جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(16)

خوشبو کردن خانه در ایام عید: بو و رایحه‌ای که در فضاست یکی از اولین چیزهایی است که توجه میهمانان و افرادی که به خانه‌تان می‌آیند را جلب می‌کند. احتمالاً اینها بوها یا رایحه هایی هستند که دیگر خودتان متوجه شان نمی شوید زیرا به آن عادت کرده اید. هر چه کسی بیشتر در یک خانه زندگی کند، کمتر بوی آنها را حس می‌کند. این پدیده سازگاری حسی نامیده می شود. با وجود کودکان، آشپزی که هر روز انجام می‌شود، حیوانات خانگی و مواردی از این دست، وجود بوها در خانه یا آپارتمان اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه، راه‌های هوشمندانه‌ای برای خوشبو کردن خانه و از بین بردن این بوها بدون استفاده از اسپری‌های مصنوعی وجود دارد.

خوشبو کردن خانه با راهکارهای طبیعی

در اینجا چند راه ساده و طبیعی برای ایجاد بوی عالی در خانه آورده شده است:

استفاده از روغن های معطر یا اسانس

روش های زیادی برای پخش بوی اسانس ها در خانه وجود دارد، از به کار بردن لامپ معطر گرفته تا اسانس سوز. اسانس ها مزیت دیگری نیز دارند که می توانند به دلیل اثرات مفیدشان در رایحه درمانی نیز استفاده شوند. روغن معطر و مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید تا حال و هوای مورد نظر را ایجاد کند و در عین حال بوی خانه را بهبود بخشد. انتخاب بسیار زیادی وجود دارد – میخک، اسطوخودوس، اوشن و لیمو فقط چند مورد از اسانس‌های بسیار خوشبو هستند که کاملاً طبیعی و بدون افزودنی های شیمیایی عرضه می‌شوند.

یک ترفند طلایی و بسیار کاربردی برای خوشبو کردن خانه در ایام نوروز این است که در ورودی خانه تان اسانس سوز را با اسانس مورد علاقه‌تان روشن کنید تا ورود میهمان‌ها با رایحه خوشایندی که به مشام‌شان می‌رسد همراه باشد.

پات پوری روی اجاق درست کنید

پات پوری

می توانید یک پات پوری معطر را با مواد ساده درست کنید و بگذارید کمی روی اجاق بجوشد. لیمو، وانیل و رزماری یا چوب دارچین، پرتقال و سیب برای یک فضای دنج ایده آل هستند. خیلی ساده ظرف را پر از اب کنید و ماده مورد نظرتان را داخل آب بیندازید. بعد اجازه بدهید با حرارت پایین روی اجاق بجوشد.

بهترین ترفند خوشبو کردن خانه: وانیل در فر

اگر کم مانده میهمان‌های عیدتان از راه برسند و می خواهید خانه به سرعت بوی فوق العاده ای به خود بگیرد، می توانید عصاره وانیل را در یک ظرف نسوز بریزید و سپس در فر با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت بپزید. خواهید دید که خانه‌تان عطر بسیار خوش و شامه نوازی خواهد گرفت.

شمع وارمر و دانه های قهوه

یک شمع وارمر را در یک ظرف کوچک پر از دانه های کامل قهوه قرار دهید و آن را روشن کنید. گرمای منتشر شده توسط موم مذاب، عطر دانه های قهوه اطراف نور شمع آزاد می کند و به فضای خانه بوی خوشی می‌دهد. به علاوه این ترفند یک مزیت اضافی دارد: دانه‌های قهوه به همراه شمع می‌توان یک المان دکوری بسیار جذاب باشد.

برگ های اکالیپتوس به عنوان یک المان دکوراسیون

برگ های واقعی اکالیپتوس نه تنها به عنوان دکور در گلدان زیبا هستند، بلکه رایحه ای فوق العاده دلپذیر و با طراوت را نیز متصاعد می کنند. تصور کنید که این برگ‌ها در خانه باشند! چه عطر خوشی فضا را فرا می‌گیرد.

برای خوشبو کردن خانه در ایام عید کوکی بپزید

این کار نه تنها بوی گرم و فوق العاده ای را در خانه شما ایجاد می کند، بلکه به درد بخور هم است! به هر حال، چه چیزی بیشتر از بو و طعم بهشتی کلوچه های تازه پخته شده، شامه مهمانان را نوازش می‌دهد؟

از شر بوهای نامطبوع خلاص شوید

به جای پوشاندن بوهای نامطبوع با رایحه های تندتر دیگر، بهتر است سعی کنید آنها را از بین ببرید. در اینجا دو نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

به طور منظم زباله ها را بیرون ببرید

به خصوص در ماه های گرم تابستان، سطل زباله می تواند به سرعت بوی بد ایجاد کند. یکی از مقصران بوی بد، بقایای مواد غذایی است که در دمای گرم شروع به تخمیر می کند.

بوی بد فرش را از بین ببرید

فرش ها نیز با گذشت زمان بوی نامطبوع می گیرند. کافی است مقداری جوش شیرین روی فرش بپاشید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و جاروبرقی بکشید. بیکینگ پودر خاصیت خوشبو کننده دارد و بسیار ارزان است.

البته، بسیاری از منابع احتمالی دیگر برای بوهای نامطبوع وجود دارد. نکته این است: سعی کنید تا حد امکان به آنها رسیدگی کرده، آنها را حذف کنید. سپس خانه شما هیچ بویی ندارد و این بهتر از داشتن بوی ناخوشایند است. مزیت بو نداشتن خانه این است که لازم نیست عطرهایی که برای خوشبو کردن خانه استفاده می کنید خیلی قوی یا تند باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان