جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(22)

مرتب کردن خانه شلوغ از دغدغه های همیشگی خانم های خانه است. به خصوص اگر فرزند خردسال داشته باشند بیشتر به مشکل می خورند. به همین دلیل ما به شما راه هایی برای مرتب کردن خانه شلوغ را آموزش می دهیم که در کمترین زمان می توانید خیلی سریع خانه را مرتب و تمیز کنید.

در ادامه می توانید چند راه حل برای مرتب کردن سریع خانه شلوغ را بیاموزید.

همانطور که می دانید بیشتر مواقع نامرتب بودن خانه به دلیل بهم ریختگی وسایل آن است. وقتی چیدمان صندلی ناهارخوری به هم بخورد یا کتاب ها سرجای خودشان نباشند و انبوهی از لباس های شسته داشته باشید که هنوز در کمد جاسازی نشده اند، می توانند باعث نامرتبی خانه شوند. بنابراین اولین  کار برای مرتب کردن خانه جا دادن وسایل سرجای اصلی شان است.

برای این که خیلی سریع خانه را مرتب کنید، تنها کاری که باید انجام دهید چیدمان وسایل اتاق حتی وسایل دکوری و ظروف روی میز است. وقتی همه چیز را منظم سرجای خودش قرار دهید خیلی زود متوجه می شوید که خانه تمیز و مرتب شده است. در نهایت کافیست تا سطح اتاق را جارو بکشید و تمام.

راه های مرتب کردن سریع خانه

راه های مرتب کردن سریع خانه

  • اگر شما هم انبوهی از روزنامه و مجلات پخش و پلا روی زمین و میز دارید، بهتر است چند سبد بخرید و مجلات را درون آن ها جا دهید. سعی کنید روزنامه ها و مجلات قدیمی را به طور کامل از خانه دور کنید.
  • روش دیگر استفاده از سینی است. سینی ها یکی از بهترین وسیله ها برای جمع کردن وسایل روی میز در یک جای مشخص هستند. مثلا اگر روی میز ناهارخوری شما پر از نمکدان یا فلفل دان های متفاوت است، همه آن ها را درون یک سینی قرار دهید و وسط میز بگذارید. این کار باعث می شود میز غذاخوری شما مرتب باشد و حتی از دسترس کودکان نیز در امان بمانند.
  • بعد از این کار به سراغ قفسه کتاب ها بروید. سعی کنید کتاب ها را منظم و دسته بندی شده بچینید تا از بهم ریختگی قفسه ها جلوگیری کنید. اگر کتاب هایی دارید که در قفسه ها جا نمی شوند، آن ها را درون سبد بچینید و زیر تخت قرار دهید.
  • همچنین به میزهای کوچک کنار درب خانه توجه کنید. این میز بیشتر جای کلیدها و پول خردهاست. سعی کنید برای رهایی از این وضعیت یک بشقاب کوچک روی میز بگذارید تا پول خردها داخل آن قرار بگیرد و بالای میز هم چند میخ بزنید و کلیدها را آویزان تا میز کنار درب نیز همیشه منظم و مرتب باشد.

در طول روز آشپزخانه را تمیز و مرتب نگهدارید

در طول روز آشپزخانه را تمیز و مرتب نگهدارید

بهترین راه برای تمیز کردن آشپزخانه مرتب کردن آن در طول روز است، یعنی به محض تمام شدن آشپزی شروع به مرتب کردن وسایل کنید. ظرف های کثیف را بشویید، خشک کنید و سرجایش قرار دهید. سپس سنگ ها را تمیز کنید، سینک را شسته و خشک کنید. بعد سراغ یخچال بروید و روی دسته و دروازه یخچال دستمال بکشید. سعی کنید تا حد ممکن همه سطوح را تمیز کنید تا از ایجاد آلودگی جلوگیری کنید.

ملافه‌ها و روبالشتی‌ها را تمیز نگه دارید

ملافه‌ها و روبالشتی‌ها را تمیز نگه دارید

همانطور که اتاق نشیمن را مرتب می کنید، سعی کنید اتاق خواب را نیز هر روز تمیز کنید. روی میزهای کنار تخت دستمال بکشید، تخت خواب را هر روز مرتب کنید. ملافه ها و رو بالشتی ها را هر یک روز در میان عوض کنید و بشویید. با این روش اتاق خواب تان نیز هر روز برق خواهد زد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 22

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان