۱۲ فایده بی نظیر ماساژ سر هندی برای داشتن ذهن و روح آرام + شیوه انجام

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۳, ۱۴۰۰ ,
ماساژ سر هندی

ماساژ سر هندی بر اساس سیستم طب باستانی آیورودا است و هزاران سال است که در هند انجام می شود. این نوع ماساژ معمولاً در حالی که مشتری نشسته است انجام می شود و حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. ماساژ سر هندی روی قسمت بالایی پشت، شانه‌ها، گردن، سر و صورت انجام شده، برای کمک به کاهش انواع اختلالات مرتبط با استرس و کاهش تنش عضلانی موثر است.

معمولا ماساژ سر هندی در بسیاری از نقاط جهان انجام می‌شود. از این رو، جایی برای نگرانی نیست چون در هر جایی می‌توانید این نوع ماساژ را دریافت کنید. علاوه بر این، بسیاری از درمانگران حرفه‌ای وجود دارند که انجام این ماساژ را آموزش دیده‌اند و شیوه‌ی انجام آن را به خوبی یاد گرفته‌اند. از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از انجام ماساژ، تخصص درمانگر و گواهی‌نامه‌ او را بررسی کنید.

شیوه انجام ماساژ سر هندی

شاید انجام این ماساژ برای‌تان ساده به نظر برسد اما هر کسی قادر به انجام آن نیست. بنابراین، مطمئن شوید که روش درست انجام این نوع ماساژ را بدانید. علاوه بر این، بهتر است این ماساژ توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. با این حال، اگر تمایل دارید که در خانه آن را انجام بدهید، مراحل زیر را به آرامی انجام دهید:

*  کارتان را با ماساژ شانه شروع کنید.

*  کم کم و به آرامی ماساژ را به ناحیه‌ی گردن برسانید.

*  بعد ماساژ سر را به آرامی انجام بدهید و فشار دست‌تان را کمی افزایش دهید.

*  در نهایت، ماساژ را با اعمال فشار روی قسمت سر به پایان می‌رسانید.

فواید ماساژ سر هندی

انجام این نوع ماساژ به طور مرتب می‌تواند یک اختلال روانی را مدیریت کند. در این نوشتار با مزایای این ماساژ آشنا خواهید شد. با خبرنامه همراه باشید!

۱. خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد

گفته می‌شود که این ماساژ راه مناسبی برای بهبود خلق و خوی است. در واقع ماساژ سر هندی روش مناسبی برای آرام کردن ذهن و روح و حتی بدن پس از گذراندن چند روز سخت است. این ماساژ به اندازه‌ برخی دمنوش‌های گیاهی برای آرامش ذهن و بهبود سلامت روان فایده دارد.

۲. به روح و ذهن تان آرامش می‌دهد

با گرفتن این ماساژ ذهن و روحی آرام نیز خواهید داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد که تفکر منفی و چندین روز سخت را تجربه کرده‌اند، ترجیح می‌دهند این ماساژ را انجام دهند. علاوه بر این، ماساژ سر هندی می‌تواند کمک‌تان کند که مثبت فکر کنید و از حالت نگرانی و اضطراب بیرون بیایید.

مطلب مرتبط: رژیم ذهن؛ با این رژیم غذایی عملکرد مغز و حافظه تان را تقویت کنید

۳. ماساژ سر هندی سرگیجه را درمان می‌کند

ماساژ سر، به طور طبیعی به کاهش سرگیجه کمک خواهد کرد. در واقع این نوع ماساژ یک درمان خوب است زمانی که علائم سرماخوردگی یا تب را که ممکن است منجر به سرگیجه شدید شوند، تجربه می‌کنید. بنابراین در زمان تجربه‌ این نشانه‌ها، ماساژ سر به شیوه هندی را امتحان کنید.

۴. سبب می‌شود که احساس بهتری داشته باشید

ماساژ به طور کلی سبب می‌شود که احساس بهتری داشته باشید. بنابراین، این ماساژ پس از سپری کردن چند روز سخت و پاره‌ای مشکلات در طول روز، برای داشتن احساسی بهتر بسیار کمک‌کننده است. ماساژ سر هندی خلق و خوی را بهبود می‌دهد و از بسیاری جهات ذهن‌تان را مثبت نگه می‌دارد. از این رو، جای تعجبی نیست که افراد زیادی این درمان ساده را پس از یک روز بد انتخاب می‌کنند.

۵. به کاهش استرس کمک می‌کند

وقتی که ذهن‌تان آرام شد و احساس خوبی داشتید، خود به خود استرس‌تان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این ماساژ یک راه درمانی خوب برای ریلکس کردن و لذت بردن از زمان است بدون این‌که در مورد چیزی نگران باشید. بنابراین ماساژ سر هندی ممکن است درمان خوبی برای کسانی باشد که روز کاری خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و نیاز به آرامش دارند.

۶. اوضاع خواب‌تان را بهبود می‌دهد

زمانی ‌که ذهن مثبت و ‌بدن آرام دارید، طبیعی است که میزان اضطراب‌تان نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این نوع ماساژ یک درمان خوب برای بهبود اوضاع خواب است. بنابراین در صورتی که اخیرا مشکلی در خواب‌تان دارید،‌ می‌توانید این روش درمانی را امتحان کنید.

۷. ماساژ سر هندی به بهبود سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند

واقعیت این است که سیستم گوارش بدن نیز گاهی اوقات با شیوه‌ی تفکر ما ارتباط دارد. انجام این ماساژ، عضلات را آرام می‌کند و سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. علاوه بر این، فرایند هضم را بهبود می‌دهد و به جلوگیری از مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل یا یبوست کمک می‌کند.

۸.  هورمون‌ها را تحریک می‌کند

ذهن آرام و تفکر مثبت به تحریک آزاد شدن هورمون‌های خوب در بدن کمک می‌کند. در واقع این مورد هم یکی دیگر از مزایای روانشناختی ماساژ سر هندی است که در اثر آن سیستم بدن به طور کلی بهینه می‌شود.

۹. ماساژ سر هندی از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند

آرام کردن ذهن در واقع راهی برای پایین آوردن فشار خون است. از این رو، انجام ماساژ می‌تواند روش خوبی برای جلوگیری از فشار خون بالا باشد. این نوع ماساژ فشار خون را در حالت متعادل حفظ می‌کند و سبب می‌شود که سرگیجه‌ی ناشی از فشار خون بالا را نیز تجربه نکنید.

۱۰. کمک‌تان می‌کند که احساسات‌تان را مدیریت کنید

این درمان همچنین راه هوشمندانه‌ای برای مدیریت احساسات است. به خصوص برای آن دسته از آد‌م‌هایی که روز سختی داشته‌اند یا با مشکلات متعددی رو به رو هستند. از طریق انجام ماساژ سر هندی، ذهنیت مثبت‌تان دوباره باز خواهد گشت و احساسات منفی جای‌شان را به احساسات مثبت خواهند داد.

۱۱. اوضاع سلامت کلی بدن را بهبود می‌دهد

مزیت این ماساژ فقط به اوضاع خلق و خوی و ذهن محدود نمی‌شود، بلکه در نهایت سلامت کلی بدن را نیز بهبود خواهد داد. انجام این ماساژ به طور مرتب، درمانی برای حفظ سلامتی و تندرستی در طول زمان است.

۱۲. نگرش مثبت به شما خواهد داد

از طریق یک تفکر خوب و ذهنی آرام و مثبت، نگرش‌تان نیز مثبت خواهد شد. بنابراین، خوب است که این درمان را برای داشتن رابطه‌ای خوب و رفتاری مناسب با سایر آدم‌ها گاهی امتحان کنید.

عوارض احتمالی ماساژ سر هندی

هر شکل از درمانی عموما دارای برخی عوارض جانبی است که باید در نظر گرفت. بنابراین، قبل از انجام آن، بهتر است عوارض احتمالی آن را بررسی کنید.

*  حتما ماساژ را نزد یک فرد غیر حرفه‌ای انجام ندهید، زیرا ممکن است منجر به نتیجه‌ای متفاوت و حتی بروز آسیب شود.

*  کسانی که علائم فشار خون بالا را دارند نیز هنگام ماساژ باید مراقب باشند، زیرا ممکن است باعث بروز پارگی رگ در این ناحیه شود.

* این نوع ماساژ برای  زنان باردار مناسب نیست.

کلام پایانی

ماساژ سر هندی به طور عمده به داشتن ذهنی آرام و تفکری مثبت کمک می‌کند. این ماساژ به بهبود خلق و خوی و احساسات کمک خواهد کرد. و داشتن احساس بهتر، اوضاع سلامتی را نیز بهبود خواهد داد. از این رو، این ماساژ را به عنوان روشی مناسب برای داشتن تفکر بهتر و ذهن آرام‌تر گاهی امتحان کنید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *