جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4
(261)

سیاره ما خانه مجموعه شگفت انگیزی از موجودات متنوع و عجیب است. در حالی که ممکن است با حیوانات محبوبی مانند شیرها، دلفین‌ها و پانداها آشنا باشیم، اما همچنان از اعماق اقیانوس گرفته تا جنگل‌های بارانی دورافتاده و حتی حیاط خلوت خودمان، دنیایی پنهان از موجودات خارق العاده‌ وجود دارد که اغلب افراد با آن‌ها آشنایی ندارند. در این نوشتار ما عجیب ترین حیوانات جهان را معرفی می‌کنیم که احتمالا حتی اسم‌شان را هم نشنیده‌اید. برای کشف دنیای موجودات عجیب و غریب با ما همراه باشید.

سمندر مکزیکی یا آکسولوتل

عجیب ترین حیوانات جهان

اولین حیوان عجیب در لیست عجیب ترین حیوانات جهان سمندر مکزیکی یا آکسولوتل است. این سمندر چون بومی مکزیک است به آن سمندر مکزیکی می‌گویند. این دوزیست کوچک که به دلیل توانایی‌های بازسازی و احیاکننده‌اش معروف است، زیرا این حیوان می‌تواند اندام‌ها، نخاع، قلب و حتی بخش‌هایی از مغزش را دوباره بازسازی و احیا کند.

آکسولوتل با لبخند دوست داشتنی و آبشش‌های لبه دارش به حیوان خانگی محبوبی تبدیل شده است که به دلیل ظاهر غیرمعمول و شکل عجیب و غریبش مورد توجه قرار می‌گیرد.

موش کور دماغ ستاره‌ای

عجیب ترین حیوانات جهان

موش کور دماغ ستاره‌ای یک گونه موش منحصر به فرد است که در آمریکای شمالی یافت می‌شود. بارزترین ویژگی این موش بینی باورنکردنی‌اش است که با 22 شاخک گوشتی شکل یک ستاره را دارد. این ویژگی به موش کور کمک می‌کند تا در محیط زیرزمینی به راحتی حرکت کرده و غذایش را پیدا کند.

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما موش کور دماغ ستاره‌ای نمونه عالی از نبوغ طبیعت است. این حیوان در میان فهرست عجیب‌ترین حیوانات جهان جایگاه دوم را دارد.

آی-آی نام نوعی میمون پوزه دار

عجیب ترین حیوانات خانگی

اگر به جزیره ماداگاسکار سفر کرده باشید حتما با آی-آی (aye-aye) رو به رو شده اید. این پستاندار شب‌زی دارای گوش‌های بزرگ، خزهای پرپشت و انگشتان فوق‌العاده بلند و استخوانی است. در واقع آی-آی نوعی میمون پوزه دار است.

این حیوان که در فرهنگ عامه مالاگاسی مقدس تلقی می‌شود، توانایی قابل توجهی در ضربه زدن به درختان و پیدا کردن دانه و میوه‌های روی آنها دارد. به همین دلیل این حیوان را به عنوان یک جوینده بسیار ماهر می‌شناسند. آی-آی نه تنها در میان لیست عجیب ترین حیوانات جهان قرار دارد، بلکه یکی از موجودات وحشتناک و ترسناک هم به حساب می‌آید.

خرچنگ یتی

عجیب ترین حیوانات جهان

خرچنگ یتی که در اعماق آب‌های یخی اقیانوس آرام جنوبی زندگی می‌کند، دیدنی است. بدن این حیوان پوشیده از موهای بلند و ابریشمی است که شبیه یک کت خز سفید است. به همین دلیل به آن لقب «یتی» داده‌اند.

چنگال‌های غیرمعمول این سخت‌پوست مملو از باکتری‌های کوچکی است که خودش پرورش داده و مصرف می‌کند. این خرچنگ رابطه همزیستی جذاب با میکروب‌ها دارد.

آرمادیلوی پری‌وار صورتی

عجیب ترین حیوانات جهان

آرمادیلوی پری‌وار صورتی که در بیابان‌های آرژانتین زندگی می‌کند، نه تنها یکی از عجیب و غریب حیوانات جهان است، بلکه یکی از کوچک‌ترین گونه های آرمادیلو و زیباترین حیوان روی زمین هم است.

پوسته به رنگ گلگون و شکم سفید کرکی آن ظاهری پری مانند به این حیوان بخشیده است. این موجود شب‌زی بیشتر وقت خود را در زیر زمین می‌گذراند. به همین دلیل انسان‌ها به ندرت موفق به دیدنش می‌شوند.

حباب ماهی

عجیب ترین حیوانات جهان

حباب ماهی که اغلب به عنوان زشت‌ترین ماهی جهان شناخته می‌شود، در آب‌های عمیق سواحل استرالیا و تاسمانی زندگی می‌کند. دلیل ظاهر آویزان و ژلاتینی این ماهی، فشار شدید زیستگاه طبیعی این حیوان است.

هرچند این ماهی در رقابت با حیوانات زیبا هیچ جایی ندارد، اما حباب ماهی نمونه ای جذاب از سازگاری حیوانات و زنده ماندن آن‌ها در فشار شدید اتومسفر و عجیب ترین حیوانات زیر آب است.

اژدهای دریایی برگدار

عجیب ترین حیوانات جهان

در ادامه معرفی حیوانات عجیب زیر آب، با اژدهای دریایی برگ‌دار، موجودی مسحورکننده شبیه جلبک دریایی شناور، آشنا شوید. اژدهای دریای برگدار نه تنها حیوان عجیب زیر دریا به حساب می‌آید بلکه یکی از حیوانات عجیب جهان هم محسوب می‌شود.

زائده های برگ مانند بدن این اژدهای دریایی که در امتداد سواحل جنوبی و غربی استرالیا یافت می‌شود، استتار بسیار خوبی برای محافظت از او است تا بتواند به راحتی به زندگیش در طبیعت ادامه دهد. تماشای یک اژدهای دریایی برگدار که از میان آب سربلند می‌کند، مانند دیدن یک اثر هنری زنده و خارق العاده است.

گرنوک (غزال زرافه)

عجیب ترین حیوانات جهان

گرنوک که بومی نواحی خشک شرق آفریقا است، گونه‌ای بز کوهی با گردن کشیده، بلند و پاهای باریک است.

شکل بدن منحصر به فرد این حیوان، او را قادر می‌سازد تا به برگ‌ها و شاخه‌های بلند روی درختان دسترسی داشته باشد. در واقع این ویژگی ظاهری مزیت خوبی برای این حیوان است تا بتواند در مناطقی که پوشش گیاهی کمیاب دارد، غذا پیدا کند.

افعی شاخ بینی

عجیب ترین حیوانات خانگی

با گشت زنی در اعماق مرموز اقیانوس، با افعی شاخ بینی رو به رو خواهید شد. این شکارچی ترسناک با دندان‌های نیش‌مانند بلند روی سرش، در اعماق دریا زندگی می‌کند. افعی شاخ بینی مجهز به یک سیستم حسی منحصر به فرد است تا بتواند به راحتی در اعماق تاریک بحر زندگی کرده و شکارش را غافلگیر کند. به همین دلیل به این حیوان آبی لقب عجیب ترین حیوان جهان داده شده است.

دلفین بینی بطری صورتی

عجیب ترین حیوانات جهان

در پایان فهرست «حیوانات عجیب و غریب» دلفین بینی بطری صورتی است. یک پستاندار دریایی نادر و جذاب که در خلیج کالیفرنیا یافت می‌شود.

این موجود خیره کننده، رنگ صورتی بدنش را مدیون رگ های خونی است که در نزدیکی سطح پوستش قرار دارند. در حالی که همه دلفین ها به دلیل هوش و رفتار اجتماعی‌شان شناخته می‌شوند، دلفین بینی بطری صورتی رنگ از عجیب‌ترین نوع دلفین‌ها در دریا است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 261

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان