جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(10)

سلاتو (Cellato) ، یک برند فوق‌العاده لوکس بستنی ژاپنی است که از داشتن ژلاتوی فوق العاده خوشمزه اش به خود می‌بالد. آن‌ها با افتخار می‌گویند که بستنی‌شان آنقدر خوشمزه است که تمام سلول‌های بدنتان را به وجد می‌آورد. اما شاید این دسر به اندازه‌ای خوشمزه باشد که به قول معروف انگشتان‌تان را نیز با آن بخورید، ولی مسلما جیب و کیف پولتان را هیچ وقت خوشحال نخواهد کرد. این برند معروف صاحب گران ترین بستنی جهان است.

گران ترین بستنی جهان را در ژاپن بخورید

گران ترین بستنی جهان

اوایل این هفته، کتاب رکوردهای جهانی گینس تایید کرد که سلاتو رکورد جدیدی را برای داشتن گران ترین بستنی جهان به ثبت رسانده است. این بستنی که “Byakuya” نام دارد، ترکیبی از ترافل سفید که از آلبای ایتالیا وارد می‌شود، پنیر پارمزان، لیمو شیرین و مواد دیگر است که در فرایند تولید از آن استفاده می‌شود. این بستنی برای یک نفر 130 میلی لیتری (4.4 اونس) 873400 ین معادل به (6696 دلار) قیمت دارد.

نزدیک به 7 هزار دلار برای یک بستنی؟

سلاتو درباره این بستنی می نویسد: “این بستنی نوعی ژلاتو با طعم ملایم است که در ترکیب خود دو نوع پنیر به عنوان پایه و ترافل سفید با رایحه ای طراوت بخش و منحصر به فرد دارد. در واقع شیرینی کم و بخور فوق العاده جینجو عطر و طعم عجیبی به ترافل سفید می‌دهد. در آخر نیز ترافل‌های سفید و پنیر پارمیجیانو که شبیه دانه‌های برف هستند به شکل فوق العاده زیبا با ورق طلای خوردنی تزئین می‌شوند.

چرا این بستنی رکوردار گینس این قدر گران قیمت است؟

جواب سوال را زمانی می‌گیرید که بفهمید فقط ترافل‌های کمیاب موجود در این بستنی با قیمت 15200 دلار در هر کیلوگرم خریداری می‌شود. بسته بندی این بستنی با روغن ترافل سفید همراه با قاشق فلزی دست ساز مخصوصی است که از مواد موجود در برخی از معابد و زیارتگاه های کیوتو ساخته می‌شود.

به گفته گینس هرچند محصول گران قیمت این برند نزدیک بود شکست بخورد، اما با همکاری سرآشپز معروف به نام یامادا تادایوشی از رستوران “ریوی” اوزاکا که برای غذاهای ترکیبی خلاقانه‌اش معروف است، توانست این بستنی را که ترکیبی از طعم‌های اروپایی و ژاپنی در آن یافت می‌شود را تولید کند.

گران ترین بستنی جهان

شرکت سلاتو همچنین گفت “با آزمون و خطاهای خیلی زیاد برای به دست آوردن طعم مناسب، بیش از 1.5 سال طول کشید تا این بستنی را تهیه کردیم.”

نحوه خوردن بستنی Byakuya

این بستنی همان قدر که قیمتش با بستنی‌های معمولی فرق دارد، نحوه خوردنش نیز متفاوت است. شما نمی‌توانید بستنی Byakuya را از فریزر بیرون آورده و قاشق‌تان را درون آن فرو کنید و بخورید. بلکه باید ابتدا روغن ترافل سفید را روی بستنی بریزید، سپس خوب مخلوط کنید تا به اندازه‌ای نرم شود که قاشق‌تان درون آن فرو برود. حتی اگر به اندازه کافی نرم نشد، باید حدود 10 تا 20 دقیقه درون مایکروویو قرار دهید و بعد بستنی را بخورید.

با این حال اگر بخواهیم چشم روی قیمت چند هزار دلاری آن هم ببندیم، واقعا انجام تشریفات قبل از خوردن این بستنی کفر آدم را در می‌آورد. چطور ممکن است بستنی را در مایکروویو قرار دهیم و بعد بخوریم؟ با این حال اگر روزی برای خرید این بستنی چنین هزینه‌ای دادید، حتما مطابق دستورالعمل آن عمل کنید و تا ته بستنی را بخورید.

بیاکویا (Byakuya) تنها دسر گران قیمت سلاتو نیست. این برند همچنین بستنی دیگری به نام Starry Night دارد که با ترافل سیاه، شکلات و آب یوزو درست می‌شود، که البته قیمت آن نسبت به بستنی قبلی خیلی مقرون به صرفه‌تر یعنی 10000 ین یا حدود 72 دلار است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان