جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.8
(4)

زندگی در دنیای پیشرفته و مدرن با فناوری شگفت انگیز نیز مزایای خودش را دارد. مثلا می توان به کشف شگفت انگیزترین آثار باستانی و تاریخی دست یافت که تقریبا هر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. باستان شناسان هر روز به اسرار جدید دست پیدا می‌کنند. این اکتشافات دید ما را به جهان تغییر می دهند و باعث شگفتی ما می‌شوند. در این نوشتار در مورد 5 کشف شگفت انگیز جهان صحبت مب‌کنیم، که آخرین آن در ژوئن 2023 ثبت شده است.

قدیمی ترین جنگل کشف شده در آمریکا

قدیمی ترین جنگل کشف شده در آمریکا

دانشمندان دانشگاه بینگهامتون در ایالات متحده و دانشگاه کاردیف در ولز موفق به کشف قدیمی ترین جنگل جهان در آلبانی ایالت نیویورک شده اند. اگرچه وجود این جنگل باستانی از قبل ثابت شده بود، اما دانشمندان برای اولین بار در مورد تعیین سن گیاهان و درختان شروع به تحقیق و بررسی کردند. بر اساس مطالعه انجام شده برخی از گیاهان و فسیل‌های این جنگل نشان از دوران دایناسورها دارند. محققان تخمین می زنند که این جنگل، که زمانی تقریباً 400 کیلومتر (250 مایل) بود، قدیمی ترین جنگل روی زمین به شمار می‌رود. نقشه برداری از این مکان تاریخی از پنج سال پیش آغاز شد و دانشمندان با بررسی فسیل های مختلف گیاهان و درختان، جایگاه آن را به عنوان قدیمی ترین جنگل کشف شده تا به امروز ثبت کردند.

کشف قدیمی ترین کفش اروپا در یک غار خفاش در اسپانیا

کشف قدیمی ترین کفش اروپا در یک غار خفاش در اسپانیا

در سال 2023، قدیمی ترین کفش اروپا که ظاهرا حدود 6 هزار سال قدمت دارد، در غار خفاش در اسپانیا کشف شد. بر اساس مطالعه ای که در مجله “Science Advances” منتشر شده است، این جفت کفش بافته شده از علف در کنار سایر اشیاء باستانی در غار خفاش‌ها در اندلس یافت شده است. دانشمندان دانشگاه خودمختار بارسلون و دانشگاه آلکالا در اسپانیا این اثر باستانی را که شامل سبدها و مجموعه‌هایی از ابزار نیز می‌شود، تجزیه و تحلیل کردند.

در این مطالعه آمده است: “این مجموعه باستانی کشف شده، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مجموعه‌های حفظ شده از سبدهای شکارچی-گردآورنده در جنوب اروپا به حساب می‌آید. کفش‌، سبدها و مصنوعات چوبی با دوران نوسنگی، نمونه‌ای منحصربه فرد از مصنوعات طبیعی را تشکیل می‌دهند که امکان ندارد در دیگر اماکن جوامع کشاورزان دوران باستان یافت شود.

سلف پرتره پنهان ونسان ون گوگ

سلف پرتره پنهان ونسان ون گوگ

خودنگاره یا (سلف پرتره) ناشناخته از ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی یک قرن بعد در سال 2022 در نگارخانه ملی اسکاتلند در ادینبورگ کشف شد.

این پرتره پشت بوم تابلویی از “چهره یک زن روستایی” نقاشی شده بود که کارشناسان نگارخانه گالری ملی اسکاتلند به طور تصادفی در تصویربرداری اشعه ایکس از این تابلو به وجود آن پی بردند. این تابلو زیر لایه های مقوا و چسب پنهان بود. بر اساس تحقیقات انجام شده ون گوگ اغلب از بوم‌های نقاشی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده می‌کرد. با این حال، او به جای نقاشی روی آثار قبلی، بوم را می چرخاند و پشت عکس نقاشی دیگری می‌کشید. به همین دلیل این پرتره نیز در اثر اشعه ایکس کشف شد.

قدیمی ترین نقاشی های نئاندرتال در غاری در فرانسه

قدیمی ترین نقاشی های نئاندرتال در غاری در فرانسه

مطالعه ای با عنوان “قدیمی ترین نقاشی های نئاندرتال روی دیوارهای غار؛ لاروش کوتارد، دره لوار، فرانسه” در مجله پلاس وان Plos One کشف شگفت انگیزی از دانشمندان ارائه کرد. دانشمندان قدیمی ترین نقاشی های انگشتی را در غاری در فرانسه پیدا کردند که تصور می شود حداقل 50000 سال قدمت داشته باشند. این هنر روی دیوارهای سفالی نرم در لاروش کوتارد پیدا شده است. محققان می‌گویند این نقاشی‌ها نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها پیچیده‌تر و خلاق‌تر از آن چیزی بودند که ما فکر می‌کردیم.

دکتر ژان کلود مارکت، دانشمند ارشد این مطالعه، به این نکته اشاره کرد که این نقاشی‌ها اولین اثبات هنر نئاندرتال‌ها هستند که به نظر می رسد با دقت فراوان نقاشی شده اند.

پناهگاهی شبیه استون هنج در روتردام

پناهگاهی شبیه استون هنج در روتردام

باستان شناسان در ژوئن 2023، در هلند، یک محل دفن مذهبی 4000 ساله را پیدا کردند که اکنون به عنوان “استون هنج هلند” شناخته می‌شود. طبق گزارش http://Phys.org ، پناهگاه کشف شده با قطر 65 فوت، بقایای تقریباً 60 فرد از جمله مردان، زنان و کودکان را در خود جای داده است. این بنای باستانی به نوعی با هماهنگی با خورشید ساخته شده که مردم باستان از روی آن طولانی ترین و کوتاه ترین روزهای سال را مشخص می‌کردند. پناهگاه استون هنج در شهری در شرق روتردام قرار دارد و پر از اسکلت حیوانات و گنجینه هایی چون سر نیزه است. در واقع این آخرین کشف سال گذشته است که توسط باستان شناسان ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان