این ۱۰ مواد خوراکی را قبل از خواب مصرف کنید و راحت و سریع بخوابید

توسطنگار ستوده

فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ ,
بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت

سبک زندگی مدرن و دغدغه های فکری و ذهنی باعث می شود که بسیاری از ما نتوانیم سریع و راحت بخوابیم. به همین خاطر بسیاری از افراد از این که زود به خواب نمی روند یا نمی توانند در طول شب آرام بخوابند، شکایت می کنند. ناآرامی در خواب باعث می شود بدن نتواند فرایند سم زدایی خود را به خوبی انجام دهد.

به همین خاطر بیماری ها و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می شود. در واقع داشتن خواب خوب برای سلامتی بسیار مهم است. طبق توصیه‌ها، باید حتما ۶ تا ۷ ساعت خواب بدون وقفه در شب داشته باشید. اما بسیاری ها در حسرت یک خواب آرام و راحت هستند. ممکن است برای داشتن خواب خوب راهکارهای مختلفی پیشنهاد شود. اما بهترین راهکارها خوردن برخی مواد خوراکی قبل از خواب است. از این رو در این مطلب از سری مطالب سلامت خبرنامه به بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت پرداخته ایم. شما با خوردن این ۱۰ مواد خوراکی، راحت و سریع به خواب می روید.

بیشتر بخوانید: سردردها از بیماری های احتمالی شما خبر می دهند!

برای داشتن خواب راحت و سریع این ۱۰ مواد خوراکی را قبل از  خواب مصرف نمایید

۱.شیر گرم

یک لیوان شیر گرم در شب یک درمان خانگی محبوب برای بی خوابی است. خوردن یک فنجان شیر گرم قبل از خواب به شما کمک می کند ذهن تان آرام شود و راحت و سریع به خواب بروید. دلیل آن این است که شیر حاوی برخی ترکیبات خواب آور مانند تریپتوفان، کلسیم، ویتامین دی و ملاتونین است. به ویژه اگر گاوها در شب دوشیده شوند، شیر آن ها حاوی مقدار زیادی ملاتونین است که برای بهبود خواب طبیعی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: خواص میوه ها و سبزیجات را بر اساس رنگ شان بشناسید!

۲. بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت، بادام

بادام نوعی آجیل با فواید بی شماری برای سلامتی است. در واقع بادام منبع بسیاری از مواد مغذی مانند پروتئین، فسفر و ریبوفلاوین هستند. به علاوه این مواد مغذی، بادام حاوی مقدار زیادی ملاتونین است. هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. بادام همچنین سرشار از منیزیم است که ممکن است به بهبود عادات خواب برای کسانی که بی خوابی دارند کمک کند. مصرف روزانه بادام کیفیت خواب خوبی را فراهم می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: فواید باورنکردنی ترکیب شیره انگور و شیر و نوشیدن آن

۳.گردو

گردو همچنین ترکیباتی دارد که خواب آرام و راحت را تقویت می کند. حاوی مقدار زیادی ملاتونین، سروتونین و منیزیم است که برای خواب خوب ضروری هستند.

۴.بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت، چای بابونه

چای بابونه یک چای گیاهی محبوب است که فواید مختلفی دارد. چای بابونه برای کاهش استرس روانی، افسردگی و کمک به بهبود خواب مفید شناخته شده است. این چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام آپیژنین است. این آنتی اکسیدان به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی می شود. اگر می خواهید کیفیت خواب تان بهبود پیدا کند، یک لیوان چای بابونه را قبل از خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی سیر سیاه و نحوه مصرف آن!

۵. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، تن و ماهی خال مخالی دارای فواید سلامتی مختلفی هستند. آن ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D هستند که به کاهش التهاب داخلی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. ترکیب ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 برای خواب بهتر بسیار عالی هستند. مطالعات نشان می دهد که ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 به تنظیم سطح سروتونین در بدن کمک می کند که برای خواب سالم ضروری است.

۶.بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت، تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از منیزیم و تریپتوفان است که اسید آمینه ای هستند که به درمان بی خوابی کمک می کند. بدن شما آن را به سروتونین و ملاتونین تبدیل می کند که به بهبود خواب کمک می کند. می توانید دانه کدو تنبل را به عنوان میان وعده میل کنید یا می توانید در سوپ اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف

۷. کیوی

کیوی یکی از بهترین میوه ها برای خوردن قبل از خواب است. میوه ای کم کالری و بسیار مغذی است. سرشار از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فولات و بسیاری از مواد معدنی دیگر است. به همین خاطر کیوی برای خواب بسیار مفید است. زیرا حاوی بسیاری از ترکیبات خواب آور مانند ملاتونین، آنتوسیانین ها، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، منیزیم و پتاسیم است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۱ تا ۲ دانه کیوی قبل از خواب به شما کمک کند سریع تر و طولانی تر بخوابید.

بیشتر بخوانید: فواید روغن میخک، از مسکن طبیعی ضد درد تا افزایش قوای جنسی در مردان

۸.بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت، برنج

اگرچه برنج منبع کربوهیدرات است. اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف برنج باعث بهبود کیفیت خواب می شود. یک مطالعه ژاپنی نشان می دهد که خوردن برنج قبل از خواب نسبت به افرادی که نان یا رشته فرنگی می خورند، باعث خواب راحت می شود.

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف

۹.ماست یونانی

یک کاسه ماست یونانی با میوه های خرد شده برای خواب بسیار مفید است. شما می توانید این ترکیب را قبل از خواب مصرف کنید. زیرا حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک و آمینو تریپتوفان با شیرینی خامه ای است. وجود آمینو تریپتوفان در ماست به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما کمک می کند.

۱۰.بهترین مواد خوراکی برای داشتن خواب راحت، آلبالو تارت و آب آلبالو ترش

همان طور که از نام آن پیداست، گیلاس ترش طعمی متمایز از گیلاس شیرین دارد. گیلاس ترش به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم و فسفر، فواید سلامتی چشمگیری دارد. آب گیلاس ترش یک نوشیدنی عالی برای مصرف قبل از خواب است. زیرا حاوی ترکیبات تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین، تریپتوفان، پتاسیم و سروتونین است.

سایر مواد خوراکی که خواب را تقویت می کنند شامل پودر علف جو، کاهو، موز، بلغور جو دوسر و پنیر کوتاژ می شود.

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.