جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1
(1)

اختلاف در زندگی مشترک می تواند بر رابطه عاطفی ترین و متعهدترین زوج ها هم تأثیر بگذارد. میان خشم و ناامیدی، وجود احساس ناراحتی، آزار دهنده‌است. این احساس نشان می‌دهد که همسرتان با شما ناعادلانه رفتار کرده است.

در روابط زناشویی وعاشقانه، شناسایی این احساس می تواند چالش برانگیز باشد. این احساس در عین حال بسیار مخرب است و می تواند رشته هایی را که دو نفر را در کنار هم نگه می دارد، از بین ببرد.

اما باید بدانید که گاهی وجود ناراحتی در زندگی به این معنی نیست که رابطه شما خراب شده است. در واقع باید پس از بوجود آمدن ناراحتی از یکدیگر، عوامل شناسایی شود. هنگامی که دلایل احساسات ناخوشایند را شناسایی کردید، شما و شریک زندگیتان می توانید برای بازسازی عشق و احترامی که هر دو سزاوار آن هستید، تلاش کنید.

اختلاف در زندگی مشترک؛ عوامل شکل گیری در روابط

ناراحتی نتیجه این تصور است که شخصی با شما ناعادلانه رفتار کرده است. اگرچه ممکن است شخصی که از او ناراحت هستید عمداً قصد آسیب رساندن به شما را نداشته باشد. گاهی اعمال یا کلمات او ممکن است باعث شود که شما احساس ناامیدی شدید از او کنید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ناراحتی ترکیبی از خشم، تعجب، انزجار، تحقیر و شوک است. با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که گاهی اوقات رنجش می تواند ناشی از درک فرد از بدرفتاری باشد، در حالی که ممکن است توجیه نباشد.

دلایل ناراحتی متفاوت است و ممکن است به انتظارات روابط شخصی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، شاید شریک زندگی شما تصمیماتی گرفته باشد که برای شما مناسب نبوده است. ممکن است احساس کنید که او به اندازه کافی وظایف خانه را انجام نمی دهد و ….

تفاوت در اهداف زندگی نیز می تواند منجر به ناراحتی شود. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فرزندی داشته باشید و شریک زندگی تان نداشته باشد. یا شغل او شما را مجبور می کند به مکانی که دوست ندارید بروید.

افرادی که وابسته به هم هستند یا غیرتقابلی هستند، ممکن است بیشتر در معرض احساس ناراحتی باشند. این به این دلیل است که آنها ممکن است در برقراری ارتباط مؤثر با خواسته‌ها و نیازهای خود مشکل داشته باشند. بنابراین ممکن است که اجازه دهند در مسائل حساس شوند و سبب رشد آنها شوند و در نهایت، ناراحتی ایجاد شود.

مطلب مرتبط: زوج موفق و خوشبخت: پنج اصل که شما را تبدیل به یک زوج موفق و خوشبخت می کند

چگونگی تأثیر رنجش بر روابط

این که عصبانیت چگونه بر روابط شما تأثیر می گذارد، ممکن است با افرادی که احساس ناراحتی می کنند ارتباط زیادی داشته باشد. اگر نسبت به شریک زندگی خود خشمگین هستید، ممکن است به طور غیرمنتظره ای عصبانیت خود را ابراز کنید. حتی نسبت به فرد مورد علاقه خود همدلی کمتری داشته باشید یا از نظر احساسی از رابطه کناره گیری کنید.

اگر شریک زندگی شما نسبت به شما خشمگین باشد، ممکن است رفتارهای مربوط به کینه را نشان دهد. لذا شما ممکن است در این حالت دچار اضطراب شوید و یا خود را گم کنید. ممکن است متوجه نشوید که چرا اینگونه عمل می کند و با حالت تدافعی پاسخ می دهد. اگر پاسخی به این وضعیت داده نشود، امکان ایجاد خستگی در رابطه کاملا بدیهی است.

مطلب مرتبط: خستگی در روابط زناشویی: چرا رابطه زناشویی شما خسته کننده است؟

اختلاف در زندگی مشترک؛ نشانه های ناراحتی

اگرچه افراد متفاوت هستند و هر رابطه منحصر به فرد است، علائم رایجی که ممکن است نسبت به شریک زندگی خود ناراحتی و خشم داشته باشید عبارتند از:

کلمات یا اعمال منفعلانه-پرخاشگرانه یا افزایش اظهارات کنایه آمیز

افزایش تحریک نسبت به شریک زندگی شما

احساس می کنید که می خواهید از رابطه فرار کنید

کاهش احساس همدلی

علاقه کمتر به رابطه جنسی یا صمیمیت

احساس انزجار یا ناامیدی

مرتباً از همسر خود به دیگران شکایت می کنید

از سوی دیگر، اگر شریک زندگی شما کسی است که احساس ناراحتی می کند، ممکن است این موارد را تجربه کنید:

احساس فاصله بین شما و همسرتان

اضطراب در مورد رابطه

افزایش مشاجرات و سردرگمی در مورد علت وقوع آنها

احساس نادیده گرفته شدن، یا اینکه نظرات شما دیگر اهمیتی ندارد

راه هایی برای جلوگیری از ایجاد خشم

اگر فکر می کنید که شما یا شریک زندگی تان مستعد احساس ناراحتی از یکدیگر هستید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن در رابطه خود انجام دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

مطلب مرتبط: حفظ رابطه عاشقانه: ۷ ایده برای حفظ هیجان و تازگی در یک رابطه

برطرف کردن مسائل مربوط به رابطه را به محض وقوع

اجازه دادن به اینکه استدلال ها حل نشود، یک دستور العمل خوب برای ایجاد ناراحتی است. ممکن است همیشه با شریک زندگی خود چشم در چشم نباشید، اما کار روی هر موضوعی که ظاهر می شود به جای نادیده گرفتن آن، می تواند به دور نگه داشتن ناراحتی و تلخی کمک کند.

یاد بگیرید که به طور موثر ارتباط برقرار کنید و احساسات خود را بیان کنید. در صورتی که در بیان احساسات واقعی خود در مورد مسائل مربوط به رابطه خود مشکل داشته باشید، ناراحتی می تواند ایجاد شود. یکی از قدم هایی که می توانید برای ارتباط بهتر بردارید، این است که دقیقاً بفهمید چه چیزی شما را آزار می دهد.

هنگامی که دلیل احساسات خود را شناسایی کردید، می توانید با وضوح به مشکل برخورد کنید. به این ترتیب خطر ارتباط نادرست و ناراحتی را کاهش می دهید.

اختلاف در زندگی مشترک؛ داشتن انتظارات واقع بینانه

اغلب دو نفر با انتظارات از پیش تعیین شده وارد رابطه می شوند. هنگامی که آنها با هم ملاقات ندارند، این مسئله می تواند باعث ناامیدی و ناراحتی شود. اگرچه همه افراد مرزهایی دارند که شریک زندگی آنها باید به آنها احترام بگذارد، اما به یاد داشته باشید که هیچ دو نفر دقیقاً شبیه هم نیستند. بنابراین، شریک زندگی شما ممکن است تمام الزامات لیست انتظارات شما را برآورده نتواند و این اشکالی ندارد.

به هر حال اگر ناراحتی در رابطه شما وجود دارد، این راهکارها را برای غلبه بر آن امتحان کنید.

اعتراف آگاهانه به ناراحتی

گاهی اوقات، ممکن است حتی از وجود ناراحتی بی اطلاع باشید. بنابراین، اگر از شریک زندگی خود ناراحتی دارید و نمی‌توانید دلیل آن را درک کنید، زمان بگذارید و بیشتر به دنبال علت اصلی باشید. اگر ناراحتی وجود داشته باشد، گام بعدی پی بردن به مسائلی است که باعث آن شده و یکی یکی روی آنها کار کنید.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج زندگی مشترک: ۱۵ مشکلی که احتمالا بعد از ازدواج تجربه خواهید کرد

اختلاف در زندگی مشترک؛ تمرکز بر روی چیزهای خوب

اگرچه ممکن است در حال حاضر احساسات تلخ بر روابط شما مسلط باشد، اما یادآوری دلایلی که با شریک زندگی خود هستید، مفید است. فکر کردن در مورد ویژگی های خوب آنها می تواند به درک احساسات شما کمک کند، و ناراحتی شما را کاهش دهد.

بررسی نقش خود در ناراحتی

گاهی اوقات ناراحتی از نحوه درک شما از یک موقعیت ناشی می شود. برای مثال، ممکن است احساس کنید با شما بدرفتاری شده است، اما چرا؟ آیا محرک‌های عاطفی نادیده گرفته‌ای دارید که نقشی دارند؟

از سوی دیگر، اگر شریک زندگی شما نسبت به شما ناراحتی دارد، آیا کاری که انجام می دهید در احساس او نقش داشته است؟

اختلاف در زندگی مشترک؛ آموختن راههای سازش

گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است یک سازش واقعی است تا رابطه را کمی متعادل تر کنید. به عنوان مثال، شاید از سوء مدیریت همسرتان در امور مالی عصبانی هستید. لذا بهترین کار داشتن حساب های بانکی جداگانه است. از آنجایی که منبع ناراحتی دیگر وجود ندارد، ممکن است کینه به سختی ایجاد شود.علی‌رغم بهترین تلاش‌های شما، گاهی اوقات جابجایی احساس ناراحتی دشوار است.

سخن پایانی

درک اینکه رابطه شما در حال تجربه ناراحتی است می تواند ناامید کننده باشد. با این حال، اگر هر دو طرف مایل باشند، می توان به طور موثر با آن برخورد کرد. می توان به درک این نکته کمک کرد که این احساس پیچیده یک شبه رخ نمی دهد. اغلب مسائل حل نشده طولانی مدت همراه با مشکلات ارتباطی سبب ناراحتی است.

هنگامی که علت وقوع آن را در رابطه خود کشف کردید، شما و شریک زندگیتان می توانید برای حل موفقیت آمیز آن اقدامات عملی را انجام دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان