جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.5
(2)

با افزایش سن، حفظ متابولیسم در حد سالم و نرمال برای جلوگیری از اضافه وزن اهمیت بسیار زیادی دارد. متأسفانه، افزایش وزن معمولاً قسمتی طبیعی از روند پیری است که به لطف هورمون‌ها، تغییرات سبک زندگی، کاهش توده عضلانی بدون چربی و متابولیسم کند رخ می‌دهد. در چنین شرایطی برخی از زنان مرتکب اشتباهاتی نیز می‌شوند که روند کند شدن متابولیسم و افزایش وزن را حتی بدتر هم می‌کند. در این نوشتار به همین اشتباهات می‌پردازیم. با شناخت این اشتباهات می‌توانید تا حد زیادی مانع افزایش وزن شوید. به این ترتیب حفظ سلامتی و تناسب اندام ممکن خواهد بود.

وگان شده‌اید

متابولیسم زنان

در حالی که خوردن غذاهای گیاهی فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد، اگر پروتئین حیوانی را به طور کامل حذف کنید و منابع کافی پروتئین را به جای آنها مصرف نکنید، «پروتئین تقویت‌کننده متابولیسم» را دریافت نخواهید کرد. علاوه بر این، تسلیم شدن در برابر کالری اضافی حاصل از غلات، پاستا و سایر غذاهای این گروه بسیار آسان خواهد بود. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهمد که اگر این اشتباه را مرتکب شوید و یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات در مقایسه با رژیم غذایی دارای پروتئین بالاتر و کربوهیدرات کمتر داشته باشید، سرعت متابولیسم خود را کاهش خواهید داد.

حرکات کششی و یوگا را به عنوان ورزش اصلی انتخاب کرده‌اید

بیایید یک چیز را واضح بگوییم: یوگا و حرکات کششی نقش کلیدی در حفظ تناسب و زیبایی اندام، سلامت مفاصل و عضلات جوان دارند. اما اگر این اشکال فعالیت بدنی را بر تمرینات قدرتی اولویت بدهید، بخش بزرگی از پازل متابولیسم / کاهش وزن را از دست داده اید. بسیاری از محققان بر این باورند که زنان پس از 30 سالگی تا 8٪ از بافت عضلانی بدون چربی را در هر دهه از دست می‌دهند (و معمولاً آن را با چربی جایگزین می کنند!) اگر برای متوقف کردن این روند تمرینات قدرتی نداشته باشیم، أوضاع بدتر هم خواهد شد. این توده عضلانی بدون چربی است که کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند. حتی زمانی که می‌خوابیم!‌ در واقع همین است که واقعاً می‌تواند تفاوت ایجاد کند و به حفظ زیبایی اندام کمک شایانی می‌کند.

سالاد را به عنوان وعده غذایی اصلی می‌خورید

شایع ترین دروغ های غذایی
متابولیسم زنان

پر کردن میوه های تازه و سبزیجات سبز برگدار، اقدامی عالی است که می توانید برای تقویت سلامت کلی بدن‌تان انجام دهید. اما اگر سالاد بدون پروتئین افزوده مانند پنیر، تخم مرغ یا یک قاشق لوبیا را به عنوان وعده های غذایی اصلی خود مصرف می‌کنید، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده اید. شما پروتئینی را که برای حمایت از بافت عضلانی بدون چربی بدن نیاز دارید، حذف می‌کنید، بنابراین به احتمال زیاد بافت عضلانی بدون چربی را که متابولیسم را افزایش می‌دهد نیز از دست خواهید داد. مطابق با بسیاری از متخصصین تغذیه توصیه می‌شود زنان در وعده‌های غذایی خود نوعی از پروتئین را حتما داشته باشند.

قبل از خواب در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می‌کنید

آیا می دانستید که خاموش کردن دستگاه های دارای نور آبی قبل از خواب می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بدهد و به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند؟ بله! چنین چیزی واقعیت دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود از گشت و گذار رسانه‌های اجتماعی صرف نظر کنید و محیط اتاق خواب‌تان را برای یک خواب آرام و بدون دردسر آماده کنید.

با سر زدن به شبکه‌های اجتماعی نه تنها تا دیروقت بیدار می‌مانید و زمان گرانبه های خواب را کاهش می دهید، بلکه نور آبی با تداخل در تولید ملاتونین و اختلال در ریتم شبانه روزی، بر کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد. یک مطالعه نشان داده است که کمبود خواب مداوم در ترکیب با اختلال ایجاد شده در ریتم شبانه روزی بدن، سرعت متابولیسم در حالت استراحت را تا 8 درصد کاهش می دهد. ببینید! آیا فکرش را می‌کردید که یکی از دلایل افزایش وزن‌تان همین گوشی دست گرقتن قبل از خواب باشد؟

برای کاهش وزن به دنبال سم‌زدایی با آب میوه‌ها هستید

خواص شگفت انگیز دتاکس واتر
متابولیسم زنان

بسیاری از متخصصین تغذیه هشدار می‌دهند که اگر امیدوارید کاهش وزن را با سم‌زدایی بدن و دتاکس واتر شروع کنید، شاید بد نباشد دوباره فکر کنید. بسیاری از این نوشیدنی‌های سم زدا و دتاکس‌واترها پروتئین کافی برای کمک به توده عضلانی بدون چربی شما ارائه نمی دهند و کالری کمی هم دارند. این بدان معنا است که بدن‌تان کمک م از بافت ماهیچه‌ای برای دریافت انرژی استفاده خواهد کرد!

بدن شما مقدار کالری مصرفی خود را به عنوان یک مکانیسم محافظتی برای جلوگیری از گرسنگی کاهش می‌دهد، بنابراین سوخت و ساز بدن دچار مشکل می‌شود. این کاهش سرعت متابولیسم بسیار شبیه به همان اتفاقی است که وقتی رژیم غذایی زیر 1200 کالری را به مدت طولانی دنبال می کنید، اتفاق می افتد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان