11 درمان خانگی برای پوستی تمیز، بدون لک و درخشان

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۲۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱ , ,
داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان

چگونه در خانه پوستی بدون لک داشته باشیم

چه کسی چهره ای شفاف و درخشان نمی خواهد؟ اکثر ما به دنبال پوستی شفاف، درخشان و بدون لک هستیم. و برای آن هزینه زیادی می‌پردازیم. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان نیازی به هزینه خیلی بالا ندارد. مواد طبیعی موجود در آشپزخانه شما حتی می‌تواند خیلی بیشتر از معجون های فانتزی موثر باشد. علاوه بر این، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ پوست هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

در این مطلب راه های درمان خانگی برای داشتن پوستی بدون لک را خواهید خواند. و حتما آن ها را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: 9 بهترین ترفند برای فر کردن موها، بدون استفاده از وسایل گرمازای آرایشی!

 

  1. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان ، آنتی اکسیدان بلغور جو دوسر

این ماسک صورت بلغور جو دوسر و دارچین رشد سلولی را تقویت می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است. درست کردن این ماسک فوق العاده آسان است. دو قاشق چایخوری بلغور جو دوسر خشک و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین تهیه کنید. آن ها را با شیر مخلوط کنید تا یک خمیر درست شود و با حرکات دایره ای به آرامی روی تمام صورت خود بمالید. این مخلوط را حدود 15 دقیقه روی صورت نگه دارید و سپس آن را با آب معمولی بشویید. صورت تان خواهد درخشد!

مطلب مرتبط:بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

 

  1. برگ چای ضد پیری

چای با افزایش سن بر درخشندگی پوست در این دوره بسیار موثر است. محتوای فلاونوئید موجود در چای دارای خواص ضد پیری است و همچنین به روشن شدن پوست کمک می کند. با جوشاندن یک قاشق چای خوری یا یک کیسه چای، یک معجون مراقبت از پوست درست کنید. بگذارید چای دم بکشد، خنک شود و مقدار زیادی شکر قهوه ای نیز به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن مقداری خامه همه مواد را هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. حدود 10 دقیقه با حرکات دورانی روی صورت خود بمالید. آن را با آب ولرک بشویید تا پوستی نرم تر و درخشان تر داشته باشید.

مطلب مرتبط:۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

  1. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان ، براق کننده سمولینا

آرد سمولینا – همچنین به عنوان سوجی شناخته می شود – برای پوست تمیز و درخشان عالی است. مخلوطی از بلغور و شیر درست کنید و به صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. و بعد با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط:رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

  1. اسکراب لیمو

شکر یک لایه بردار عالی است و می توان از لیمو برای روشن کردن پوست استفاده کرد. آب یک لیمو را با شکر مخلوط کنید تا مثل خمیر شود. آن را با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید، اما قبل از آن مطمئن شوید که تمام شکر حل شده باشد.

مطلب مرتبط: پوست شفاف و درخشان می خواهید؟ این ترکیب خانگی ساده را امتحان کنید!

  1. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان روغن پاپایا جذاب

پاپایا چربی اضافی را جذب می کند و به پوست شما درخشندگی و لطافت خاصی می‌بخشد. یک پاپایای رسیده را بردارید، آن را به قطعات کوچک برش دهید. و یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل یا خاک رس بنتونیت به آن اضافه کنید. برای تهیه خمیر عسل را اضافه کنید. مخلوط را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید. این نیز یک درمان موثر ضد پیری و ضد چین و چروک است.

مطلب مرتبط: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

 

  1. معجزه تخم مرغ روی صورت شما

تخم مرغ سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است که در ترمیم پوست بسیار موثر می‌باشد. سفیده یک تخم مرغ را بردارید و با یک قاشق چایخوری ماست و آبلیمو هم بزنید تا یک خمیر درست شود. آن را به تمام صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مطلب مرتبط: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

 

شیر و عسل

یک قاشق چایخوری عسل را به دو قاشق چایخوری شیر اضافه کنید. سپس یک قاشق چایخوری آرد را اضافه کنید تا خمیری به دست آید. آن را به تمام صورت خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید تا پوستتان تغذیه شود.

مطلب مرتبط: ترکیب پوست لیمو و روغن زیتون، در تسکین و کاهش درد مفاصل معجزه می کند!

  1. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان ، درخشش نارنجی

آب یک پرتقال را بگیرید و دو قاشق چایخوری گلاب به آن اضافه کنید. آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. محلول روی صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار پوست شما را نرم و درخشان می کند.

بیشتر یخوانید: آموزش ساده آرایش چشم دودی جذاب و متفاوت  

  1. خاک رس ساده

دو قاشق چای خوری از خاک رس مانند بنتونیت را بردارید و یک قاشق چای خوری گلاب به آن اضافه کنید. می توانید چند قطره گلیسیرین به آن اضافه کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. خمیری درست کنید و روی تمام صورتتان بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید.

مطلب مرتبط: کهیر پوستی چیست؟ علت بروز کهیر پوستی و درمان خانگی آن

  1. داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان ، نرم کننده زردچوبه و شیر

دو قاشق چای خوری خاک رس بنتونیت را بردارید و یک قاشق چای خوری شیر و کشک به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق چایخوری آرد و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و آن را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب ساده بشویید تا پوست نرم تری داشته باشید.

مطلب مرتبط: چرا شیر الاغ برای پوست شما مفید است؟

  1. لپ های گل انداخته

یک گوجه فرنگی کوچک خرد شده و نصف قاشق چایخوری آب لیمو را بردارید. آن ها را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب معمولی بشویید. برای نتیجه بهتر هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید.

مطلب مرتبط: نکات مراقبت از پوست قبل و بعد از ورزش که هر خانمی باید بداند

داشتن پوستی تمیز، سالم و درخشان ، نکات ساده برای حفظ پوست

به قول معروف، به جای درمان، پیشگیری کنید. وقتی صحبت از چهره شما است، بهتر است با پیروی از یک سبک زندگی سالم، به فکر سلامتی آن باشید. تا این که سعی کنید پس از بروز مشکلات به فکر برطرف کردن آن باشید. برای پوست خوب به این نکات توجه کنید:

  • یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید که شامل سبزیجات سبز و غذاهای غنی از پروتئین و حداقل مواد غذایی فرآوری شده باشد. سبزیجات سبز تیره و پروتئین بدون چربی به بازسازی سلول ها کمک می کنند.
  • حداقل 8 ساعت خواب بدون وقفه در شبانه روز داشته باشید. یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید تا به شما کمک کند سریع و مداوم بخوابید.
  • میوه برای پوست شما بسیار مفید است، زیرا سرشار از فیبر، ویتامین و آب است. میوه برای درمان مشکلات گوارشی و همچنین مشکلات پوستی عالی است.
  • بهداشت پوست خود را حفظ کنید. در پایان روز صورت خود را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی از بین برود. صورت خود را با یک شوینده مناسب با نوع پوست خود بشویید و از صابون اجتناب کنید. صابون حاوی کربنات سدیم است که پوست را خشک می کند.

مطلب مرتبط: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید 

نکات ساده برای حفظ پوست

  • قبل از خواب، آرایش خود را با یک پاک کننده آرایش یا یک روغن حامل سبک پاک کنید.
  • یک روغن سبک مانند روغن بادام را روی صورت، گردن، دست‌ها و هر قسمتی از بدن ماساژ دهید. روغن بادام پوست شما را تغذیه می کند و آن را سالم نگه می دارد. در صورت امکان می توانید کل بدن خود را با روغن بادام ماساژ دهید.
  • از استرس طولانی‌مدت که می‌تواند منجر به پوست کدر، بی‌جان و چین و چروک شود، اجتناب کنید.
  • به طور منظم تمرین کنید. فعالیت بدنی نه تنها سطح استرس را کاهش می دهد. بلکه گردش خون را بهبود می بخشد و به پوست شما درخشندگی و سلامتی می بخشد.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.