جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
5
(2)

واقعیت این است که رسیدن به کهنسالی نعمتی است که برخی از آن بهره‌مند نمی‌شوند. با این حال، این دوره از زندگی هم با سختی‌هایی همراه است که ترس به دل آدم می‌اندازد. هرچند با رعایت برخی موارد و نهادینه کردن یک سری عادات مثبت می‌توانید دردسرهای پیری را به تعویق بیندازید. در این نوشتار ۷ عادت برای به تاخیر انداختن پیری می‌بینید. با خبرنامه همراه باشید.

محافظت در برابر آفتاب

دلیلی وجود دارد که پزشکان و متخصصان همیشه مردم را به استفاده از کرم‌های دارای SPF دعوت می‌کنند: این کار واقعا موثر است. ضد آفتاب و سایر اقدامات محافظتی در برابر آفتاب مانند کلاه و لباس‌های SPF نه تنها به پیشگیری از سرطان پوست کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کنند. لکه‌های تیره و افتادگی، پوست نازک یا چرمی همگی در اثر آسیب‌های ناشی از نور خورشید ایجاد می‌شوند، بنابراین یک مرطوب‌کننده روزانه دارای SPF 35 یا بیشتر انتخاب مناسبی است.

هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید

هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید

می‌دانیم که مشغله زیادی دارید، اما خواب کافی می‌تواند بهترین محافظ در برابر برخی از شایع‌ترین بیماری‌هایی باشد که با افزایش سن به وجود می‌آیند. استراحت شبانه خوب نه تنها شانس ابتلا به بیماری قلبی، سکته و چاقی را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند التهاب را کم کرده و توانایی مغز را برای تمرکز بهبود بخشد.

مقدار کافی آب بنوشید

روزانه یک گالن آب برای هیدراته و جوان نگه داشتن پوست کافی است. به علاوه هم پرانرژی خواهیم بود و هم گوارش‌مان درست کار می‌کند.

وعده‌های غذایی متعادل بخورید

خوردن بیش از حد قند فرآوری شده علاوه بر ایجاد چاقی، سرطان و سایر مشکلات سلامتی، در واقع می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند و باعث تیرگی و چین و چروک شود. غذاهای فرآوری شده و خوراکی‌های شیرین را برای مناسبت‌های خاص ذخیره کنید و میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس دار را به مواد غذایی اصلی در رژیم روزانه‌تان تبدیل کنید.

ورزش کنید

هفته‌ای 150 دقیقه ورزش متوسط یا 75 دقیقه ورزش شدید برای محافظت از بدن در برابر کلسترول بالا، دیابت، زوال عقل و مشکلات مربوط به وضعیت بدن توصیه می‌شود. حدود 30 دقیقه در روز را به بالا بردن ضربان قلب‌تان با انواع تمرینات اختصاص دهید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی یا دویدن، به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کنند، در حالی که تمرین با وزنه دو بار در هفته می‌تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد، به بهبود خواب کمک کند و التهاب را به حداقل برساند.

مراقب پوست خود باشید

مراقب پوست خود باشید

در حالی که اسکراب‌ها و لایه بردارها می‌توانند پوست را ابریشمی و صاف کنند، سایش بیش از حد می‌تواند در واقع منجر به پیری زودرس شود. در عوض، دو بار در روز (و بعد از هر جلسه ورزش) صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و یک مرطوب کننده روزانه بزنید.

نگرش مثبت داشته باشید

مطالعات نشان داده اند که افراد مثبت اندیش نه تنها عمر طولانی تری دارند، بلکه 40 درصد شانس رسیدن به نتایج بهتر را در شرایط سخت دارند. فکر کردن در مورد چیزهایی که حس خوشحالی یا سپاسگزاری در شما ایجاد می‌کند و روابط اجتماعی و خانوادگی را مثبت می‌کند را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

کلام پایانی

۶۶ روز طول می‌کشد تا یک عادت به یک رفتار خودکار همیشگی تبدیل شود، بنابراین بهتر است صبور باشید و ادامه دهید. وقتی یک ماه را گذراندید، به نیمه راه رسیده اید و هدف بسیار قابل کنترل تر است. فهرست برنامه‌های‌یتان را آماده کنید، یک همراه مسئولیت‌پذیر پیدا کنید، وعده‌های غذایی روزانه‌تان را برنامه‌ریزی کنید و مهم‌تر از همه، کمی به خودتان محبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان