جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4
(7)

نوشابه نه تنها از نوشیدنی های پرطرفدار و پرمصرف مردم در سراسر جهان است، بلکه یکی از مواد پرکاربرد هم است. فکرش را بکنید بدون این که نیاز به خرید تمیزکننده های شیمیایی داشته باشید، بتوانید با یک نوشابه سیاه خیلی وسایل را در خانه تمیز کنید. در واقع خانه تکانی امسال با جادوی نوشابه سیاه آسان تر و راحت‌تر خواهد بود. این مطلب را بخوانید و دست از استفاده مواد شوینده شیمایی که اکثرا سمی هستند و برای تنفس شما خطرناک هستند بردارید.

کاربرد نوشابه سیاه در خانه تکانی

برای خانه تکانی و تمیز کردن وسایل به جای شوینده های شیمیایی از نوشابه سیاه استفاده کنید.

باز کردن لوله با نوشابه سیاه

اگر لوله دستشویی یا آشپزخانه گرفته است، یک بطری نوشابه سیاه را به آرامی داخل لوله خالی کنید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا نوشابه لوله را باز کند. سپس مقداری آبجوش درون لوله بریزید تا از باز شدن آن مطمئن شوید.

لکه های جوهر با نوشابه سیاه پاک می شود

لکه های جوهر با نوشابه سیاه پاک می شود

اگر لباس خودتان یا کودک مدرسه ای تان یا فرش، مبل و موکت جوهری شده است، به جای حرص خوردن زیاد و استفاده از پاک کننده های متنوع، کافیست مقداری نوشابه روی جوهر بریزید و 20 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت جوهر توسط نوشابه حل می شود و می توانید لباس را درون ماشین لباسشویی طبق معمول بشویید یا فرش و مبل را با یک دستمال نخی تمیز پاک کنید.

لکه های خون با نوشابه سیاه پاک می شود

لکه های خون را به آسانی با نوشابه پاک کنید. اگر مقداری نوشابه سیاه روی لکه خون بریزید و 8 دقیقه صبر کنید لکه همراه با نوشابه محو می شود. سپس لباس را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و با پودر یا مایع لباسشویی طبق معمول لباس را بشویید. از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

پاک کردن لکه های روغن با نوشابه سیاه

اگر روی مبل لکه های روغن می‌بینید، کافی است مقداری نوشابه روی لک بریزید و 20 دقیقه صبر کنید تا لکه به طور کامل از روی پارچه مبل پاک شود. سپس با یک شوینده مخصوص مبل، قسمت مورد نظر را بشویید. با این حال دقت کنید این ترفند فقط مخصوص پارچه های نخی است، پس اگر مبل با جنس پارچه نخ دارید، از نوشابه سیاه برای پاک کردن لکه های روی آن استفاده کنید.

از بین بردن رسوبات کتری با نوشابه سیاه

یکی از روش‌های خیلی ساده و موثر برای از بین بردن رسوبات درون کتری، استفاده از نوشابه سیاه است. مقداری نوشابه درون کتری بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس 10 دقیقه صبر کنید تا نوشابه درون کتری بپوشد. در این مدت تمام رسوبات از ته کتری و دیواره های آن با نوشابه حل می شود و در آخر می توانید کتری را شسته و خشک کنید.

تمیز کردن توالت با نوشابه سیاه

تمیز کردن توالت با نوشابه سیاه

نوشابه سیاه علاوه بر از بین بردن لکه های سطحی می تواند لکه های زرد و عمیق توالت را هم از بین ببرد. برای تمیز کردن توالت مقداری نوشابه سیاه را روی سنگ ها و سطوح توالت بریزید و با جارو یا برس نوشابه را روی تمام قسمت ها پخش کنید. سپس نیم ساعت یا 1 ساعت زمان بدهید تا لکه ها توسط نوشابه حل شده و از بین برود. در آخر هم همه توالت را با آب و جارو بشویید.

سوختگی قابلمه و تابه را با نوشابه سیاه پاک کنید

اگر قابلمه یا تابه سوخته دارید، نیازی به خرید مواد شوینده قوی نیست. کافی است مقداری نوشابه درون قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید، 25 دقیقه زمان بدهید تا نوشابه درون تابه یا قابلمه بجوشد. در نهایت نوشابه را خالی کنید و با یک اسکاچ و مایع ظرفشویی قابلمه یا تابه را بشویید. هیچ اثری از سوختگی باقی نخواهد ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان