پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

سلامت روان و درمان افسردگی

افسردگی اکنون برای بسیاری از انسان ها به یک کابوس تبدیل شده است. کابوسی که همواره با احساس نیاز به داروهای پزشکان اعصاب و روان همراه است. داروهای تجویزی پزشکان خود می تواند سبب افزایش افسردگی شود. مصرف برخی از گیاهان می تواند تأثیر مثبتی زیادی در افزایش سلامت روان و درمان افسردگی داشته باشد و زندگی شادتری را برایمان به ارمغان آوردند.

این گیاهان با خواص آرام بخش خود بر سیستم عصبی تأثیر مثبت می گذارند. اگر قرار است به طور منظم از دمنوش های گیاهی استفاده کنید، باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. دمنوش های گیاهی اثرات مثبت زیادی دارند.

سلامت روان و درمان افسردگی؛ گل راعی

گیاهی که استفاده از روغن و هم چای آن می تواند ما را آرام کند. چای گل راعی فواید زیادی برای سلامتی و پوست دارد. این گل اثر درمان افسردگی را دارد. گل راعی می تواند از قوی ترین جایگزین ها برای داروهای شیمیایی ضد افسردگی باشد. هنگامی که چای گل راعی مصرف می شود، هورمون سروتونین وارد عمل می شود. اضطراب شروع به از بین رفتن می کند. ترشح بیش از حد هورمون شادی سروتونین فرد را از افسردگی خارج می کند.

داروهای شیمیایی حاوی اجزایی هستند که هورمون شادی را تحریک می کنند. گل راعی اثر تسکین دهنده دارد. بنابراین برای افرادی که مشکل خواب دارند بسیار موثر است. گل راعی عوارض جانبی بسیار کمی دارد. اما توصیه می شود تحت نظر پزشک مصرف شود. گل راعی را نباید همراه با برخی داروها مصرف کرد. رقیق‌کننده‌های خون، قرص‌های ضدبارداری می‌توانند با این گیاه تداخل داشته باشند و به سلامت شما آسیب بزنند. شما می توانید این گیاه را در تمام عطاری ها پیدا کنید. می توانید از خاصیت نوسازی پوست گل راعی بهره مند شوید. برای این کار چند برگ از این گیاه را به مدت 1 هفته در روغن زیتون خیس کرده و سپس به پوست خود بمالید.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار طبیعی افزایش سروتونین در مغز و درمان افسردگی

زعفران

زعفران یک گیاه طبیعی مهم است که به عنوان ادویه در وعده های غذایی استفاده می شود. این گیاه نیز در درمان افسردگی موثر است. زعفران از خشک کردن گل آن به دست می آید. برای درمان افسردگی متوسط ​​و خفیف می توانید به راحتی از زعفران استفاده کنید.

مطلب مرتبط: علائم افسردگی در مردان: ۱۲ نشانه ای که مردان نباید نادیده بگیرند!

سلامت روان و درمان افسردگی؛ با اسید فولیک به روح خود استراحت دهید

اگر سطح اسید فولیک در بدن شما پایین باشد، می تواند باعث افسردگی شود. اگر روزانه 500 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید، می توانید از افسردگی پیشگیری کنید. حتی افزایش فولیک اسید تاثیر داروهای افسردگی را که استفاده می کنید افزایش می دهد. برخی از غذاهای حاوی اسید فولیک عبارتند از:

لوبیا، عدس، غلات، سبزیجات برگ سبز و سبز تیره، آووکادو و ….

بسیاری از مواد غذایی حاوی اسید فولیک هستند که ما روزانه مصرف می کنیم. اگر این غذاها را مصرف می کنید، نیازی به مصرف مکمل های غذایی از بیرون ندارید.

مطلب مرتبط: ارتباط کمبود ویتامین دی و افسردگی؛ آیا بین این دو رابطه ای وجود دارد؟

کمبود روی

روی یک ماده مغذی بسیار مهم برای بدن است. از آنجایی که بدن روی تولید نمی کند، مصرف مکمل ها از خارج ضروری است. سطوح پایین روی ممکن است با افسردگی مرتبط باشد. شما باید سطح روی خود را با انجام آزمایش خون اندازه گیری کنید. مصرف مکمل های روی نیز باعث افزایش میزان اسیدهای چرب امگا 3 در بدن می شود.

سلامت روان و درمان افسردگی؛ دمنوش های گیاهی

مصرف دمنوش های گیاهی فواید زیادی دارد. هر گیاه عملکرد و وظیفه متفاوتی دارد. همچنین می توانید به راحتی از دمنوش های گیاهی در درمان افسردگی بهره مند شوید. برخی از دمنوش های گیاهی که می توانند برای افسردگی مفید باشند. از جمله این دمنوش های موثر عبارتند از:

گیاه سرخه ولیک یا زالزالک

چای اسطوخودوس

دمنوش گل بابونه

چای غنچه گل محمدی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *