جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(7)

عادات اشتباه روزانه: همه ما می‌خواهیم بدن و صورتی زیبا داشته باشیم، اما گاهی اوقات، عادات روزمره به ظاهر بی‌ضرر می‌توانند بدون این که خودمان متوجه شویم، به بدن آسیب برسانند. در این مقاله، قصد داریم 11 اشتباه رایجی که ممکن است به بدن آسیب بزنند را به همراه نکاتی برای جلوگیری از آن‌ها معرفی کنیم. اگر آماده اصلاح روتین روزانه‌تان هستید، به خواندن ادامه دهید.

بستن محکم موها

مدل موی اسکرانچی

بستن محکم مو‌ها و استفاده مکرر از مدل‌ موهایی مانند دم اسبی بلند و قیطان‌ها می‌تواند استرس زیادی به مو و پوست سر شما وارد کنند و منجر به شکستگی مو، سردرد تنشی و حتی آلوپسی کششی (ریزش مو ناشی از کشیدن مداوم مو) شود. این مدل‌ها همچنین می‌توانند حالت موهای شما را صاف و بی‌جان کنند که به مرور زمان آسیب دیدگی آن بیشتر خواهد شد.

عادات اشتباه روزانه؛ فرو کردن انگشت‌تان داخل بطری کرم‌ها

دست‌ها حتی اگر مرتبا شسته هم شوند، حاوی باکتری‌های زیادی هستند. وقتی انگشتان‌تان را در شیشه کرم یا لوسیون فرو می‌کنید، این باکتری ها را وارد شیشه می‌شوند. هرچند شاید اصلا متوجه این نکته نشده باشید، ولی همین عادت اشتباه می‌تواند منجر به آلوده شدن کرم شده و نه تنها باعث خراب شدن سریع محصول مراقبت از پوست شما می‌شود، بلکه باعث بروز مشکلات پوستی فراوان هم می‌شود. برای حل این مشکل از قاشق یا کرم‌هایی با بطری پمپی استفاده کنید.

عوض نکردن لباس‌های بیرون در خانه

عوض نکردن لباس های بیرون در خانه و گشتن با همان لباس‌هایی که در تمام طول روز بیرون از خانه پوشیده اید، می‌تواند بر ظاهر و بهداشت شما تأثیر منفی بگذارد. کثیفی، آلاینده‌ها و باکتری‌ها می‌توانند در طول روز روی لباس‌های شما جمع شوند و عوض نکردن آن‌ها در داخل خانه می‌تواند منجر به تحریک پوست، جوش‌ها و حتی تشدید آلرژی شود. این عادت اشتباه زمانی اوضاع را بدتر می‌کند که با لباس بیرون به رختخواب بروید. آن وقت باید دست از داشتن پوستی صاف و تمیز و سلامت بدن‌تان بردارید.

تمیز نکردن گوشی و هدفون

تمیز کردن هدفون

تمیز نکردن گوشی و هدفون از جمله عادات اشتباه روزانه است که می‌تواند منجر به تجمع کثیفی، روغن و باکتری روی سطح آن‌ها شود. این عادت به ظاهر بی ضرر می‌تواند منجر به عفونت‌های پوستی زیادی شود.

برای جلوگیری از عفونت های پوستی و انتشار میکروب ها، بهتر است به طور منظم گوشی و هدفون‌تان را تمیز کنید.

لمس بیش از حد صورت از جمله عادات اشتباه روزانه

هنگامی که صورتتان را لمس می‌کنید، در واقع باکتری‌ها و روغن‌های روی دستتان را به صورتتان منتقل می‌کنید که می‌تواند منجر به جوش، لک و سایر مشکلات پوستی شود. علاوه بر این، اگر فردی هستید که تمایل زیادی به لمس صورتتان دارید یا مدام در حال مالیدن چشمانتان هستید، با ایجاد اصطکاک روی پوست باعث ایجاد و بروز چین و چروک های زودرس و خطوط ریز می‌شوید.

استفاده از برس موی اشتباه

ازوقتی موها کمی نم دار هستند، باید آن‌ها را شانه بزنید. شانه کردن موهای خشک سخت است، اما موهای خیس هم مستعد شکستگی هستند، بنابراین بهترین زمان برای شانه کردن مو وقتی است که موهایتان تا حدودی مرطوب هستند.

همچنین استفاده از یک برس ملایم با دندانه‌های پهن تر مهم است. برس چوبی بهترین گزینه است زیرا به دندانه‌های شانه اجازه می‌دهد بدون ایجاد اصطکاک از بین موها عبور کرده و بار الکتریکی را که باعث بلند شدن موها و ایجاد گره بین‌ها شود را خنثی کند.

بی توجهی به گردن و سینه هنگام مراقبت از پوست

گردن و قفسه سینه شما اغلب هنگام مراقبت و نظافت پوست نادیده گرفته می‌شوند، در حالی که این دو ناحیه از بدن هم به اندازه صورت در معرض آسیب آفتاب و علائم پیری زودرس قرار دارند. بهترین روش برای حفاظت از پوست گردن و قفسه سینه در برابر نور خورشید، داشتن یک روتین مراقبتی مناسب است. بنابراین دفعه بعد برای انجام روتین صورت‌تان به گردن و قفسه سینه‌تان هم توجه کنید.

پوشیدن سوتین با سایز اشتباه

استفاده از اندازه اشتباه سوتین می‌تواند منجر به ناراحتی روی پوست و کمردرد شود. حتی ممکن است جای کش و تسمه‌های سوتین برای همیشه روی پوستتان باقی بماند. یک سوتین نامناسب همچنین می‌تواند باعث شود که سینه‌های شما شکل آویزان و نا مناسبی به خود بگیرد.

در حالی که با سوتین مناسب نه تنها احساس راحتی می‌کنید بلکه با داشتن ظاهری زیبا، اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت.

برای این که بدانید آیا سوتین شما اندازه است یا خیر، وقتی سوتین را می‌خواهید امتحان کنید، 2 انگشت تان را پشت سر تان بین بند سوتین و بدنتان قرار دهید، اگر هیچ فشاری روی پوست احساس نکردید، اندازه سوتین درست است. با این حال دقت کنید این ترفند همیشه هم دقیق نیست و بهتر است دقیق تر دور بدن‌تان را اندازه گیری کنید.

عادات اشتباه روزانه؛ نزدن عینک آفتابی

نادیده گرفتن عینک آفتابی و استفاده نکردن از آن در روزهای گرم تابستان می‌تواند عواقب خیلی زیادی برای سلامت پوست شما دارد. پوست لطیف اطراف چشم شما مستعد آسیب ناشی از اشعه‌های مضر UV خورشید است که می‌تواند منجر به پیری زودرس، چین و چروک و حتی افزایش خطر آب مروارید شود. علاوه بر این، قرار گرفتن مداوم زیر نور خورشید، به مرور زمان باعث ایجاد خطوط ظریف و ریز اطراف چشم‌ها می‌شود.

خوابیدن روی تشک نامناسب

تشک بی‌کیفیت و نامناسب در طول زمان نه تنها می‌تواند باعث کمردرد و بدن درد شود بلکه بر شکل بدن شما نیز تاثیر می‌گذارد. خرید یک تشک مناسب و راحت که ستون فقرات شما را در یک خط مستقیم قرار دهد، ضروری است. انتخاب تشک مناسب نه تنها به شما در داشتن احساس بهتر کمک می‌کند، بلکه از حفظ سلامت و شکل بدنتان هم مطمئن می‌شوید.

عادات اشتباه روزانه؛ خم شدن روی تلفن

خم شدن بر روی تلفن

خم شدن مداوم روی گوشی از جمله عادات اشتباه روزانه است که می‌تواند تأثیرات منفی بر ظاهر و وضعیت بدن شما داشته باشد. ساعت‌ها با سر خمیده به جلو و نگاه کردن به تلفن، فشار زیادی به گردن و ستون فقرات شما وارد می‌کند که منجر به قرار گرفتن بدن شما در وضعیت نامناسب می‌شود.

همچنین به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات طولانی ‌مدت مثل گردن درد و انحراف ستون فقرات می‌شود. علاوه بر این، نگاه مداوم به پایین می‌تواند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک روی گردن شما شود و بر ظاهر بدن شما هم تأثیر منفی بگذارد.

توصیه می‌شود هنگام استفاده از تلفن همراه آن را به اندازه خط دیدتان بالا بیاورید تا وضعیت مناسب بدنتان را حفظ کنید. داشتن وقفه های منظم حین استفاده از گوشی و حرکات کششی گردن شانه می‌توانند باعث سلامت بدن شما شوند. این عادات نه تنها به بهبود وضعیت بدن شما کمک می‌کند، بلکه به جوان ماندن پوست شما هم کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان