چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

چرا یک مرد صبح که از خواب بیدار می‌شود، بیشترین میل را برای برقراری رابطه جنسی دارد و زنان ترجیح می‌دهند شب‌ها رابطه زناشویی داشته باشند؟ اصلا چرا اواخر شب، وقتی زنان در حال و هوای عشق و احساس به سر می‌برند، مردشان بی خیال دراز کشیده و خروپف می‌کند؟ زمان تمایلات جنسی ما به هورمون‌ها برمی‌گردد. در این نوشتار خواهیم دید که چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان آن را هنگام صبح دوست دارند.

بهترین زمان برای رابطه زناشویی

بسته به این که شما و همسرتان فرد سحرخیزی باشید یا خیر، معمولا بهترین زمان برای رابطه جنسی متفاوت است. همچنین مولفه‌های دیگری مانند زمان شغل افراد نیز در تعیین بهترین زمان عشق بازی موثر است. بنابراین مشاهده کردید که نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه مشابه پیچید و گفت بهترین زمان برای اولین رابطه زناشویی و معاشقه مثلا قبل از خواب است.

به همین منظور در ادامه نکات مهم مربوط به برقراری رابطه جنسی در زمان‌های مختلف روز را بررسی می‌کنیم و شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها، بهترین زمان برای دخول مختص به خود را تعیین کنید.

شب به عنوان پر طرفدارترین زمان برای رابطه جنسی

حتما می‌دانید که بهترین وقت نزدیکی از نظر بسیاری از افراد، شب است. تعداد زیادی از زوج‌ها، به‌ویژه زوج‌هایی که یک یا چند فرزند دارند، ترجیح می‌دهند پس از به پایان رسیدن کارهای روزانه و خوابیدن فرزندان رابطه جنسی برقرار کنند.

دلایل محبوب بودن رابطه جنسی در شب

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بیش از نیمی از روابط جنسی قبل از خواب انجام می‌شوند؛ عموما بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۲ بامداد.
همچنین محققان پی برده‌اند که زوج‌ها معمولا در شب‌های آخر هفته که فردای آن سر کار نمی‌روند رابطه جنسی برقرار می‌کنند و همین موضوع نشان دهنده نقش پررنگ برنامه کاری افراد در زمان بندی رابطه جنسی است.
همچنین یکی دیگر از دلایلی که شب را به بهترین زمان برای رابطه جنسی از نظر بسیاری از افراد تبدیل کرده است، این است که افراد قبل از خواب به اصطلاح «در دسترس یکدیگر قرار دارند». ممکن است بپرسید یعنی چه؟
می‌دانید تقریبا تمام آقایان و تعدادی از خانم‌ها در طول روز سر کار بوده یا به کارهای روزانه و رسیدگی به فرزندان مشغول هستند که تمام این امور باعث می‌شوند زوج در طول روز حتی یکدیگر را نبینند و اگر هم ببینند، موقعیت مناسب برای برقراری رابطه جنسی به وجود نیاید.
علاوه بر این، شب‌ها قبل از خواب زوج‌ها از نظر فیزیکی فاصله زیادی ندارند و همین موضوع باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین و تحریک افراد برای برقراری رابطه جنسی خواهد شد.

تمایلات جنسی زنان و مردان

شاید به این مساله توجه کرده باشید که برخی افراد صبح‌ها میل جنسی بیشتری دارند در حالی که برخی دیگر شب‌ها میل بیشتری به برقراری رابطه پیدا می‌کنند. در برخی آدم‌ها زمستان میل جنسی کاهش می‌یابد و در برخی دیگر بالعکس …

دانشمندان تاکنون ریتم‌های زیستی مختلفی را شناخته‌اند که پاسخگوی نیازهای ماست و می‌تواند به توانایی‌هایمان ریتم خاصی بدهد. میل جنسی هم از این محدوده خارج نیست.

برخی چرخه‌های درونی مربوط به سلول‌ها یا ترشح هورمون‌ها و برخی چرخه‌های بیرونی مانند روز و شب و فصل‌ها بر سطح و شدت میل جنسی تاثیر می‌گذارند.

یکی از معماهایی که درباره ازدواج وجود دارد این است که خانم‌ها میل شدیدی به برقراری رابطه جنسی در شب دارند در حالی که تمایلات جنسی مردان در صبح بالاتر است.

بسیاری از خانم‌ها، صبح احساس خواب آلودگی دارند، در حالی که مردان فعال و سرحال هستند. از طرف دیگر، مردها هنگام شب خسته هستند اما خانم‌ها سرحال و روی مود مقاربت هستند.

رابطه جنسی در صبح به شما انرژی بسیاری می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا روز بهتری را پشت سر بگذارید. رابطه جنسی هنگام صبح می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و استرس را کاهش دهد.

رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم قطعًا روحیه شما را بهبود می‌بخشد. و از همه مهمتر، شما با شریک زندگی خود رابطه برقرار می‌کنید.

چرا آقایان صبح میل و اشتیاق بیشتری به رابطه جنسی دارند، در حالی که زنان کاملا برعکس در شب این میل و اشتیاق را دارند؟

و اینکه چرا، اواخر شب، وقتی یک زن میل به رابطه جنسی دارد، صدای خر و پف آقا به هوا رفته است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید ببینیم در ساعات مختلف چه اتفاقاتی در بدن مرد و زن رخ می‌دهد!

تمایلات جنسی در ساعت ۵ صبح…

مردان حتی قبل از اینکه صبح چشمانشان را باز کنند، میزان تستوسترون‌شان در اوج خود یعنی بین 25 تا 50 درصد بیشتر از هر زمان دیگر در روز است.

این جهش به این علت است که غده هیپوفیز در مغز او که مسئول تولید هورمون جنسی مردانه است، در شب فعال شده و سطح این هورمون با نزدیک شدن به طلوع خورشید، بیشتر خواهد شد.

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کنند

اشلی گروسمن   Grossman Ashley استاد مغز و اعصاب در بیمارستان London s’Bartholomew St، می‌گوید: ”مردان برای داشتن میل جنسی فقط به مقدار نرمالی از هورمون تستوسترون نیاز دارند. افزایش سطح این هورمون در صبح به این معنی است که بیشتر مردان هفته ای دو تا سه بار با نعوظ از خواب بیدار می‌شوند.“

ساعت ۶ صبح….

یک بستر خوب و نرم هم دلیلی برای افزایش تمایلات مردانه است. مطابق با مطالعات مردی که طولانی و عمیق خوابیده است، سطح تستوسترون بالاتری نیز دارد. تحقیقات انجام شده در مجله پزشکی آمریکا نشان داده است که خواب بیش از 5 ساعت میتواند سطح هورمون مردانه را 15 درصد افزایش دهد.

ساعت ۷ صبح….

وقتی که یک مرد از خواب بیدار می شود هورمون‌های جنسی او در بالاترین حد خود است در حالی که در یک زن در پایین ترین سطح خود قرار دارد. سطح تستوسترون مردان در صبح و زنان در شب در بالاترین حد خود قرار دارد.

هورمون‌های زنان در طی سیکل ماهانه افزایش و کاهش می‌یابند.

میزان تستوسترون زنان در اواسط سیکل ماهانه در بالاترین حد خود، یعنی 30 برابر بیشتر از زمان شروع است.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی که هر زنی باید بداند!

تمایلات جنسی در ساعت ۸ صبح….

در حال آماده شدن برای یک روز شلوغ کاری دیگر هستید. هردو جنس برای شروع روز خود آماده می شوند، سطح هورمون استرس کورتیزول بالا می رود و به آنها در بیدار شدن و کاهش اثر هورمون‌های جنسی کمک می کند.

مطالعات نشان داده است پس از این موج اولیه، اگر بدن در واکنش به اتفاقات استرس زا در طول روز، این هورمون را بیشتر تولید کند تمایلات جنسی هر دو جنس کاهش می‌یابد.

ساعت ۹ صبح….

با سپری شدن روز، مردان به طور مداوم تستوسترون را در بیضه خود می سازند. این هورمون برای تحریک رشد عضلات و تولید اسپرم مورد نیاز است.

اگرچه مردان غالبًا از آن بی اطلاع هستند، به عنوان بخشی از ساعت داخلی بدن، سطح آن به طور طبیعی هر 90 دقیقه در طول روز کاهش و یا افزایش می‌یابد.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

ساعت ۱۲ ظهر….

یک همکار جذاب در محل کار است. اما این هورمون مردانه نیست که در ابتدا واکنش نشان می دهد.

اگر مردی احساس تمایل شدیدی به شخصی بکند، سیستم عصبی او  است که وارد عمل می‌شود.

با دیدن شخصی که  جذاب است، انتقال دهنده‌های عصبی مغز اندورفین را آزاد می‌کند.

و باعث جریان خون در اندام‌های تناسلی مرد می شود.

به گفته محققان دانشگاه Michigan در ایالات متحده، مردانی که دارای تستوسترون بیشتر هستند، نیز بیشتر مورد توجه زنان قرار می‌گیرند.

بنا به گفته استادیار روانشناسی، ریچارد اسلاچر، که رابطه بین تستوسترون و جذابیت در مردان را مطالعه کرده است . هر چه میزان تستوسترون در مردان بیشتر باشد، زنان بیشتر جذب آنها می شوند.

۱ بعد از ظهر…

مثلا اگر زنی رژیم غذایی دارد و نگاهی به نوشابه سفره نهار بیندازد خیلی کمتر ازمردی تحریک می شود که او همکار جذابش را دیده است. مطالعات نشان داده اند، که میزان تستوسترون زن، احتمالا با پیش بینی رابطه جنسی با شریک زندگی خود افزایش میابد.

۶ عصر….

به عصر که نزدیک می‌شویم، سطح تستوسترون در مردان شروع به کاهش می‌کند در حالی که هورمون‌های جنسی زنان به تدریج افزایش می‌یابند، البته بسیار کندتر. هرچند، یک تمرین بدنسازی بعد از روز کاری و مشغله‌های آن می‌تواند میل جنسی، هر دو جنس را تقویت کند.

مطلب مرتبط: ۹ نکته خواندنی از تاثیر رابطه جنسی روی مغز که شگفت انگیز است!

مطابق با مطالعات صورت گرفته سطح تستوسترون در مردان پس از 30 تا 40 دقیقه ورزش استقامتی به طور قابل توجهی بالاتر می رود.

تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، نشان داده است که، مردانی که ورزش می‌کنند، میل جنسی‌شان افزایش می‌یابد. سطح هورمون‌های جنسی نیز پس از ورزش در زنان افزایش می‌یابد.

طبق مطالعه دانشگاه تگزاس، زنانی که 20 دقیقه ورزش می‌کنند بیشتر از زنانی که ورزش نکرده اند تحریک می‌شوند.

تمایلات جنسی در ساعت ۷ شب….

زمانی که وقت استراحت بعد از یک روز استرس‌زا و شلوغ فرا رسیده،حتی تماشای تلویزیون برای استراحت می تواند بر سطح هورمون جنسی تاثیر بگذارد.

۸ شب…

اگر یک مسابقه مهم در تلویزیون باشد، نتایج می‌تواند روی تستوسترون مرد تاثیر بگذارد البته بستگی به نتیجه دارد.

هواداران ورزشی که تیم‌شان برنده شود، حدود 20 درصد افزایش میزان هورمون را تجربه می‌کنند.

ساعت ۹ شب….

خوب، حالا دیگر میزان تستوسترون یک مرد به پایین ترین سطح خود رسیده، در حالی که برای یک زن به بالاترین حد خود رسیده است.

مطلب مرتبط: ۶ بدترین اشتباه در رابطه جنسی که ابدا نباید مرتکب شوید!

ساعت ۱۰ شب….

گر چه سطح تستوسترون مردان در حال حاضر در پایین ترین سطح خود قرار دارد، اما هنوز هم احتمال دارد که شب‌ها رابطه جنسی داشته باشند.

گفته می‌شود که برای رابطه جنسی زنان به یک دلیل نیاز دارند و مردان فقط به یک مکان نیاز دارند و ظاهرا این موضوع درست است!

حتی اگر تستوسترون مرد پایین باشد، سطح آن همچنان بالاتر از سطح این هورمون در بدن یک زن است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *