جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
4.4
(14)

حتما تا کنون در مورد چیزهای عجیب و غریب این دنیا زیاد شنیده اید که حالا قرار است ورزش ها و بازی های عجیب هم به فهرست‌تان اضافه شود. در طول تاریخ، نمونه‌هایی از ورزش‌هایی وجود داشته که عجیب، خطرناک یا کاملاً غیر قابل باور هستند. در این مطلب هم ما به معرفی عجیب ترین ورزش ها پرداخته ایم که حتی تصور کردن‌شان هم دشوار است!

گاو بازی

گاو بازی یک ورزش محبوب در بسیاری از نقاط جهان به ویژه اسپانیا است. در این ورزش باید جلوتر از گاو بدوید و فرار کنید. اگر می‌خواهید در این ورزش شرکت کنید، از صمیم قلب برای‌تان آرزوی سلامتی می‌کنیم. با این که ورزش عجیب گاو بازی یک ورزش خطرناک قرون وسطی است اما همچنان بین مردم علاقمندان خودش را دارد.

جمع کردن کرم با موسیقی

یکی از عجیب ترین ورزش های جهان، جمع کردن کرم با موسیقی است. در این ورزش جالب موسیقی باعث می‌شود، کرم‌ها به سمت سطح زمین بیاییند و شما باید شروع به جمع کردن کرم‌ها کنید. این ورزش از انگلستان آغاز شد و هنوز هم در این کشور محبوب است.

فوتبال باتلاقی

فوتبال باتلاقی یک ورزش محبوب در فنلاند است که شامل بازی فوتبال در باتلاق می‌شود. این ورزش برای اولین بار در دهه 1960 برگزار شد و هنوز هم به اندازه روزهای اول جذاب و محبوب است. فوتبال باتلاقی از ورزش عجیب گاو بازی، یا گرفتن پنیر غلطان هم محبوب تر است.

کوئیدیچ

عجیب ترین ورزش های جهان

کوئیدیچ نامش را از داستان هری پاتر گرفته است این ورزش عجیب با دو تیم هفت نفره که افراد بر جاروهایشان سوار هستند، بازی می‌شود. بازیکنان در حالی که با جاروی ادای پرواز کردن را در می‌آورند باید، توپ را داخل حلقه حریف بیندازند. تصور بر این است که کوئیدیچ در دهه 1990 ایجاده شده و هنوز هم بازی می‌شود.

هاکی زیر آب

یک بار هم که شده هاکی زیر آب را تصور کنید، به نظرتان ورزش سختی است یا آسان؟ آن طور که تماشاگران این بازی می‌گویند، چندان هم بازی آسانی نیست.

درست مانند هاکی روی چمن، هاکی روی یخ یا ایر هاکی، برای این بازی هم شما باید با یک چوب یا پارو به توپ ضربه زده و توپ را وارد دروازه حریف کنید. از آنجایی که این ورزش زیر آب انجام می شود، شرکت کنندگان آن اختاپوس نامیده می‌شوند.

تیم بازیکنان هاکی زیر آب از 6 بازیکن تشکیل می‌شود و به‌طور شگفت‌انگیزی در سرتاسر جهان علاقه‌مندان خودش را پیدا کرده است. هرچند تماشاگران نمی‌توانند زیر آب را ببینند، اما موقع این بازی ورزشگاه پر از تماشاچی است.

باسبال

این ورزش در اسپانیا آغاز شد و به تدریج در حال برگزاری و افزایش در سراسر جهان است. باسبال قطعا ورزشی است مناسب کسانی که از آدرنالین فراوان برخوردار هستند. قوانین باسبال به جز در قسمت‌هایی که ترامپولین در آن وجود دارد، مشابه والیبال است. بازیکنان می‌پرند و به توپ ضربه می‌زنند تا آن را از روی تور به محوطه حریف بیاندازند.

در هر تیم 3 تا 5 بازیکن حضور دارند و زمانی که توپ به زمین برخورد می‌کند یک امتیاز به تیم مقابل تعلق می‌گیرد. باسبال به بازیکنان پرانرژی و با استقامت بالا نیاز دارد. اگر شما هم عاشق هیجان هستید، از این بازی خوشتان خواهد آمد.

حمل همسر

عجیب ترین ورزش های جهان

حمل همسر قطعا یکی از عجیب ترین ورزش های جهان است که به Wife Carrying شهرت دارد. این بازی در فنلاند برگزار می‌شود، جایی که مردان همسران‌شان را در کوتاه ترین زمان از مسیرهای پر از مانع عبور می‌دهند.

شوهر برنده به اندازه وزن همسرش آبجو برنده می‌شود. چه جایزه ای می‌تواند بهتر از این نوشیدنی برای یک شوهر مهربان و قوی باشد؟

گرفتن پنیر غلتان

بازی گرفتن پنیر غلتان برای اولین بار در قرن پانزدهم برگزار شد. شرکت کنندگان در این بازی به دنبال یک تکه پنیر گلاستر گرد که از تپه به پایین می‌غلتد می‌دوند و اولین کسی که به آن رسیده و پنیر را بگیرد، برنده می‌شود.

سرعت این پنیر 3 یا 4 کیلویی که از بالا به پایین غلطت می‌خورد 112 کیلومتر در ساعت است و رسیدن و گرفتن آن کار ساده ای نیست. با این که این ورزش عجیب هر سال در ماه می در بین مردم محلی برگزار می‌شود.   اما حالا در سراسر جهان و در مکان های مختلف هم برگزار می‌شود.

پرتاب تخم مرغ

به‌گفته فدراسیون جهانی بازی پرتاب تخم‌مرغ ابتدا در قرن چهاردهم آغاز شد. داستان ورزش عجیب پرتاب تخم مرغ از این قرار است، یک راهب انگلیسی تنها فرد روستا بود که تخم مرغ داشت. او برای این که مردم را تشویق کند تا به کلیسا بیایند، به آن ها یک تخم مرغ می‌داد. اما وقتی سیلاب رودخانه راه را بست، او برای مردم از این سوی رودخانه به آن طرف تخم مرغ پرتاب می‌کرد و این گونه بود که بازی پرتاب تخم مرغ به وجود آمد.

با برگزاری مسابقه پرتاب تخم مرغ در سال 1978، یک مرد از تگزاس با پرتاب 98.51 متر توانست رکورد جهانی را به نامش ثبت کند و او همچنان رکورد دار این بازی بود تا این که در سال 1999 گینس ثبت رکورد را متوقف کرد.

حالا در فدراسیون جهانی پرتاب تخم مرغ، طولانی‌ترین مسافت ثبت شده 71.2 متر است که در سال 2013 توسط 2 فرد ایرلندی به ثبت رسید.

اتو کردن در شرایط سخت

عجیب ترین ورزش های جهان

آیا شما هم باورتان این است که اتو کردن در شرایط سخت یکی از عجیب ترین ورزش های جهان است؟ این ورزش عجیب برای اولین بار در سال 1980 در پارک ملی یورکشایر دیلز در انگلستان به وجود آمد که هم به صورت تیمی و هم انفرادی قابل انجام است. اما فراموش نکنید که باید دل شیر داشته باشید تا تن به انجام چنین ورزش و بازی بدهید.

یک مرد انگلیسی ایده این ورزش را از برادرش که در سفرهای کمپینگ لباس‌هایش را اتو می‌کرد، گرفت. سپس او شروع به اتو کردن لباس ها در اماکن مختلف مانند فرودگاه، بالای کوه یا بالای باجه های تلفن، کرد. این کار که ابتدا تنها یک سرگرمی جالب دیده می‌شد، بعد از نشر ویدیوها تبدیل به یک ورزش و مسابقه شد و اولین مسابقات جهانی اتو کردن در شرایط سخت برگزار شد.

پرش از راه دور

برخی از عجیب ترین ورزش های جهان مثل اختراع تصادفی برخی غذاها به وجود آمده‌اند. پرش با نیزه یا پرش از راه دور هم یکی از این ورزش‌هاست که تصادفی ایجاد شده است. هلند پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته که آبراه‌های زیادی میان شهرهای آن وجود دارد. مردم شهر فریسلند (Friesland) در هلند برای عبور از آبراه‌ها از شیوه پرش از راه دور استفاده می‌کردند.

با این حال سال 1771 اولین مسابقه غیر رسمی این ورزش برگزار شد. ورزش عجیب پرش از راه دور که حالا به یکی از محبوب‌ترین روزش های جهان بدل شده است، تقریبا 200 سال قبل ایجاد شد.

کایاک سواری با کدو تنبل غول پیکر

کایاک سواری با کدو تنبل غول پیکر در شهر نُوا اسکوشیا (Nova Scotia) در کانادا ایجاد شده و برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ مسابقه آن برگزار شد. اگر می‌خواهید این ورزش عجیب دنیا را انجام دهید به یک کدو تنبل خیلی بزرگ و یک پاروی کایاک نیاز دارید.

اول داخل کدو را خالی کنید و بعد آن را داخل آب بیندازید. سپس وقتی دیدید که کدو تنبل روی آب شناور می‌شود، داخل آن نشسته و پارو بزنید. فراموش نکنید که آنقدرها هم کار آسانی نیست و باید تمرین داشته باشید.

کبدی

عجیب ترین ورزش جهان، کبدی برای اولین بار در سال 1923 در هند ایجاد شد. در این ورزش باید از یک ترکیب جالب حبس کردن نفس، کشتی و گرگم به هوا استفاده کنید. وقتی کبدی بازی می‌کنید باید به دو گروه 7 نفره تقسیم شوید. بازیکن مهاجم باید یک نفس تا جای ممکن بازیکنان تیم حریف را لمس کرده و از میدان به در کند.

این ورزش در بنگلادش و نپال رواج بیشتری دارد و به عنوان ورزش ملی در سنین پایین به کودکان مدرسه آموزش داده می‌شود. مردم این کشورها آنقدر این ورزش را دوست دارند که تمام سعی شان را می‌کنند تا وارد لیگ حرفه‌ای و مسابقات شوند.

زوربینگ

عجیب ترین ورزش های جهان

زوربینگ هم یکی از ورزش های عجیب دنیا است که در سال 1994 در نیوزیلند ایجاد شد. در این ورزش افراد باید درون گویی پلاستیکی و شفاف قرار بگیرند و از بالای یک تپه به سمت پایین غلطت بزنند. با این که این بازی را می‌توان روی سطح آب و سطح صاف هم انجام داد اما پایین آمده از روی تپه هیجان انگیزترش می‌کند.

پریدن از روی شتر

ورزش عجیب پریدن از روی شتر در یمن رایج است. بازیکنان بسیار حرفه ای از قبیله زرانیق در غرب یمن با سرعت و قدرتی که دارند سعی می‌کنند تا از روی بیشترین شترهایی که کنار هم قرار می‌گیرند، بپرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان