جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.7
(3)

یکی از دردسرهای خانم‌ها تمیز کردن شیرآلات خانه است. هر شیرآب صرف نظر از جنس آن‌ها نسبت به سینک سریع تر جرم و رسوبات می‌بندند که اگر به طور مرتب تمیز نشوند خیلی زود کدر و سیاه شده و درخشندگی‌شان را از دست می دهند. فرقی نمی کند شیرآلات خانه استیل باشد، سفید یا آبکاری طلای هر کدام از این شیرآلات با توجه به جنس خود نیاز به تمیزکاری مناسب دارند. اگر می خواهید شیرآلات خانه مثل روز اول برق بزنند، باید از روش مناسب برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کنید. نگران نباشید، قرار نیست کار سختی انجام دهید بلکه برای برق انداختن شیرآلات فقط کافیست به این 6 روش توجه کنید و از دستورالعمل پیروی کنید. شما می توانید از مواد شوینده و مواد طبیعی در دسترس‌تان مانند مایع ظرفشویی، صابون، سرکه، جوش شیرین و لیمو استفاده کنید. با خبرنامه همراه باشید!

نحوه صحیح تمیز کردن شیرآلات

نحوه صحیح تمیز کردن شیرآلات

همانطور که ابتدا گفتیم انواع شیرآلات با جنس های مختلف در بازار وجود دارد، بنابراین موقع تمیز کردن شیرآلات به جنس آن توجه کنید تا به شیرآب آسیب نرسانید. با این حال به طور کلی می توانید از این روش برای تمیز کردن و برق انداختن هر نوع شیرآلاتی استفاده کنید:

  • در یک کاسه کوچک حدود نیم لیتر آب گرم را با یک یا دو قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید.
  • سپس یک اسفنج را درون محلول خیس کنید و روی بدنه شیرآلات بکشید تا همه قسمت های شیرآب به محلول آغشته شود.
  • حالا یک مسواک نرم بردارید و به جوش شیرین بزنید و روی بدنه شیرآب بمالید تا جرم و رسوبات یا لکه های روی آن از بین بروند.
  • اگر احساس می کنید شکاف ها یا زیر دستگیره ها هنوز تمیز نشده است، یک نخ دندان 30 سانتی متری را بین شکاف ها یا زیر دستگیره ها بکشید تا رسوبات و جرم ها به طور کامل پاک شوند.
  • در آخر شیر آب را با آب تمیز و سرد آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز نخی آب آن را خشک کنید تا برق بزند.

روش های کاربردی برای برق انداختن شیرآلات

حتما موقع تمیز کردن شیرآلات از این 5 روش کاربردی استفاده کنید:

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

برای تمیز کردن شیرآلات از محلول سرکه استفاده کنید:

  • یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید.
  • سپس سرکه را روی تمام سطح شیرآلات و اتصالات آن اسپری کنید.
  • 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا سرکه جرم‌ها و لکه ها را به طور کامل درون خود حل کند.
  • سپس با یک دستمال خشک و نرم شیر را پاک کنید.

برق انداختن شیرآلات با جوش شیرین

برای برق انداختن شیرآلات جوش شیرین را فراموش نکنید:

  • یک چهارم فنجان جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا خمیر آماده شود. اگر خمیر سفت بود کمی دیگر آب به آن اضافه کنید.
  • حالا با استفاده از پارچه نرم یا یک اسفنج مقداری خمیر جوش شیرین را روی بدنه شیرآلات بمالید و تمام قسمت‌های آن را به خمیر آغشته کنید. سعی کنید هیچ قسمت از چشم‌تان پنهان نماند. برای قسمت های پیچ و مهره و شکاف ها از مسواک استفاده کنید. اما مسواک باید نرم باشد تا از ایجاد خط و خش جلوگیری شود.
  • حالا 10 دقیقه صبر کنید، بعد شیرآلات را با آب سرد آبکشی کنید و با استفاده از یک دستمال نرم شیرآب را خشک کنید.

نحوه تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

نحوه تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

ساده ترین روش تمیز کردن شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است. به دستورالعمل زیر دقت کنید:

  • مقداری صابون را در آب حل کنید.
  • بعد یک اسفنج یا پارچه نخی را درون محلول خیس کنید.
  • حالا اسفنج را روی سطح شیرآب بمالید تا تمام قسمت‌های آن به محلول آب و صابون آغشته شود.
  • وقتی از تمیز شدن شیرآلات مطمئن شدید، تمام بدنه شیرآب را با آب سرد آبکشی کنید و در نهایت با یک حوله تمام سطح آن را خشک کنید تا مثل روز اول برق بزند.

تمیز کردن شیرآلات سفید با مایع ظرفشویی

اگر هیچ کدام از مواد شوینده بالا را در خانه ندارید، مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید و شیرآلات را بشویید.

  • مقداری مایع ظرفشویی را با آب حل کنید.
  • یک اسفنج را درون آن خیس کنید و روی بدنه شیرآلات بکشید تا تمام لکه‌ها، رسوبات و جرم‌ها از بین بروند.
  • در آخر شیرآلات را با آب سرد آبکشی کنید و با یک حوله تمیز بدنه آن را خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات طلایی

تمیز کردن شیرآلات طلایی

زیبایی شیرآلات طلایی هوش از سر هر بیننده ای می برد. این شیرآلات علاوه بر زیبایی و لوکس بودن نیاز به مراقبت بیشتر نیز دارند. در واقع شما باید خیلی مواظب باشید تا هیچ خطی روی آن نیفتد یا روی آن جرم و رسوبات روی تجمع نکنند. از طرفی شیرآلات آبکاری طلایی خیلی بیشتر از شیرآلات دیگر لکه های آب را نشان می دهد و سریع جرم و رسوبات را به خود جذب می کند. بنابراین باید آن ها را در صورت امکان هر روز یا دو بار در هفته تمیز کنید. بهترین روش تمیز کردن شیرآلات طلایی را این زیر توضیح داده ایم.

  • ابتدا گرد و خاک روی شیر را با دستمال نخی تمیز پاک کنید.
  • سپس آب و سرکه را با نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. شما می توانید 1 یا 2 قاشق غذاخوری سرکه را در 20 میلی لیتر آب ترکیب کنید.
  • حالا یک پارچه و یا اسفنجی تمیز را در محلول آب و سرکه خیس کنید و روی سطح شیرآب بمالید تا تمام قسمت های آن به محلول آغشته شود.
  • در این مرحله 10 تا 20 دقیقه، بسته به میزان رسوبات و یا لکه های روی سطح شیرآب صبر کنید.
  • در نهایت شیرآب را آبکشی کنید و با یک دستمال نخی تمیز، آب روی آن را خشک کنید. حتما از یک دستمال نرم استفاده کنید تا روی شیر خط و خشی ایجاد نشود.

برق انداختن شیرآلات استیل

اگر شیرآلات خانه‌تان استیل است، برای تمیز کردن آن‌ها از لیموترش استفاده کنید. لیموترش علاوه بر تمیز کردن لکه‌های آب روی شیرآلات، سیاهی روی آن‌ها را نیز از بین می‌برد. با این حال دقت کنید زیرا آبلیمو آماده در فروشگاه‌ها مانند لیمو خالص نیست پس هیچ وقت موقع تمیز کردن شیرآلات خانه از آن استفاده نکنید.

  • حالا برای استفاده از لیموترش، یک عدد لیمو را از وسط نصف کنید و آن را روی بدنه شیرآب بمالید. سپس 20 دقیقه صبر کنید، در آخر نیز شیرآب را آبکشی کنید و با دستمال نخی کامل آن را خشک کنید تا مثل روز اول برق بزند.

پایان کلام؛ بهترین روش برق انداختن شیرآلات

برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات، بعد از شستشوی کامل آن‌ها، یک دستمال خشک یا حوله نرم و تمیز را بردارید و شیرآلات را با آن خشک کنید تا درخشش طبیعی شیرآلات از بین نرود.

  • همچنین شما می توانید برای برق انداختن شیرآلات از سرکه و دستمال نخی استفاده کنید. مقداری سرکه روی شیرآلات بریزید و با دستمال لکه ها و کثیفی روی آن‌ها را پاک کنید. با این کار هیچ خط و خشی روی آن ایجاد نخواهد شد.
  • یکی از روش دیگر برای برق انداختن شیرآلات استفاده از محلول آب گرم و مایع ظرفشویی است. یک مسواک نرم را به محلول آغشته کنید و به آرامی روی بدن شیرآلات بکشید تا همه رسوبات و لکه ها از بین بروند.
  • اگر احساس می کنید آنطور که باید لکه ها از بین نرفته، یک لیمو را نصف کنید، مقداری جوش شیرین روی آن بریزید و روی سطح شیر بمالید تا شیرآلات مثل روز اول خود برق بزنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان