جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

در گذشته شات اسپرسو، خامه و شکر تنها گزینه هایی بود که می شد به فنجان قهوه اضافه کرد. سپس شربت های طعم دار و ادویه کدو حلوایی نیز اضافه شد. اما اکنون، به لطف دنیای تکنولوژی، مجموعه ‌ای از گزینه‌ های جدید و ظاهرا بهتری نیز پیشنهاد می شود. قهوه دیگر فقط یک نوشیدنی مایع با کافئین نیست. بلکه برای افزایش فواید قهوه مردم پودرها، ادویه‌ ها و غذاهای فوق‌ العاده را با هم مخلوط می‌ کنند تا تاثیر سلامتی آن را افزایش دهند. برخی این کار را انجام می‌ دهند زیرا معتقدند خوراکی های افزودنی به قهوه برای سلامت بدن مهم است، از بهبود وضعیت پوست گرفته تا کاهش وزن.

اگر برای تان جالب است تا در مورد خوراکی های افزودنی به قهوه بدانید، با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

خوراکی های افزودنی به قهوه؛ ادویه ها

برای نوشیدن یک قهوه طعم ‌دار، ادویه‌ های اضافه شده مانند دارچین و ریشه کاسنی می ‌تواند طعم متفاوت و عطری فوق العاده به فنجان قهوه شما هدیه دهد. از طرفی مزایای فراوانی برای سلامتی شما دارد. ضمنا می توانید ادویه های آسیاب شده را قبل یا بعد از دم کردن قهوه به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن ادویه ها، قهوه تازه دم کرده خود را به مدت پنج دقیقه بگذارید دوباره دم بکشد تا طعم ادویه به خوبی حس شود. از طرف دیگر یک راهکار بهتر این است که ادویه ها را قبل از افزودن آن ها به قهوه دم کرده، در شیر گیاهی یا حیوانی مخلوط کنید.

  • دارچین، که به عنوان یک “ادویه شیرین” در نظر گرفته می شود، یک جایگزین عالی برای شکر است. زیرا نوشیدنی شما را بدون کالری اضافه شیرین می کند. در کنار فواید بالقوه آن برای بدن و سلامت قلب و کنترل وزن، نکته جالب در مورد دارچین به نقش جزئی و در عین حال مفید آن به عنوان بخشی از یک پروتکل درمانی مبتنی بر علم برای COVID-19بر می گردد.
  • ریشه کاسنی، جزء اصلی قهوه به سبک نیو اورلئان است. به شکل آسیاب شده مشابه قهوه است، بنابراین می توان آن ها را با هم دم کرد. این یک گزینه عالی برای کسانی است که چندان هم دوست ندارند تلخی قهوه را بچشند. و اگر به اندازه کافی از آن استفاده کنید، اندازه کافئین در فنجان قهوه کافئین دار معمولی کمتر خواهد شد. زیرا اندازه قهوه در یک فنجان کمتر خواهد بود. بر علاوه، ریشه کاسنی به لطف محتوای اینولین خود دارای خواص تقویت کننده سیستم هاضمه نیز می باشد.

پودر کاکائو

در حالی که نه تنها به قهوه طعمی شبیه به دستر می دهد، پودر کاکائو ویژگی های مرتبط با تقویت سلامت را نیز به همراه دارد. به ویژه به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول ها. ضمنا مطالعات نشان می‌ دهند که وقتی مقدار قابل ‌توجهی کاکائو در رژیم غذایی گنجانده شود، آنتی‌ اکسیدان‌ های آن توانایی‌های ضد التهابی بدن و همچنین محافظت در برابر عوامل خطر سرطان، اختلالات عصبی، بیماری‌ های قلبی عروقی و موارد دیگر را تقویت می کند. به خاطر داشته باشید که پودر کاکائو حاوی مقداری کافئین است. “بنابراین، فنجان قهوه کافئین دار را بیشتر غلیظ کنید. برخی از افرادی مانند زنان باردار یا مبتلایان به فشار خون بالا یا مصرف داروهای ضد اضطراب باید مصرف قهوه خود را محدود کنند.

خوراکی های افزودنی به قهوه؛ لیمو

آب لیمو و چای دم کرده لیمو برای دهه‌ ها به عنوان کوکتل‌ های سلامتی شناخته می شود. با این فرض که ترکیب محرک کافئین دار با میوه کمک کننده ای برای کاهش وزن است. تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که هر چه مصرف مرکبات بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان ریه کاهش می ‌یابد. لیمو به لطف فلاونوئید های مرکبات نیز فواید فراوانی در سلامت عصبی دارد. با این حال، ترکیب آب لیمو در قهوه به آب کردن چربی، پیشگیری از سردرد یا درمان اسهال کمکی نمی کند.

یک مطالعه روی 10 نفر نشان داد که آب لیمو سبب افزایش تولید اسید معده می شود. بنابراین، اضافه کردن لیمو را به قهوه به عملکرد سیستم هاضمه کمک می کند. از طرفی نباید آن را با معده خالی مصرف کنید. بهتر است ترکیب لیمو و قهوه را قبل از غذا مصرف کنید.

پودر کلاژن

کلاژن یک پروتئین فیبری است که در بافت های بدن مانند استخوان، پوست، ماهیچه ها و تاندون ها یافت می شود. این ماده حدود یک سوم کل پروتئین بدن را تشکیل می ‌دهد. به این بافت‌ های بدن استحکام و خاصیت ارتجاعی می ‌دهد. با افزایش سن، در بدن کلاژن کمتری تولید می شود. یکی از مناطقی که می تواند تحت تاثیر آن قرار بگیرد پوست است. زیرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و سبب ایجاد چین و چروک بیشتر می شود. کلاژن همچنین در مفاصل یافت می‌ شود و درست مانند پوست، سطح کلاژن نیز می‌ تواند با افزایش سن کاهش یابد و با این اتفاق، فرد مستعد ابتلا به درد مفاصل ناشی از آرتریت شود.

جوش شیرین

بسیاری از مردم جوش شیرین را به قهوه های خود اضافه می کنند. به این امید که اثرات اسیدی آن خنثی شود، زیرا جوش شیرین قلیایی است. در تئوری بسیاری بر این باوراند که ترکیب قهوه با جوش شیرین، اسید های طبیعی موجود در آن را خنثی می کنند و کار معده در هضم آن آسان می شود. با این حال، در عمل ایده خوبی نیست.

به علاوه، همانطور که از نام شیمیایی آن مشخص است، جوش شیرین سرشار از سدیم است و بیش از 1200 میلی گرم در 1 قاشق چایخوری آن وجود دارد. بنابراین احتمالا طعم خوبی نیز نخواهد داشت.

اگر قهوه معده شما را اذیت می کند. همیشه می توانید به دنبال انواع کم اسید آن باشید، یا نوشیدنی سرد بنوشید.

لینک های مرتبط

آیا نوشیدن قهوه با افزایش وزن همراه است؟

از محصولات لبنی تا قهوه: ۶ غذای قدرتمند که سطح دوپامین را افزایش می دهد

فواید نان قهوه ای؛ ۸ دلیل که باید نان قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید

و فواید شکر قهوه ای: مهم ترین فایده شکر قهوه ای بر سلامت + عوارض جانبی

فواید اسکراب شکر قهوه ای برای پوست سر + دستورالعمل

خواص برگ انبه؛ ۱۰ مزیت و کاربرد شگفت انگیز برگ انبه که نمی دانید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان