جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.5
(12)

در طبیعت شگفت انگیز، همه حیوانات مکانیسم‌های خاصی برای باقی یا بهتر است بگوییم خوردن و خورده نشدن دارند. برخی از این حیوانات با تولید سموم شیمایی کشنده از جمله سمی ترین حیوانات جهان هستند که با یک نیش کوچک می‌توانند جان طعمه‌شان را بگیرند. ما در این مطلب به معرفی 10 سمی ترین حیوان جهان پرداخته ایم که هیچ وقت نباید نزدیک‌شان شوید. با خبرنامه همراه باشید!

سمی ترین حیوانات جهان

کدام حیوانات کشنده ترین سم را دارند؟

عروس دریایی جعبه‌ای

عروس دریایی جعبه‌ای

سم عروس دریایی جعبه‌ای آن را به کشنده‌ترین حیوان جهان تبدیل می‌کند. مرگ مرموز بسیاری از شناگران دریا باعث می‌شد به سمی بودن این حیوان دریایی پی ببریم. سم عروس دریایی جعبه‌ای به قلب، سیستم عصبی و حتی سلول‌های پوستی حمله کرده و در کمترین زمان ممکن فرد را از پا در می‌آورد.

سوسمار قوی هیکل و بزرگ

سوسمار قوی هیکل و بزرگ

کشنده ترین سم و دردناک ترین مرگ ناشی از نیش سوسمار قوی هیکل و بزرگ است که در بین مهره داران به سمی ترین حیوان جهان معروف است. این مارمولک در غدد بزاقیش سم تولید می‎کند و همیشه آماده حمله به افراد و حیوانات اطرافش است.

حلزون مخروطی (سوهانک)

حلزون مخروطی (سوهانک)

اغلب افراد با دیدن صدف های حلزونی اطراف ساحل فکر می‌کنند که آن‌ها حلزون های دریایی سمی هستند. در حالی که حلزون های مخروطی بیشتر روی صخره‌ها زندگی می‌کنند. زهر این حیوانات به نام هارپون شناخته می‌شود که از طریق نیش مخروطی‌شان وارد بدن طعمه می‌شود. نیش حلزون مخروطی یا سوهانک باعث فلج تنفسی شده و بلافاصله فرد را می‌کشد.

مار تایپان داخلی

مار تایپان داخلی

همانطور که می دانید اکثر مارها سمی هستند، اما کشنده ترین سم مربوط به تایپان داخلی است که قدرت کشندگی آن خیلی بوده و بلافاصله پس از نیش زدن فرد، جان او را می‌گیرد.

سنگ ماهی

سنگ ماهی

سنگ ماهی عموما در کف گل آلود دریا زندگی می‌کند و قدرت کشندگی سم آن بالاست که در صورت نیش زدن انسان‌، بلافاصله باعث مرگش خواهد شد.

حشره‌خوار

حشره‌خوار

حشره‌خوار ‌هرچند یک حیوان کوچک است اما سم کشنده‌ای دارد که اگر نیش‌ بزند بلافاصله باعث فلج شدن فرد و آسیب به اندام های داخلی آن می‌شود. نیش این حیوان در مجرای پایه دندان‌های این حیوان است.

پلاتی‌پوس (نوک اردکی)

پلاتی‌پوس (نوک اردکی)

پلاتی‌پوس یا نوک اردک پنجه‌های زهرآلودی دارد که کوچک ترین خراش آن روی بدن باعث فلج کردن فرد می‌شود. این حیوانات مکانیسم دفاعی قوی در برابر محیط اطرافش دارد. به همین دلیل سم کشنده آن به راحتی یک فرد را از پا در خواهد آورد.

موش کور اروپایی

موش کور اروپایی

بزاق این پستاندار سمی برای فلج کردن و آسیب رساندن به اندام های داخلی کافی است. هرچند شناسایی این حیوان سمی در میان خاک سخت است اما اگر آن را روی چمن ببینید، بلافاصله قابل شناسایی است.

عنکبوت تار قیفی سیدنی

عنکبوت تار قیفی سیدنی

عنکبوت تار قیفی سیدنی جزء سمی ترین حیوانات جهان است که اگر کسی را نیش بزند، باعث کشتن او خواهد شد. اما همچنان زهر این حیوان کشنده می‌تواند نجات دهنده نیز باشد. بر اساس تحقیقات زهر عنکبوت تار قیفی سیدنی به درمان سکته قلبی کمک می‌کند.

اسلولوریس

اسلولوریس

زهر اسلولوریس حاوی روغنی است که روی بازوهای این حیوان و مخلوط با بزاق دهان آن وجود دارد. این حیوان با لیس زدن طعمه‌اش زهر خود را روی پوست پخش کرده و سپس به سرعت آن را گاز می‌گیرد. اگر فردی توسط اسلولوریس گزیده شود، بلافاصله جانش را از دست خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. یاسر نیم‌رخ
    یاسر

    کی فکرشو میکرد پلاتیپوس سمی باشه

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان