جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

طرز تهیه حمص ، غذای معروف و خوشمزه لبنانی!

آنچه که در این مطلب میخوانید
طرز تهیه حمص
خواندن 2 دقیقه
2.9
(15)

طرز تهیه حمص خانگی خیلی آسان است و طعم آن نیز بهتر از آن چیزی است که از فروشگاه و رستوران تهیه می‌کنید. این غذای لبنانی طرفداران زیادی دارد و کنار بسیاری از غذاها سرو می‌شود. اگر شما هم دوست دارید طعم این غذا را امتحان کنید، پس با این مطلب از بخش دستور پخت و آشپزی خبرنامه همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حمص

طرز تهیه حمص

1 و نیم فنجان (250 گرم) نخود پخته

4/1 فنجان (60 میلی لیتر) آب لیموی تازه

4/1 فنجان (60 میلی لیتر) ارده

1 حبه سیر کوچک، خرد شده

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن زیتون خالص، همچنین مقداری برای سرو

2/1 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

نمک

2 تا 3 قاشق غذاخوری (30 تا 45 میلی لیتر) آب

پاپریکا یا سماق آسیاب شده برای سرو حمص (هوموس)

طرز تهیه:

طرز تهیه حمص

  • در کاسه غذاساز، ارده و آب لیمو را با هم به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید، سپس مواد را از اطراف ظرف جمع کنید و 30 ثانیه دیگر هم هم بزنید. این 30 ثانیه باعث خامه‌ای شدن ارده می‌شود و شکل خامه ای به هوموس شما می‌دهد.
  • روغن زیتون، سیر ریز شده، زیره و 2/1 قاشق چایخوری نمک را به مخلوط ارده و آبلیمو اضافه کنید. دوباره برای 30 ثانیه مخلوط را هم بزنید و بعد از جمع کردن آن از اطراف ظرف 30 ثانیه دیگر هم ترکیب را با هم مخلوط کنید. حالا نوبت نخود است، نیمی از نخود را داخل غذاساز ریخته و برای 1 دقیقه مخلوط کن را روشن کنید تا مواد با نخود مخلوط شوند. سپس وقتی مواد را دوباره از اطراف جمع کردید، باقی مانده نخود را داخل مخلوط کن بریزید و برای 1 تا 2 دقیقه هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شده و کاملا غلیظ و یک دست شوند.
  • احتمال این که حمص شما خیلی غلیظ باشد، وجود دارد یا ممکن است تکه های درشتی از نخود هنوز پوره نشده باشند، پس روی مخلوط‌تان مقداری آب به اندازه 2 تا 3 قاشق غذخوری بریزید و غذساز را روشن کنید. 1 دقیقه دیگر به مخلوط کردن مواد ادامه دهید.
  • در آخر نمک حمص‌تان را بچشید و در صورت نیاز دوباره روی آن نمک بریزید. هوموس را با مقداری روغن زیتون و پاپریکا سرو کنید. این پیش غذای خومزه خانگی را می‌توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهدارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان