جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(4)

جهان یک گستره بی پایان و مملو از شگفتی‌هایی است که منتظر کشف شدن هستند. از فضای اسرارآمیز گرفته تا عملکرد پیچیده ذرات ریز اتمی، هر گوشه‌ای از کیهان شگفتی‌های غیرمنتظره زیادی را در خود جای داده اند. چه کشف پدیده‌های آسمانی جدید، چه کشف اسرار کیهانی در قلمرو میکروسکوپی همه و همه هر روز بیشتر از روز قبل ما را حیرت زده می‌کنند و درهایی را به روی سرزمین‌های ناشناخته می‌گشایند.

رازهای شگفت انگیز جهان

ما امروز می‌خواهیم به 7 راز شگفت انگیز جهان بپردازیم. با ما همراه باشید.

زمین یک بیضی شکل نامنظم است

زمین یک بیضی شکل نامنظم است

اگرچه زمین ممکن است از فضا گرد به نظر برسد، اما در واقع بیشتر شبیه یک بیضی است. اما حتی بیضی هم شکل واقعی زمین نیست. قطر این سیاره در خط استوا بزرگتر است. کوه‌هایی که به 9.1 کیلومتر می‌رسند و گودال‌های اقیانوسی به عمق بیش از 11 کیلومتر شکل آن را بیشتر نامنظم می‌کنند. حتی سطح دریا نیز به دلیل تغییرات جزئی در گرانش زمین یکنواخت نیست و باعث ایجاد تپه‌ها و دره‌های دائمی به ارتفاع بیش از یک متر در اقیانوس می‌شود.

علاوه بر این، شکل زمین همیشه در حال تغییر است. جزر و مد روزانه، حرکات آهسته صفحات تکتونیکی، و ذوب شدن یخ همه در تغییر شکل زمین نقش دارند. گاهی اوقات، شکل سیاره در طی رویدادهایی مانند زلزله، فوران آتشفشانی یا برخورد شهاب سنگ نیز دچار تغییرات سریع و شدید می شود.

اتفاقات مثلث برمودا واقعی است

اتفاقات مثلث برمودا واقعی است

ناپدید شدن های عجیب و غریب زیادی در مثلث برمودا رخ داده است که همه آن‌ها درست هستند.

بین سال های 1945 تا 1965 حدود پنج هواپیما در مثلث برمودا سقوط کردند و از سال 1800 تا 1963، 10 کشتی غرق یا ناپدید شدند. برخی منابع حتی از حوادث بیشتر نیز سخن گفتند.

ناسا یک سیاره آبی واقعی پیدا کرده است

ناسا یک سیاره آبی واقعی پیدا کرده است

تلسکوپ فضایی هابل دریافت که سیاره HD 189733b آبی تیره به نظر می‌رسد، اما دلیل رنگ آن اقیانوس‌ها نیستند بلکه رنگ آبی آن از یک جو بسیار داغ (1093.33 درجه سانتیگراد) می‌آید که در آن ذرات خاصی ذوب می‌شوند و “قطرات باران” شیشه‌ای را تشکیل می‌دهند که در نهایت نور آبی بیشتری نسبت به نور قرمز منعکس می‌شود.

این سیاره که در سال 2005 کشف شد، بسیار نزدیک به ستاره مادر خود است و تنها 2.9 میلیون مایل از آن فاصله دارد. آنقدر نزدیک است که یک طرف همیشه رو به ستاره خورشید و طرف دیگر همیشه در تاریکی مطلق قرار دارد.

ستاره شناسان می گویند خورشید دوم وجود داشته است

ستاره شناسان می گویند خورشید دوم وجود داشته است

بر اساس تحقیقات انجام شده ممکن است خورشید، یک دوست داشته باشد. بله! این امکان وجود دارد که سیارات کوچک زیادی وجود داشته باشند که هنوز در منظومه شمسی کشف نشده اند. برخی از دانشمندان دانشگاه هاروارد مقاله ای در مورد این ایده نوشتند. این مقاله که توسط دکتر آوی لوب و دانشجوی دانشگاه هاروارد، امیر سراج نوشته شده است، ایده ای متفاوت از آنچه اکثر مردم فکر می کنند، ارائه می دهد. بر اساس تحقیق آن‌ها ممکن است قبلا به جای یک ستاره یک جفت ستاره داشته ایم.

دانشمندان به این نکته اشاره کردند که بسیاری از ستارگان مانند خورشید به شکل جفت خلق شده اند. ستارگان از ابرهای غبار و گاز در فضا به وجود می‌آیند و معمولاً قبل از پخش شدن، به صورت گروهی و با هم تشکیل می‌شوند.

اگر این ادعا درست باشد، پس این خورشید دوم اکنون کجاست؟ خورشید دوم ممکن است در هر نقطه‌ای از کهکشان راه شیری قرار داشته باشد.

ماه هر سال از زمین دورتر می شود

ماه هر سال از زمین دورتر می شود

ماه قبلاً بسیار نزدیکتر به زمین بود، تقریباً ده برابر نزدیک‌تر از آنچه اکنون است، که باعث می‌شد در آسمان شب ده برابر بزرگتر به نظر برسد. بر اساس شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، حتی ممکن است فاصله ماه از 20000 تا 30000 کیلومتری، در مقایسه با 384000 کیلومتری امروز، حتی 12 تا 19 بار نزدیک‌تر بوده باشد.

با این حال ماه به دلیل انتقال انرژی از چرخش زمین و برآمدگی های جزر و مد، همچنان در حال دور شدن است. در واقع ماه هر سال حدود 3.78 سانتی متر از زمین دورتر می‌شود. این میزان تقریباً معادل رشد ناخن‌های شماست.

صدای خورشید به اندازه ایستادن کنار یک آوازخوان راک بلند است

صدای خورشید به اندازه ایستادن کنار یک آوازخوان راک بلند است

بر اساس محاسبه دانشمندان خورشید حدود 100 دسی بل صدا تولید می‌کند. صدای خورشید تقریباً به اندازه بودن در کنار یک آوازخوان در یک کنسرت راک بلند است. با این حال با توجه به این که خورشید در فاصله 150 میلیون کیلومتری (بیش از 93000000 مایل) از ما قرار دارد، قابل شنیدن نیست.

بر اساس این تحقیقات امواج صوتی خورشید آنقدر بلند است که گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست. همچنین امواج صوتی خورشید دارای یک تن نیست بلکه خورشید در آن واحد بیشتر از 10 میلیون درجه صوت مختلف ایجاد می‌کند. در واقع امواج صوتی این ستاره یک الگوی بسیار پیچیده از امواج صوتی، تا حدودی شبیه به یک زنگ است.

قاره های زمین زمانی به نام رودینیا شناخته می شدند

قاره های زمین زمانی به نام رودینیا شناخته می شدند

شما احتمالاً در مورد پانگه آ می‌دانید، اما آیا نام رودینیا را شنیده‌اید؟ بیایید در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم. حدود 800 میلیون سال پیش، صفحات تکتونیکی زمین در کنار هم جمع شدند و پس از آن ساکنین زمین نام این ابرقاره را رودینیا گذاشتند.

این ابرقاره به مرور زمان از هم جدا شده دوباره به هم وصل شد که منجر به ایجاد کوه های آپالاچی و اورال شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان