جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.6
(7)

شاید فکر کنید روتین مراقبت از پوست روزانه تان می‌تواند تمام نیازهای پوستی شما را رفع کند اما این احتمال وجود دارد که برخی اشتباهات ناخواسته را مرتکب شوید که باعث می‌شود پیری زودرس به سراغ‌تان بیاید. این خطاها می‌توانند از روتین صبحگاهی، خوردن صبحانه تا استفاده از کرم ضد آفتاب را شامل شود. شاید اصلا فکرش را نکنید که علت پیری زودرس پوست می‌تواند این 6 کار ساده‌ای باشد که هر روز در حال انجام دادنشان هستید.

علت پیری زودرس و بروز چین چروک پوست چیست؟

به این 6 عادت نادرست و اشتباه توجه کنید:

روتین مراقبت از پوست‌تان را تغییر نمی‌دهید

روتین مراقبت از پوست‌تان را تغییر نمی‌دهید

شاید مدت ها است که از یک روتین مراقبت از پوست استفاده می‌کنید و فکر می‌کنید که همین روتین می‌تواند نیازهای پوستی‌تان را رفع کند اما در واقع این یک خطای بزرگ است که سلامت پوست شما را به خطر می‌اندازد. شما با پیروی از یک روتین، آن هم برای مدت طولانی نه تنها سلامت پوست خود را تقویت نمی‌کنید بلکه باعث می‌شوید پوستتان زودتر دچار چین و چروک شود.

به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می‌کنند که روتین مراقبت از پوست‌تان را با توجه به فصول سال تنظیم کنید تا سلامت و ظاهر پوست تان نیز حفظ شود. با سرد شدن هوا استفاده از یک پاک کننده و لایه بردار ملایم تر می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

تنها در روزهای آفتابی از ضد آفتاب استفاده می‌کنید

علت پیری زودرس می‌تواند استفاده از ضد آفتاب باشد. در واقع شما زمانی از ضد آفتاب استفاده می‌کنید که زیر نور خورشید قرار دارید در حالی که ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان یا فعالیت و کار زیر نور خورشید نیست. بلکه ضد آفتاب باعث جلوگیری پیری پوست حتی زمانی که در خانه هستید نیز می‌شود.

فراموش نکنید، هرچند شیشه‌هایی که برای اتومبیل‌ها، خانه‌ها و پنجره‌های دفاتر استفاده می‌شوند به طور موثری بیشتر اشعه های ماورای بنفش UVB خورشید را دفع می‌کند، اما محافظت کمتری در برابر اشعه های مضر UVA ارائه می‌دهند.

تنها در روزهای آفتابی از ضد آفتاب استفاده می‌کنید

بنابراین، حتی اگر عمدتاً در داخل خانه هستید، یا اکثر وقت‌تان را در دفتر کارتان سپری می‌کنید، باز هم باید کرم ضد آفتاب به پوستتان بمالید. استفاده از کرم ضد آفتاب یک انتخاب عاقلانه برای داشتن پوستی جوان و سلام است.

هر روز در وعده صبحانه بلغور جو دوسر می‌خورید

در حالی که خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر در وعده صبحانه هم خوشمزه است و هم مغذی اما گنجاندن این ماده غذایی به روتین صبحانه‌تان می‌تواند به طور ناخواسته تاثیر منفی بر بدن و پوست داشته باشد. مصرف زیاد بلغور جو دوسر می‌تواند جذب مواد مغذی حیاتی بدن شما را محدود کرده و به طور بالقوه منجر به ابتلای شما به سوء تغذیه و بروز خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود.

روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنید

برای بسیاری، یک فنجان قهوه بخشی ضروری از روتین صبحگاهی است. با این حال، اگر قهوه‌تان را قبل از صبحانه بنوشید، ناخواسته به پوست‌تان آسیب می‌رسانید. زیرا قهوه به عنوان یک دیورتیک قوی عمل می‌کند و به طور بالقوه باعث کم آبی خفیف بدن می‌شود. همانطور که می‌دانید کم آبی بدن نیز مانع از بین بردن سموم از طریق پوست شده و باعث می‌شود پوست سریع‌تر پیر شده و روی صورتتان چین و چروک به وجود بیاید.

همیشه با آب گرم دوش می‌گیرید

همیشه با آب گرم دوش می‌گیرید

شاید یک دوش طولانی و گرم پس از بیدار شدن از خواب، به خصوص وقتی هوا سرد است لذت بخش باشد. با این حال، تبدیل آن به روتین روزانه ممکن است آرزوی شما برای داشتن پوست سلام را نابود کند. آب داغ می‌تواند به سد محافظ رطوبت پوست آسیب برساند و منجر به پیری زودرس شود. علاوه بر این، اگر هر روز صبح برای صرفه جویی در وقت‌تان صورت خود را زیر دوش می‌شوید، باید به این نکته که آب داغ می‌تواند باعث گشاد شدن مویرگ‌های صورت و آسیب احتمالی به آن‌ها شود نیز توجه کنید.

بیشتر اوقات گوشت قرمز می‌خورید

وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، انتخاب غذای شما خیلی فراتر از توجه به مزه آن است. برای زنان، گنجاندن گوشت قرمز در رژیم غذایی و مصرف زیاد آن باعث بروز چین و چروک بیشتر روی صورت‌شان می‌شود. علاوه بر این، روشی که ما برای پختن گوشت انتخاب می‌کنیم، عمدتاً از روش خشک و با حرارت بالا است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

کلام پایانی

مراقبت از پوست و توجه به شرایط پوست شما در زمان‌های مختلف برای حفظ هارمونی کلی بدن ضروری است. گاهی اوقات، مصرف بیش از حد حتی سالم‌ترین محصولات پوستی نیز می‌تواند منجر به عواقب بد و ناخواسته شود. به همین دلیل حفظ تعادل در تمام جنبه‌های زندگی کلیدی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان