جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

از سوپ مارمولک تا ترشی آلو، ۸ درمان عجیب سرماخوردگی!

از سوپ مارمولک تا ترشی آلو، ۸ درمان عجیب سرماخوردگی!
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

سرماخوردگی و آنفولانزا معمولاً با علائم و نشانه‌های متفاوت و در عین حال آزاردهنده‌ای همراه هستند و گاهی حتی می‌توانند فرد از کار و زندگی بیندازند. داروهای بدون نسخه و تجویزی زیادی برای درمان سرماخوردگی وجود دارد. با این حال، خیلی‌ها تمایل دارند از روش‌های خانگی برای درمان سرماخوردگی استفاده کنند. در این نوشتار نگاهی به برخی از عجیب ترین درمان های خانگی سرماخوردگی از سراسر جهان داریم و خواهیم دید که مردم از کشورهای دیگر برای مبارزه با احتقان، بدن درد، تب و گلودرد ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا چه درمان‌هایی را دنبال می‌کنند. با خبرنامه همراه باشید!

عجیب ترین درمان های سرماخوردگی

موارد زیر را بخوانید و ببینید کدام یک برای‌تان از همه عجیب‌تر است:

گوگل موگل

گوگل موگل - عجیب ترین درمان های سرماخوردگی

این نوشیدنی داغ که منشا آن روسیه و اوکراین است، نتیجه مخلوط کردن یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل یا شکر است. ترکیب به دست آمده از این دو ماده را در نصف فنجان شیر که با یک قاشق غذاخوری کره بی نمک گرم شده است بریزید. نوشیدنی گوگل موگل شما برای درمان سرماخوردگی آماده است!‌

هیچ مطالعه ای اثربخشی گوگل موگل را ارزیابی نکرده است. با این حال، قوام ابریشمین تخم مرغ ممکن است خراشیدگی و آسیب گلو را کاهش دهد. و ال-تریپتوفان موجود در شیر داغ وقتی با کربوهیدرات‌هایی مانند غلات همراه باشد، می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.

سوزاندن آی یه

مردم آی یه ( Ai Ye ) را در برخی از خانواده‌ها در چین می‌سوزانند. گفته می‌شود سوزاندن برگ‌های خشک این گیاه اثر ضد عفونی کننده در فضا دارد. اعتقاد بر این است که از گسترش میکروب‌های سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری می‌کند و در برابر عفونت از بدن محافظت می‌کند.

برگ‌های Ai Ye خاصیت ضد باکتریایی دارند و در بسیاری از اشکال طب سنتی چینی استفاده می‌شوند. با این حال، بهتر است هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا از استنشاق هر نوع دود خودداری کنید. دود به عنوان یک محرک تنفسی عمل می‌کند و می‌تواند راه‌های هوایی شما را حتی محدود کند.

جوراب کثیف

این درمان سرماخوردگی که بی نهایت عجیب است!‌ این به اصطلاح درمان نیاز به چرب کردن گلو با گوشت خوک یا چربی مرغ و قرار دادن جوراب کثیف دور آن دارد. به سختی می‌توان منطق پشت این روش درمانی عجیب و غریب را مشخص کرد، اما ممکن است در انگلستان شروع شده باشد.

این درمان ممکن است باعث تعریق شود، که اعتقاد بر این بود که به خلاص شدن از بدن از میکروب‌ها کمک می‌کند. جوراب‌ها هم به احتمال زیاد نشان دهنده افراد مبتلا به بیماری جدی گلو بوده‌اند. قبل از اینکه داروها و واکسن‌های قوی بتوانند این بیماری را از بین ببرند و از دیفتری جلوگیری کنند، جوراب کثیف می‌توانست به دیگران هشدار دهد که مراقب باشند.

کاکائوی داغ

کاکائوی داغ

تحقیقات انجام شده در بریتانیا تأثیر تئوبرومین، یکی از مواد تشکیل دهنده کاکائو را بر سرفه اندازه گیری کرد. در مقایسه با کدئین، تئوبرومین در سرکوب سرفه مؤثرتر بود. محققان بر این باورند که تئوبرومین روی عصب واگ که باعث تحریک سرفه می‌شود، اثر می‌گذارد.

این مطالعه برای تایید شکلات به عنوان یک داروی سرفه بسیار کوچک است. با این حال، یک فنجان کاکائوی تهیه شده با شیر کم چرب و شکلات تلخ (حداقل 70 درصد کاکائو) فواید آنتی اکسیدانی شکلات را به بدن ارائه می‌دهد. به علاوه، شیر داغ می‌تواند اثر خواب آور داشته باشد.

سوپ مارمولک

اگر برای سرماخوردگی خود به انواع سوپ مرغ علاقه دارید، شاید از رسم عجیب هنگ کنگ در مورد سوپ مارمولک حیرت زده شوید. این سوپ رسپی ساده‌ای دارد و شامل مارمولک‌ خشک شده، سیب زمینی و خرمای چینی است که در آب جوشانده شده اند. مارمولک‌های خشک شده را در سوپرمارکت پیدا نخواهید کرد، اما یک پزشک متخصص در زمینه داروهای گیاهی چینی ممکن است بتواند این محصول را در اختیار شما قرار دهد.

هیچ مطالعه ای فواید سوپ مرغ را با سوپ مارمولک مقایسه نکرده است. با این حال، سوپ داغ حاوی آب به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق، باد کردن بینی و سرفه کمک می‌کند. به علاوه، انواع سوپ می‌تواند به شل شدن مخاط کمک کند.

ترشی آلو

در ژاپن، مردم برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌ها به ترشی آلو یا امبوشی (Umeboshi) متکی هستند. امبوشی در واقع آلو نیست، بلکه نوعی زردآلو است. اگر دوست دارید می‌توانید آن را به تنهایی مصرف کنید، یا در صورت تمایل می‌توانید آن را در چای داغ با زنجبیل و لیمو میل کنید.

کیفیت دارویی Umeboshi از اثرات ضد باکتریایی گزارش شده آن ناشی می‌شود. با این حال، هیچ مطالعه علمی این ادعا را تایید نمی کند. امبوشی ممکن است اثر دارونما به عنوان یک غذای سنتی برای ژاپنی‌ها داشته باشد.

شلغم

شلغم

شلغم خواص زیادی دارد: مقدار زیادی ویتامین C و همچنین مملو از ویتامین‌های A و B است. در ایران، افراد مبتلا به سرماخوردگی اغلب یک بشقاب شلغم پخته و له شده می‌خورند. اعتقاد بر این است که این ریشه خوراکی علاوه بر تامین مقدار زیادی ویتامین C، به عنوان خلط آور عمل می‌کند. این بدان معناست که شلغم ممکن است به شل شدن مخاط و آرام کردن سرفه‌های سرسخت کمک کند. خواص شلغم البته به این موارد محدود نمی‌شود!

ضماد پیه

ترکیبی از سنت‌های اروپایی و آفریقایی منجر به این داروی تگزاسی برای احتقان قفسه سینه شده است. از آنجایی که در گذشته پیه گوسفند یا گاو (چربی) ارزان و به راحتی در دسترس بود، اغلب برای بیماری‌های پوستی و جلوگیری از تبدیل سرفه‌های عمیق به ذات الریه استفاده می‌شد.

این درمان مستلزم آن است که مقدار کمی پیه در پارچه فلانل پیچیده شود. برخی گیاهان معمولاً به پیه اضافه می‌شوند، مانند نعناع برای بهبود تنفس یا خردل برای افزودن گرمای بیشتر. سپس پیه گرم می‌شود و روی سینه قرار می‌گیرد. وقتی پارچه گرم روی سینه قرار می‌گیرد، می‌تواند آرامش بخش باشد و به شل شدن مخاط کمک می‌کند.

کلام آخر

در حالی که هیچ درمانی برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد، در سراسر جهان و در تمام دوران‌ها، روش‌های درمانی متفاوتی توسط مردم استفاده می‌شده است.

همچنان تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی مبارزه با یا پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا انجام می‌شود. به یاد داشته باشید که ورزش منظم خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهد. ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیز ممکن است کمک کننده باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان