جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
19 بازدید

روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

آنچه که در این مطلب میخوانید
روتین مراقبت از پوست های خشک
خواندن 9 دقیقه
5
(2)

پوست خشک با حفظ سطح هیدراتاسیون پوست مبارزه می کند. و به همین دلیل است که برای روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی چه در طول روز یا شب باید به نکات مهمی توجه کرد. به عنوان مثال، روتین مراقبت از پوست در روز برای پوست های خشک باید بر روی آبرسانی و محافظت پوست تمرکز داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۱۱ درمان خانگی برای پوستی تمیز، بدون لک و درخشان

در حالی که روتین مراقبت از پوست در شب باید بر هیدراتاسیون، ترمیم و تغذیه پوست تاکید کند. این مطلب شما را در فرآیند گام به گام مراقبت از پوست خشک راهنمایی می کند. و به شما کمک می کند تا اشتباهات خود در مراقبت از پوست شناخته و از آن اجتناب کنید. برای دانستن این روتین مطلب زیر را مطالعه نمایید.

روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی

صرف نظر از نوع پوست، همه افراد باید روتین مناسب مراقبت از پوست در طول روز و شب داشته باشند. بله، بسته به نوع پوست خود به یک برنامه و روتین مراقبت از پوست شخصی نیاز دارید. در این مطلب، راهنمای دقیقی برای شروع روتین مراقبت از پوست های خشک آمده است.

مطلب مرتبط: ۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

روتین مراقبت از پوست صبحگاهی برای پوست های خشک

پیروی از یک روتین مراقبت از پوست صبحگاهی قبل از بیرون رفتن از خانه مهم است. زیرا پوست شما را برای مبارزه با آلودگی، اشعه ماوراء بنفش، گرد و غبار و سایر اثرات محیطی آسیب‌رسان آماده می‌کند. برای آماده کردن پوست خود در مقابل این موارد به روش زیر عمل کنید:

مرحله 1: صورت خود را تمیز کنید؛ روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی

این اولین کاری است که باید بعد از بیدار شدن هر صبح انجام دهید. اگر پوست خشکی دارید، باید از یک شوینده صورت ملایم و آبرسان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

مرحله 2: در روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی باید از سرم استفاده کنید

از آن جایی که بیرون می روید و پوست شما باید از عوامل محیطی محافظت شود، باید از سرم استفاده کنید. سرم ها حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند.

مرحله 3: صورت خود را مرطوب کنید

بلافاصله پس از شستن، صورت خود را با مرطوب کننده ماساژ دهید. این مهم ترین مرحله در روتین مراقبت از پوست های خشک است. همیشه ظرف 3 دقیقه پس از شستن صورت و روی پوست مرطوب، مرطوب کننده را بمالید. این مرحله به پوست شما کمک می کند تا در طول روز هیدراته بماند. به یاد داشته باشید مرطوب‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی هیچ ماده تحریک‌کننده‌ای نباشد. به دنبال محصولی باشید که حاوی ترکیبات آبرسانی مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین و ویتامین های B باشد.

مطلب مرتبط: بهترین روتین پوستی برای شما چیست؟ راهنمای قدم به قدم برای داشتن پوست بی عیب و نقص!

مرحله 4: محافظت در برابر آفتاب در روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی

هنگامی که پوست خود را مرطوب کردید، زمان آن است که آن را برای محافظ در برابر آفتاب آماده کنید. هرگز نباید این مرحله را نادیده بگیرید. محافظت در برابر آفتاب برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش و حفظ سلامت پوست شما بسیار مهم است. هنگام انتخاب یک محصول، همیشه به دنبال چیزی باشید که حداقل 30 درصد ضد آفتاب در خود داشته باشد. همچنین برای محافظت پوست در برابر آفتاب هرگز نباید فقط به ضد آفتاب بسنده کنید. سعی کنید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید و تا حد امکان به دنبال سایه باشید. همچنین سعی کنید به درستی صورت خود را بپوشانید مثلا برای پوست دور چشم و از عینک آفتابی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: بهترین روتین مراقبت از پوست صبحگاهی زنان پرمشغله چیست: راهنمای گام به گام

این یک روتین اساسی مراقبت از پوست است که همه افراد دارای پوست خشک باید از آن پیروی کنند. هنگامی که تمام این مراحل را انجام دادید، می توانید پیش از بیرون آمدن، از کرم پودر یا هر وسیله آرایشی پایه برای صورت خود استفاده کنید. و بعد وقتی عصر به خانه باز می‌گردید، زمان مراقبت از پوست شبانه ‌تان فرا رسیده می‌رسد.

روتین شبانه مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی

هنگامی که خورشید غروب کرد و به خانه برگشتید. زمان آن است که تمام آلودگی و خستگی را از پوست خود بشویید و آسیب رسیده به پوست را ترمیم کنید. برای مراقبت از پوست خشک خود در شب این مراحل را دنبال کنید:

مطلب مرتبط: از کاهش استرس تا سلامت پوست؛ ۱۳ فایده دوش آب سرد برای سلامتی

مرحله 1: آلودگی و آرایش روی صورت خود را پاک کنید

قبل از شروع روتین شبانه، پاک کردن آرایش ضروری است. برای پاک کردن آرایش خود می توانید از پاک کننده های مبتنی بر روغن یا روغن پاک کننده صورت استفاده کنید. استفاده از روغن پاک کننده به حل شدن کامل آرایش کمک می کند و همچنین پوست خشک شما را قبل از شستشو مرطوب می‌کند.

مرحله 2: صورت خود را تمیز کنید

هنگامی که آرایش خود را پاک کردید، باید صورت خود را بشویید. از یک پاک کننده آرایش ملایم بر پایه آب رسانی به پوست برای شستن صورت خود استفاده کنید. و تمام آثار کثیفی روی صورت را از بین ببرید.

مطلب مرتبط: ترفند های برتر آرایشی با ۲۴ نکته که باید به آن توجه کنید

مرحله 3: پوست خود را لایه برداری کنید

این مرحله را بیش از دو بار در هفته انجام ندهید. لایه برداری یا اسکراب به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست کمک می‌کند و سبب صاف و نرم شدن پوست شما می‌شود. همیشه از یک اسکراب صورت یا لایه بردار مرطوب کننده برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید.

مرحله 4: پوست خود را با اسپری صورت آبرسانی کنید

از استفاده از لوسیون های قابض خودداری کنید. درعوض، از اسپری صورت یا فیس میست تقویت کننده روی صورت خود استفاده کنید. اسپری های صورت به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک می کنند. و آن را برای جذب سایر محصولات مراقبت از پوست آماده می کنند.

مطلب مرتبط: سلامت پوست: ۱۲ ماده غذایی که برای پوست‌تان مفید هستند

مرحله 5: از سرم آبرسان استفاده کنید در روتین مراقبت از پوست های خشک با روش خانگی

سرم ها حاوی غلظت بالایی از مواد فعال هستند که پوست شما را بازسازی کرده و آن را سالم نگه می دارند. اگر پوست خشکی دارید، می توانید سرم های حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین E را امتحان کنید. آن ها پوست شما را شاداب کرده و آن را نرم نگه می دارند.

مرحله 6: از کرم شب یا ماسک خواب استفاده کنید

یک کرم شب مرطوب کننده با کیفیت خوب می تواند به ترمیم و بهبود پوست شما در هنگام خواب کمک کند. شما باید یک کرم شب را بر اساس ترجیحات خود؛ ضد پیری، ضد رنگدانه یا سایر شرایط، انتخاب کنید. جدا از پیروی از یک روتین مراقبت از پوست، در این قسمت چند نکته مهم وجود دارد که باید از انجام آن ها اجتناب کنید:

مطلب مرتبط: نوشیدن چای سبز به این ۴ شیوه سلامت پوست را بهبود می دهد

اشتباهاتی که هنگام مراقبت از پوست های خشکی باید از آن اجتناب کنید

  1. تمیز کردن بیش از حد صورت خود

تمیز کردن بیش از حد صورت، تمام رطوبت پوست را از بین می برد. صورت خود را فقط دو بار در روز با پاک کننده بشویید. اگر احساس می کنید که صورت شما نیاز به شستن بیشتر از دو بار در روز دارد. به سادگی با آب بدون هیچ ماده شوینده ایی و با پاشیدن چند مشت آب به صورت، بشویید.

  1. استفاده از پاک کننده خلاف شرایط پوستی شما

همه پاک کننده ها برای انواع پوست مناسب نیستند. از انتخاب هر پاک کننده تصادفی از قفسه فروشگاه ها بر اساس بو یا بافت آن ها خودداری کنید. پاک کننده مناسب نوع پوست خود را تهیه کنید. در غیر این صورت ممکن است پوست شما آن چه هست، خشک تر شود.

مطلب مرتبط: ۱۴ بهترین پاک کننده صورت خانگی که پوستی پرطراوت و شاداب تحویل تان می دهد!

  1. عدم لایه برداری پوست در روتین مراقبت از پوست های خشک با روشی خانگی

شما باید از شر سلول های مرده پوست صورت خود خلاص شوید. در غیر این صورت، سلول‌های مرده روی پوست شما تجمع کرده و باعث کدر، خشک و پوسته پوسته شدن پوست شما می‌شود. بنابراین، حتما از سکراب صورت چه به روش خانگی یا خرید از فروشگاه استفاده کنید. آن را به آرامی روی صورت بمالید و کمی ماساژ دهید و از مالش های شدید و محکم روی صورت خودداری کنید.

  1. آرایش مات

حتی اگر از یک روتین فوق العاده برای مراقبت از پوست خود  پیروی می کنید، آرایش نادرست می تواند پوست شما را خشک و پوسته پوسته جلوه دهد. اگر پوست خشکی دارید از آرایش مات خودداری کنید. محصولات مایعی را انتخاب کنید که پوششی شبنم دار روی صورت شما ایجاد می کنند.

مطلب مرتبط: آیا تا به حال به بهبود روتین آرایش روزانه خود فکر کرده اید؟

  1. گذراندن ساعات طولانی در یک محیط خشک

این نکته برای شمایی که مدت طولانی در اتاقی با تهویه مطبوع هستید، مناسب است. ما می دانیم که گاهی اوقات رعایت این نکته اجتناب ناپذیر است، به خصوص وقتی در محل کار خود هستید. اما راه حلی برای این شرایط وجود دارد. شما باید اسپری صورت با خود داشته باشید و هر از چند گاهی آن را روی صورت خود اسپری کنید.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی و سلامت پوست؛ آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

همه انواع پوست با پیروی از یک روتین روزانه مراقبت از پوست در طولانی مدت سود می برند. با این حال، به خاطر داشته باشید که مشاهده نتایج یک روتین جدید مراقبت از پوست ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین، در حالی که به برنامه و روتین روزانه خود پایبند هستید، صبور باشید تا پس از مدتی به نتیجه ایی مطلوب برسید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد دارای پوست خشک با آن مواجه هستند، عدم توانایی در حفظ رطوبت پوست است. پیروی از روش های ذکر شده در بالا، رطوبت را حفظ کرده و پوست شما را تغذیه و سالم نگه می دارد. همچنین بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا نحوه درمان صحیح پوست خشک خود را بیابید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان