند. بیسکویت چیپسی شکلاتی در واقع به طور تصادفی توسط روث گریوز ویکفیلد در سال 1930 اختراع شد.

این اختراع زمانی اتفاق افتاد که روث تصمیم گرفت دسته ای از کوکی های شکلاتی کره‌ای تهیه کند، اما پس از این که متوجه شد که شکلات تخته‌ای هایش تمام شده، به جای آن از تکه‌های شکسته شکلات نستله استفاده کرد. آن جا بود که کوکی های چیپسی شکلاتی مورد علاقه ما اختراع شد.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب‌زمینی توسط سرآشپز جورج کرام در سال 1853 اختراع شد. همانطور دیگران تعریف می‌کنند، سرآشپز کرام به طور تصادفی چیپس سیب‌زمینی را اختراع کرد، زمانی که یکی از مشتریان از نازک نبودن سیب زمینی‌های سرخ شده شکایت کرد، او تصمیم گرفت آخرین دسته سیب زمینی‌ها را تا حد امکان نازک برش دهد و سرخ کند.

سپس روی آن نمک پاشیده و برای مشتری فرستاد. مشتری از خوردن این چیپس سیب زمینی که برای اولین بار اختراع شد بی نهایت لذت برد. پس از آن چیپس سیب زمینی محبوب شد.

بستنی یخی

غذاهایی که تصادفی اختراع شدند

بستنی یکی از خوراکی‌های محبوب بین کودکان است که از قضا توسط یک بچه 11 ساله به نام فرانک اپرسون در سال 1905 اختراع شد. یک روز تابستانی اپرسون لیوان نوشابه‌اش را که داخلش یک چوب هم بود، بیرون از خانه جا گذاشت و کلا آن را فراموش کرد. نوشابه هم در سرمای بیرون از خانه یخ بست. صبح وقتی اپرسون نوشیدنی را در داخل لیوان یخ زده یافت نام اختراعش را «پاپسیکل» گذاشت، اما بعداً آن را به «popsicle» تغییر داد.

آبجو

گفته می‌شود نوشیدنی پرمصرف “آبجو” حدود 10000 سال پیش توسط بین النهرینی‌ها اختراع شده است. این اختراع زمانی اتفاق افتاد که آن‌ها سعی داشتند غلات را برای نان خود ذخیره کنند، اما به دلیل رطوبت فضای انبار، این رطوبت باعث تخمیر غلات شد. برخی از بین النهرینی‌ها شجاع این نوشیدنی را چشیده و نام آن را آبجو گذاشتند.

بستنی قیفی

تاریخچه بستنی غذاهایی که تصادفی اختراع شدند

بستنی قیفی در سال 1904 در نمایشگاه جهانی لوئیس توسط ارنست ا.هاموی اختراع شد. وقتی بستنی‌فروش حاضر در نمایشگاه برای سرو بستنی ظرف کم آورد و به بیرون دوید تا ظرف بیشتری بخرد، چشمش به فروشنده وافل افتاد که مشغول فروش وافل بود.

به این فکر افتاد که می‌تواند وافل را به شکل مخروطی درآورده و درون آن بستنی بریزد. این ایده جالب توجه خیلی مشتریان را جلب کرد. حالا بستنی قیفی از خوراکی های محبوب کودکان به حساب می‌آید.

کوکاکولا

جان استیت پمبرتون، داروساز آمریکایی، کوکاکولا را در سال 1886 در آتلانتا اختراع کرد. در طول نبرد کلمبوس، پمبرتون با جراحتی که برداشت مجبور شد مورفین مصرف کند که به آن معتاد شد. پمبرتون برای درمان اعتیاد‌ خود، روی داروهای مسکنی که به عنوان جایگزینی بدون مواد مخدر عمل می‌کرد، تحقیق و آزمایش انجام داد.

سرانجام پس از چندین آزمایش، او شربتی از برگ‌های کوکا ساخت. او این شربت را کوکای شراب فرانسوی پمبرتون نامید، اما بعداً، در سال 1886، به دلیل ممنوعیت الکل، یک نسخه غیر الکلی آن معرفی شد که حالا ما آن را به نام کوکا-کولا می‌شناسیم.

پفک پنیری

غذاهایی که تصادفی اختراع شدند

داستان اختراع پفک پنیری خیلی غیرعادی و عجیب است. اختراع تصادفی پفک پنیری توسط یک تولید کننده مواد غذایی حیوانی، شرکت Flakall در Beloit، ویسکانسین در سال 1935 اتفاق افتاد. کارکنان آنجا ذرت مرطوب را آسیاب می‌کردند تا گرفتگی دستگاه را کمتر کنند.

ادوارد ویلسون، یکی از کارمندان شرکت متوجه شد که آرد ذرت مرطوب به صورت نوارهای پف کرده بیرون می‌آید و تصمیم گرفت آن را به خانه ببرد و برای تهیه اولین پفک پنیری مقداری چاشنی هم به آن اضافه کرد.

غلات صبحانه

غلات صبحانه

صبحانه‌ای که هر روز صبح میل می‌کنید، همین غلات صبحانه، یکی از همین غذاهایی است که کاملا تصادفی اختراع شده است. در قرن نوزدهم جان هاروی کلوگ به همراه برادرش ویل کیت کلوگ سعی کردند یک ماده غذایی خاصی بسازند، اما به طور تصادفی گندمی که برای تهیه این غذا لازم داشتند خشک شد. آنها دانه های گندم را از پوسته آن جدا کردند تا میل کنند. پس از این کشف، در سال 1906، ویل کیث کلوگ تصمیم گرفت به جای گندم از ذرت استفاده کند و آن را به بازار عرضه کرد تا به عنوان گزینه ای برای صبحانه فروخته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 639

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان