جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

هیچ چیز بهتر از یک نوشیدنی خنک در یک روز آفتابی و گرم تابستانی نیست. در حالی که مردم دوست دارند در هوای گرم نوشیدنی های سرد بنوشند، وقت آن است که به سراغ نوشیدنی های سالم تری بروید. مثلا: دتاکس واتر نعناع. این ترکیب یک نوشیدنی فوق العاده طراوت بخش گیاهی است که به شما کمک می کند آرام و هیدراته شوید. دتاکس واتر نعنا یک نوشیدنی کم کالری است که مقدار ناچیزی قند دارد. اگر به دنبال نوشیدنی سالمی هستید که به شما کمک کند روزتان را سالم شروع کنید و در تمام روز شاداب بمانید، باید آب نعناع را امتحان کنید.

دتاکس واتر نعناع چیست؟

دتاکس واتر نعناع آب ساده ای است که با برگ نعناع درست شده است. نعناع هزاران سال است که بخشی از طب آیورودا بوده است و به ارحتی در همه جای جهان در دسترس است. آب نعناع با استفاده از برگ‌های نعناع تازه تهیه می‌شود به این صورت که برگ‌ها برای مدت طولانی، معمولاً چند ساعت یا یک شب تا صبح خیس گذاشته می‌شوند. این دتاکس واتر یک نوشیدنی با طراوت و خوش طعم است که فواید بی شماری را برای بدن دارد.

فواید دتاکس واتر نعناع برای سلامتی چیست؟

در اینجا مزایای سلامتی گنجاندن دتاکس واتر نعناع آورده شده است:

1. هضم غذا را بهبود می بخشد

اگر مشکلات گوارشی را تجربه کرده اید، سعی کنید دتاکس واتر نعنا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این ترکیب ساده از برگ نعناع می تواند به بهبود هضم و تسکین علائمی مانند گاز معده و نفخ کمک کند. مطالعه‌ای که در مجله Biology منتشر شده است نشان می‌دهد که نعناع فلفلی انقباض عضلات گوارشی را  شل می‌کند و هرگونه اسپاسم در روده را تسکین می‌دهد.

2. عدم تعادل هورمونی را اصلاح می کند

نوشیدن دتاکس واتر نعناع ممکن است با کاهش سطح تستوسترون و حفظ هماهنگی سطح هورمون ها به تعادل هورمون ها کمک کند. یک مطالعه منتشر شده در Biomolecular Concepts نشان داد که نعناع می‌تواند به تعادل هورمون‌ها و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک کند، یک عدم تعادل هورمونی که بر اندام‌های تولید مثل، تأثیر می‌گذارد.

3. شما را هیدراته نگه می دارد

هیدراته ماندن برای حفظ عملکرد صحیح بدن مهم است. دتاکس واتر نعنا راه دیگری برای اضافه کردن طعم به رژیم غذایی شما است. این نوشیدنی نه تنها طعم، بلکه آبرسانی مناسبی به شما می دهد که برای حفظ عملکرد بدن و سلامت کلی مهم است.

4. استرس را از بین می برد

نوشیدن دتاکس واتر نعناع ممکن است به کاهش استرس کمک کند! نعناع همیشه به عنوان یک داروی آیورودا برای کاهش استرس و ایجاد آرامش استفاده می شود. این گیاه دارای اثرات خنک کننده ای است که سیستم بدن را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد.

5. به کاهش وزن کمک می کند

اگر به دنبال راه هایی برای کاهش وزن بوده اید، می توانید دتاکس واتر نعناع را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این نوشیدنی کالری کمی دارد و به عنوان یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های شیرین عمل می کند. نوشیدن آن می تواند به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و در واقع احتمال پرخوری را کاهش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی نشان داد که جایگزینی نوشیدنی های رژیمی با دتاکس واتر می تواند به کاهش وزن کمک کند.

6. سیستم ایمنی را تقویت می کند

نعنا منبعی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست، مواد مغذی که به تقویت ایمنی کمک می کند. آنها حاوی ویتامین های گیاهی هستند که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کرده و از آنها در برابر هر گونه موجود خارجی که وارد بدن شده و به آن آسیب می زند محافظت می کند.

7. سلامت پوست را بهبود می بخشد

برگ‌های نعنا سرشار از اسید سالیسیلیک و ویتامین A است که هر دو برای حفظ سلامت پوست شما ضروری هستند. دتاکس واتر نعناع همچنین حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که برای مدیریت التهاب و جلوگیری از آکنه مفید است. نوشیدن منظم این دتاکس واتر به دفع سموم از بدن کمک می کند و باعث شفافیت و سلامت پوست می شود.

چگونه دتاکس واتر نعناع درست کنیم؟

در اینجا یک راه ساده برای تهیه دتاکس واتر نعناع آورده شده است:

مواد لازم:

  • 1 فنجان آب
  • 1 عدد لیمو ورقه شده
  • 1/2 فنجان برگ نعنا
  • 1/2 فنجان خیار (اختیاری)

طرز تهیه:

  • آب را در یک پارچ بریزید.
  • برگ نعناع، خیار و لیموی برش خورده را در آن مخلوط کرده و خوب هم بزنید.
  • مخلوط را در یخچال بگذارید تا طعم ها خوب به خورد هم بروند. می توانید آن را مدت طولانی تری در یخچال قرار دهید اما حتما هر از گاهی هم بزنید.
  • آن را سرد بنوشید و بگذارید روی بدن شما جادو کند.

آیا مصرف دتاکس واتر نعناع عوارضی دارد؟

در حالی که نعناع برای اکثر افراد بی خطر است، اگر بیماری خاصی دارید باید قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی خود با پزشک تان مشورت کنید. برخی از مطالعات نشان داده اند که هرچند نوشیدن آب نعناع هضم غذا را تقویت می کند، ممکن است علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) را بدتر کند. افرادی که مشکلات گوارشی یا کلیوی شدید دارند باید قبل از افزودن آب نعناع به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان