جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

نوشیدن آبمیوه تازه، اسموتی و سبزیجات طبیعی طعم دلپذیری دارد که نمی توان از نوشیدن آن صرف نظر کرد اما خوب قسمت بد ماجرا شستن آبمیوه گیری است. به خصوص اگر قرار باشد آب هویج بگیرید، شستن آبمیوه گیری پر از تفاله و رنگ گرفته کار خیلی سختی است. حالا سوال این است چطور باید آبمیوه گیری را تمیز کنیم؟ یا بهتر است سوال را این طور مطرح کنیم بهترین روش تمیز کردن آبمیوه گیری کدام است؟

اگر شما هم به دنبال روش سریع و آسان تمیز کردن آبمیوه گیری می‌گردید، به این 5 مرحله دقت کنید تا خیلی سریع آبمیوه گیری تمیز شود. فراموش نکنید هرچند دستگاه های آبمیوه گیری از همدیگر متفاوت هستند، اما با این روش می توانید هر مدل آبمیوه گیری را تمیز کنید.

بعد از هر بار استفاده آبمیوه گیری را تمیز کنید

بعد از هر بار استفاده آبمیوه گیری را تمیز کنید

بعد از هر بار استفاده از آبمیوه گیری حتما آن را بشویید. زیرا باعث می شود هم سریع شسته شود هم هیچ لکی روی آن باقی نماند. از طرفی وقتی بعد از استفاده آبمیوه گیری را بشویید از گیر کردن مواد درون تیغه های آن جلوگیری می کنید که در واقع از رشد باکتری و کپک جلوگیری خواهید کرد.

همچنین اگر تفاله میوه مدت بیشتری درون آبمیوه گیری بماند، عملکرد آبمیوه گیری به مرور کاهش پیدا می کند و در نهایت سریع تر از آنچه فکر کنید، متوقف خواهد شد. پس سعی کنید بعد از گرفتن آب میوه، ابتدا آبمیوه گیری را بشویید و خشک کنید.

هنگام تمیز کردن آبمیوه گیری سرعت عمل داشته باشید

هنگام تمیز کردن آبمیوه گیری، دستگاه را از برق بکشید. تمام قطعات کلیدی را جدا کنید. سپس قسمت های قابل شستشو را بشویید، یعنی ابتدا تفاله‌ها را خالی کنید، سپس با یک برس یا مسواک تمام قسمت ها را با مایع ظرفشویی بشویید و بگذارید خشک شود. با این کار همه تکه های میوه از بین خواهند رفت و دستگاه به طور کامل از کثیفی پاک می شود.

همه قسمت های قابل شستشو را بشویید

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم، همه قسمت های آبمیوه گیری قابل شستن نیستند، پس تنها قسمت‌های قابل شستن را از آبمیوه گیری جدا کنید و بشویید. اگر برای تمیز کردن آبمیوه گیری از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، قطعات کوچک را درون ماشین قرار ندهید. این قطعات را زیر شیر آب بشویید و بگذارید خشک شود.

تمیز کردن پایه آب میوه گیری را فراموش نکنید

تمیز کردن پایه آب میوه گیری را فراموش نکنید

هرگز پایه آبمیوه گیری را درون آب غوطه ور نکنید، تنها کافی است یک دستمال مرطوب بردارید و اطراف دستگاه را به طور کامل تمیز کنید و در آخر هم با یک دستمال خشک رطوبت روی بدنه دستگاه را از بین ببرید. با این کار دستگاه مثل روز اولش برق خواهد زد.

برای از بین بردن بو و تغییر رنگ قطعات پلاستیکی را خیس کنید

اگر آبمیوه گیری شما قطعات پلاستیکی دارد پس خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید تغییر رنگ خواهد داد و در طول مدت بوی بدی نیز به خود می گیرد. بنابراین برای جلوگیری از تغییر رنگ و ایجاد بوی بد آبمیوه گیری حتما قطعات آبمیوه گیری را با محلول سرکه و آب یا آب و آبلیمو تمیز کنید. برای این کار شما باید یک محلول با 10 درصد آبلیمو و 90 درصد آب آماده کنید یا 10 درصد سرکه سفید را با 90 درصد آب مخلوط کنید، سپس قطعات پلاستیکی و قابل شستشوی آبمیوه گیری را درون محلول خیس کنید و در آخر طبق معمول با آب جاری شسته و خشک کنید.

به یاد داشته باشید که قطعات آبمیوه گیری باید حداقل یک شب درون محلول خیس بخورند تا بوی آن به طور کامل از بین برود و رنگ دستگاه نیز به حالت اولش برگردد.

باید و نباید ها هم درباره تمیز کردن آسان آبمیوه گیری

موقع تمیز کردن آبمیوه گیری حتما به این نکات توجه کنید:

  • اگر آبمیوه گیری قطعات فلزی دارد، بعد از استفاده سریع آن را بشویید و خشک کنید تا دچار زنگ زدگی نشوند.
  • هرگز از چاقو و ابزار تیز برای تمیز کردن آبمیوه گیری استفاده نکنید.
  • هیچ وقت برای تمیز کردن آب میوه گیری از اسید و شوینده های قوی استفاده نکنید، زیرا باعث کندن شدن تیغه‌ها یا از بین رفتن قطعات آبمیوه گیری می شود.
  • همانطور که در ابتدا گفتیم پس از استفاده از آبمیوه گیری سریع آن را بشویید، تمیز کنید و خشک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان